Köpråd - Extern curved 49"

Permalänk
Medlem

Köpråd - Extern curved 49"

Jag ska köpa en extern 49' till min Macbook Pro M1:a.
Jag spelar inga spel utan det är för kontorsarbete.
Budget 10 000-15 000 exkl moms

Permalänk
Medlem

Söker du på Prisjakt så lär du märka att 49" Super Ultrawide inte har så många varianter på marknaden just nu. Jag kan varmt rekommendera Dell U4919DW baserat på egen erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShinyChrome:

Söker du på Prisjakt så lär du märka att 49" Super Ultrawide inte har så många varianter på marknaden just nu. Jag kan varmt rekommendera Dell U4919DW baserat på egen erfarenhet.

+1 på den
1 kabel för laddning + bild samt mus/tangentbord om man kopplar in i skärmen.

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Annars få fungerar Dells 34 tums widescreen utmärkt till samma sak. Är det någon särskild anledning till att du vill ha just 49"?

Permalänk
Medlem

Ett möjligt alternativ är samsung s49a950uiu. Det är en ganska ny skärm så jag har inte hittat några recensioner. Jag skulle tro Dell U4919DW är ett säkrare kort.

Permalänk
Medlem

Jag har en Dell U4021QW. Förutom att jag har ett pågående serviceärende hos Dell pga buggig USB-hubb är jag supernöjd med skärmen.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Tänk på att MacOS inte har kantutjämning för text. Min 1440p 27" tycker jag ser riktigt oskarp ut med min Air i jämförelse med Windows, så du behöver eventuellt gå upp en del i PPI för att det ska bli OK.

Permalänk
Medlem

Jag har Samsung G9 och är mycket nöjd. Har dock PC.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10