Alienwares QD-OLED-spelskärm får prislapp

Permalänk
Melding Plague

Alienwares QD-OLED-spelskärm får prislapp

Lanseringen av AW3423DW sker "tidig vår" och priset blir som väntat högt, men inte nödvändigtvis utomjordiskt. Det framkommer när Alienware nu tar till Twitter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

mycket mindre än väntat faktiskt

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Det var extremt mycket mindre pengar än vad jag hade gissat!

Permalänk
Medlem

Ge mig en 38'', 1600p variant också pretty please Dell/Samsung.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Medlem

Gissade på $2500 men kul det är mycket mindre!

Permalänk
Konsolgrävare

Nu när man blivit helt torsk i Lost Ark så blev man riktigt sugen på att skaffa sig en Ultrawide, blir definitivt att hålla koll på reviews på denna monitor!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av noobs:

Gissade på $2500 men kul det är mycket mindre!

De kanske tar 1000$ för foten..😑 😁

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Livsnjutare 😎

Något säger mig att ser där priset inte stämmer, eller åtminstone inte är den summan i Sverige 🇸🇪.

Jag gissar att prislappen för oss nordbor landar på 24.995 kr

... Även perfekt att matcha med ett lika dyrt grafikkort ala RTX 3090 för en nätt totalsumma utav 50 papp. Haha 😂 🙈

Dold text
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Inte ofta jag citerar Fry från futurama men "Take my money!", äntligen en riktig gamingskärm med äkta under 1 ms. Ligger på ungefär exakt samma ställe i pris som jag förväntade mig också.

Kan jag äntligen bli av med allt som heter LCD och få saker som kan rita en riktig bild, nästan som att ha en CRT skärm igen

Permalänk
Medlem

Bra skit! Lagt upp en bevakning på Prisjakt - blir att boka så fort det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emyxia:

Bra skit! Lagt upp en bevakning på Prisjakt - blir att boka så fort det går

Hur gjorde du det när produkten inte är lanserad än? Kan inte hitta någon produktsida på prisjakt. Tack på förhand

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Eller så kör man en lg oled 48" och ändrar till 3840*1600 för ultrawide effekten i spel

Visa signatur

PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Sebban84:

Hur gjorde du det när produkten inte är lanserad än? Kan inte hitta någon produktsida på prisjakt. Tack på förhand

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5950134

👍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Bra pris. Denna skärmen ser jag fram emot. Blir ett givet köp i höst om recensionerna faller väl ut. Tror stort på denna 😊

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Om någon bara kunde få för sig att göra en platt 36" i 16:9 så är jag först i kön.

Kul annars att den inte blir så dyr som befarat och även kul att Sonys QD-Oled-TV inte blir så extremt dyr heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZimpanX:

Ge mig en 38'', 1600p variant också pretty please Dell/Samsung.

Ja inge kul att gå neråt i storlek och upplösning från en Alienware 3821dw men oled lockar enormt måste jag säga. Dell brukar köra 15-20% off rätt ofta så får se vad priset hamnar på här.

Permalänk
Medlem

Snygg skärm - på baksidan.

Ursäkta men vem kollar där, om man ska ha den hemma?

Förstår att det kan vara snyggt på LAN-partyn, öppna kontorslandskap och så vidare - men de flesta köper väl en sådan skärm för hemmabruk, eller?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Oväntad prischock, åt rätt håll! Det var länge sedan nu

Permalänk
Medlem

Barnen är för gamla för att sälja

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
VR-fantast

Undrar hur pålitlig denna är med avseende på inbränning kontra till exempel LG:s TV-modeller.

Permalänk
Medlem

Känns otroligt mycket lägre än väntat, men vi får se vad vi i Sverige får för prislapp.

Visa signatur

Fractal Design Torrent || AMD Ryzen 7 5800X || Noctua NH-D15 || Gigabyte B550 AORUS PRO || Corsair Vengeance LP 32GB 3600MHz || ASUS TUF RTX3080 || Kingston Fury Renegade M.2 2TB || Intel 660P 2TB

Permalänk
Medlem

Kommer inte att köpa initialt, men det bådar gott för framtiden om fler tillverkare kommer och konkurrerar med Oledskärmar och pressar priserna.

Permalänk
Medlem

Typ hälften av vad jag förväntade mig. Hade nog dock hellre valt en 48” OLED från LG.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Kul annars att den inte blir så dyr som befarat och även kul att Sonys QD-Oled-TV inte blir så extremt dyr heller!

Tja, Sony 55-tummare verkar väl hamna på 3000 dollar och 65 tummaren på 4000 dollar enligt HDTVTests enkla uträkning

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Barnen är för gamla för att sälja

Låter som om dom är gamla nog för att arbeta.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

Eller så kör man en lg oled 48" och ändrar till 3840*1600 för ultrawide effekten i spel

Men en så mycket större skärm blir också mycket tyngre och större att ha på skrivbordet. Jag skulle exempelvis inte kunna ha den på min monitor-arm, och jag skulle inte kunna justera den i höjdled lika flexibelt om jag måste ta hänsyn till black bars i över och nederkant. Ja, det är ett alternativ, men nä det är inte lika attraktivt

Skrivet av Elakekocken:

Snygg skärm - på baksidan.

Ursäkta men vem kollar där, om man ska ha den hemma?

Förstår att det kan vara snyggt på LAN-partyn, öppna kontorslandskap och så vidare - men de flesta köper väl en sådan skärm för hemmabruk, eller?

Så har jag också tänkt i alla dagar, ända tills man möblerar med skärmen lite friare ut från väggen. Visst, jag köper ändå inte en skärm pga designen på baksidan, men det skadar ju inte att den ser trevlig ut där bak och inte som något hittat på ett skrotupplag

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Alienware

Märket för dig som vill ha ett dyrt plast skal

Permalänk
Medlem
Skrivet av BritishTeaparty:

Alienware

Märket för dig som vill ha ett dyrt plast skal

Deras skärmar är riktigt bra med ännu bättre garantier.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Och här satt jag och trodde på 30k+ strecket som vissa top end gaming skärmar kunnat nå upp till. Dvs helt utom räckhåll för min del. Betalar liksom inte de summorna för en skärm helt enkelt.

Så en extremt trevlig överraskning, skulle ju ljuga om jag påstod att en sån här eller en 42" LG C2 lockar ordenligt. Nu blir nog LGn billigare, så den har den fördelen och 16:9 är väl egentligen en bättre ratio men det beror ju från spel till spel hur det hanterar det. Går ju fixa 21:9 på LGn med svarta kanter om det kniper dessutom. Men denna har väl fördelen att kanske vara mindre känslig mot inbränning (inte för jag är orolig, är man medveten om det så är det ju enkelt att undvika) och färgerna ska ju ha potential att bli bättre. Inte för att jag tror LGn är dålig...

Mmm...lite tester på båda så har jag ju två trevliga alternativ att välja mellan när det är dags för ny skärm under året som det ser ut nu iaf, får se vad det landar i

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tja, Sony 55-tummare verkar väl hamna på 3000 dollar och 65 tummaren på 4000 dollar enligt HDTVTests enkla uträkning

Jag tror de flesta förväntade sig bra mycket högre lanseringspris. Detta kan betyda ner mot 30k för 65 tummaren under BF och framåt om historiska prisjusteringar under året håller i sig även i år.

Konkurrens är bra.