TeamViewer på remote = Automatisk reparation vid uppstart

Permalänk

TeamViewer på remote = Automatisk reparation vid uppstart

Hej

Varje gång jag varit inne på TeamViewer från en remote dator till för att göra något på min dator och stängt av datorn remote via TV sessonen. När jag sedan startar upp på morgonen sker
en automatisk reparation. Efter ca 1,5 timme kommer , se Resultat av reparationen!

Har checkat logg filen nedan:

Diagnos- och reparationslogg för Startreparation --------------------------- Antal reparationsförsök: 1 Sessionsinformation --------------------------- Systemdisk = \Device\Harddisk2 Windows-katalog = E:\WINDOWS AutoChk-körning = 0 Antal rotorsaker = 1 Utförd test: --------------------------- Namn: Sök efter uppdateringar Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 0 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Test av systemdisk Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 0 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Diskfelsdiagnos Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 0 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Test av diskens metadata Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 1938 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Test av diskens metadata Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 0 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Test av måloperativsystem Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 16 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Kontroll av volymens innehåll Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 46 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Diagnos för Boot Manager Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 0 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Loggdiagnos för systemstart Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 16 ms Funnen rotorsak: --------------------------- Den nödvändiga startfilen e:\efi\microsoft\boot\cipolicies\active\{cdd5cb55-db68-4d71-aa38-3df2b6473a52}.cip är skadad. Reparationsåtgärd: Filreparation Resultat: Misslyckades. Felkod = 0x57 Tidsåtgång = 9953 ms --------------------------- ---------------------------

Varken mus eller tangentbord fungerar så jag tvingar ett avslut via strömbrytaren. Dator startar sedan normalt

Notera att filen ligger på C och inte E disken. skumt?

När jag går in och tittar på loggar som windows reggar i Loggboken finns det ingen logg angående startproblemet!

Detta sker enbart när jag stängt av datorn per remote via TiemViewer. Någon som har upplevt eller har liknande problem?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Är det nån skillnad på om du använder windows menyn och stänger av datorn?
För med TV remote antar jag att du menar teamviewers egna stäng av datorn i TV´s egna menyer.

I övrigt så är det inget jag sett.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av grizzly666:

I övrigt så är det inget jag sett.

+1 på den. Jag har hundratals datorer i min TV-lista (EMS'are runt om i världen) och aldrig varit med om något liknande. Skulle dock kunna tänka mig att TV gör brute-force "kill" på processer som vill ha lite tid på sig att avsluta. Starta om din dator via menyn eller ALT-F4 så vet du om det är TV-relaterat eller inte.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

+1 på den. Jag har hundratals datorer i min TV-lista (EMS'are runt om i världen) och aldrig varit med om något liknande. Skulle dock kunna tänka mig att TV gör brute-force "kill" på processer som vill ha lite tid på sig att avsluta. Starta om din dator via menyn eller ALT-F4 så vet du om det är TV-relaterat eller inte.

Ska testa ikväll, antar att med ALT-F4 gör jag en brute-force "kill"!?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Är det nån skillnad på om du använder windows menyn och stänger av datorn?
För med TV remote antar jag att du menar teamviewers egna stäng av datorn i TV´s egna menyer.

I övrigt så är det inget jag sett.

Jag menar stäng av vika windows menyn via TV sessionen och inte alternativen stäng av som hanteras av TV

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

ALT-F4 stänger först ned program som har öppna fönster (men ej minimerade) ett i taget och börjar med det prg som har fönstret överst.
Efter alla fönster/prg är stängda (utom dom minimerade) så får du vid nästa ALT-F4 tryck upp windows stäng av/starta om /logga ut meny som du kan bläddra i med piltangeterna och välja med enter.
Dvs du stänger av på exakt samma sätt som med windows menyn i startmenyn.
Använder själv detta väldigt ofta då det går fortare än o fibbla runt med musen och menyer!

Och om du provar att stänga av med TV´s egna alternativ hur funkar det?
Hur fungerar en omstart istället för stänga av? (både genom windows och genom TV´s egna alternativ)

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Fick samma problem igår efter remote jobb till min dator Windows 11. Har nog inte skrivit att jag har windows 11!?

Jag kommer inom kort installera om allt och göra en clean install av Win 11.

Jag har en del program från Windows Store bl.a. FS2020, behöver den installeras om?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk

Nu var jag inne och hjälpte min far med en sak i TW. Vid omstart av min dator får jag samma uppstart problem igen. Loggade in hjälpte honom och loggade ut i TW. Det måste vara något windows TW relaterat.

Kan detta vara Windows 11 relaterat?

Blir ominstallation snart

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Aaaah!
Trodde att det var datorn du styrde som fick omstarts problemet och inte din egen burk.
Det är ju en helt annan sak, inte för att det får mig att se nån lösning dock men det är som sagts en helt annan sak än jag trodde det var.
Men det finns ju en risk att det kan va 11 som gör nåt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Jag installerar om så får vi se

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk

Hej

När jag startade upp idag fick jag samma j***vla fel som då när jag hade varit inne med Tv men igår hade jag inte varit inne på TV allts!?

Fick följande loggar:

Diagnos- och reparationslogg för Startreparation --------------------------- Antal reparationsförsök: 1 Sessionsinformation --------------------------- Systemdisk = \Device\Harddisk2 Windows-katalog = E:\WINDOWS AutoChk-körning = 0 Antal rotorsaker = 1 Utförd test: --------------------------- Namn: Sök efter uppdateringar Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 0 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Test av systemdisk Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 0 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Diskfelsdiagnos Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 0 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Test av diskens metadata Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 2031 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Test av diskens metadata Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 16 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Test av måloperativsystem Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 0 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Kontroll av volymens innehåll Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 78 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Diagnos för Boot Manager Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 0 ms Utförd test: --------------------------- Namn: Loggdiagnos för systemstart Resultat: Slutfördes. Felkod = 0x0 Tidsåtgång = 0 ms Funnen rotorsak: --------------------------- Den nödvändiga startfilen e:\efi\microsoft\boot\cipolicies\active\{cdd5cb55-db68-4d71-aa38-3df2b6473a52}.cip är skadad. Reparationsåtgärd: Filreparation Resultat: Misslyckades. Felkod = 0x57 Tidsåtgång = 15719 ms --------------------------- ---------------------------

Kan man felsöka vad detta beror på?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av stgr:

Detta ska jag absolut prova

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Skrivet av stgr:

Tjena

Följe guiden och alla kommandon kördes utan problem

Upplevde också att Windows laddades något lättare nu efter körningen. Vart fall har jag varit inne på TV idag så får se om Windows laddas utan problem imorgon?

Tillägg:
Datorn startades upp nu på morgonen snabbare än på länge

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk

Lite uppdateringar. Har tyvärr fortsatt fått dessa uppstartproblem. Har idag kört Checkdisk och stängt av den automatiska reparationen. Hjälper inte det återställer jag till en tidigt punkt. Sista lösningen är en clean install av win 11 phuuu

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk

Glad fortsättning. Då inget hjälpte med ovannämnda fel så installeradfe jag slutligen om win 11 idag (Clean install)

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S.