Permalänk
Medlem

Väggmontera gamingskärm

Hej!

Vill väggmontera min gamingskärm, en Samsung 32 curved.
Förslag på bra stativ? Vill kunna dra ut från vägg och vrida 180°.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppaRata:

Hej!

Vill väggmontera min gamingskärm, en Samsung 32 curved.
Förslag på bra stativ? Vill kunna dra ut från vägg och vrida 180°.

Hej!
Kommenterar för att jag också vill hänga upp en 32" ännu inte lyckats hitta något bra. Får se om det dyker upp några tips här

Det är bra att speca är vilket fäste din skärm stödjer, t.ex. VESA 100mm, och vad den väger.

Permalänk

vrider du skärmen 180 grader från iaf vad jag kallar 0° så kommer den ju peka mot väggen...

antar att du menar 90° vardera håll åt sidorna.

och vad du behöver för det beror väl lite på vilket bildformat vi pratar om.

vanlig 16:9, 21:9, eller 32:9 där alla 3 kommer behöva olika minst längd på armen för att kunna vridas helt 90° utan att ta i väggen.

misstänker att det är en 16:9 då samsungs utbud på böjda 32" inte verkar finnas som extra breda varianter om modellerna inte saknas på prisjakt dvs.

och kollar jag alla 16:9 samsung curved skärmar på prisjakt så verkar 710-713mm va rätt så normalt breddmått på dem så ett fäste med minst 356,5mm lång arm (hälften av skärmens totala bredd + lederna säg 30mm för varje led så ~416mm lång arm borde fixa det.

troligen skulle denna fixa biffen .
https://www.inet.se/produkt/2302415/deltaco-arm-425-vaggfaste

kan fällas ut upp till 536mm från väggen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

vrider du skärmen 180 grader från iaf vad jag kallar 0° så kommer den ju peka mot väggen...

antar att du menar 90° vardera håll åt sidorna.

och vad du behöver för det beror väl lite på vilket bildformat vi pratar om.

vanlig 16:9, 21:9, eller 32:9 där alla 3 kommer behöva olika minst längd på armen för att kunna vridas helt 90° utan att ta i väggen.

misstänker att det är en 16:9 då samsungs utbud på böjda 32" inte verkar finnas som extra breda varianter om modellerna inte saknas på prisjakt dvs.

och kollar jag alla 16:9 samsung curved skärmar på prisjakt så verkar 710-713mm va rätt så normalt breddmått på dem så ett fäste med minst 356,5mm lång arm (hälften av skärmens totala bredd + lederna säg 30mm för varje led så ~416mm lång arm borde fixa det.

troligen skulle denna fixa biffen .
https://www.inet.se/produkt/2302415/deltaco-arm-425-vaggfaste

kan fällas ut upp till 536mm från väggen

Tack! Nu vet jag hur jag ska tänka.
Hittade en vit variant som är 410mm, kommer det att bli knas tror du?

Permalänk
Skrivet av AppaRata:

Tack! Nu vet jag hur jag ska tänka.
Hittade en vit variant som är 410mm, kommer det att bli knas tror du?

Kan mmer nog fungera ev kanske du inte i mmer kunna vrida den fulla 90° men nån stans i närheten iom att armen är troligen iaf nära tillräckligt lång.
men som sagt skärmen borde inte va mer än 360mm nånting från centrum så borde räcka.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag kopte en san har for ca 1 manad sedan:
https://www.amazon.it/Invision-MX450-Bracci-monitor-PC/dp/B08...

Dock pa italienska, men den klarar min ASUS RoG Swift PG348Q utan problem, dock monterat pa skrivbordet.

Gar sakert att hitta nagot liknande fast for vaggmontering.

Robust maste jag medge och har fungerat kanon.

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem

Har du kikat på Deltaco Office?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrii:

Har du kikat på Deltaco Office?

Det fanns intressanta där, tack för tipset!