Playstation 5 eller en laptop med RTX 3060 (6GB)?

Permalänk

Playstation 5 eller en laptop med RTX 3060 (6GB)?

Hej!

Har bara en snabb fråga här:

Vilken maskin fungerar bäst för spel, en laptop med RTX 3060 eller en Playstation 5?
Läste en artikel från NVIDIA som påstår att RTX 3060 laptop är 30% snabbare än en PS5a. Kan det stämma?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Beror nog oxå väldigt mycket på vilken laptop det är. Olika tillverkare har olika bra kylning. Sen oxå ljudnivå. Laptops blir väldigt högljudda under load.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Skrivet av Mullvaden83:

Beror nog oxå väldigt mycket på vilken laptop det är. Olika tillverkare har olika bra kylning. Sen oxå ljudnivå. Laptops blir väldigt högljudda under load.

Det är en Lenovo Legion 5. Ljudnivån är inget som stör mig nämnvärt då jag oftast sitter med headset.

Permalänk
Medlem

Frågan är rätt konstig tycker jag ändå.
PS 5 är gjord för spel.

Är du nöjd med spelandet på din laptop, köp ingen PS5.
Är du missnöjd, köp PS5. Spelen som säljs till PS5 ska ju funka som dem ska på PS5an så.
På laptopen är det ju lite upp o ner beroende på spel.
PS5 är ju annat o spela på. Kopplad till TV, handkontroller o enkelhet.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Det finns ju lite andra spel på Windows än Playstation 5 också. Det har gått mer än ett år sen PS5 släpptes och det finns fortfarande inte många exklusiva spel till PS5. Men det kommer med tiden. Det gäller ju att du vet vilken/vilka spel du vill spela innan du bestämmer dig för ett köp.

Permalänk
Medlem

Förmodar att en laptop kör 1080p och 60 hz? PS5 fixar dynamisk 4k, tror generellt det senare ger bättre visuell upplevelse.
Själv tycker jag en stationär PC med 100 hz+ och 1440P Skärm är bäst av ovanstående alternativ.

Permalänk
Medlem

Jag har turen att äga både ett PS5 och en Legion 5 Pro med RTX3070.
Fullkomligt ÄLSKAR datorn!
Fullkomligt ÄLSKAR mitt PS5 med!

Det handlar mer om vad du kommer använda datorn till mer förutom spel?
Är det bara till spel, köp ett PS5.
Kommer du använda datorn till annat, köp datorn.
Att använda datorn enbart till spel, nja. Spelar till 90% på mitt PS5. Just för det är så himla smidigt.