Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk

Är det någon som har fått sitt elden ring skickat från Elgiganten?

Permalänk
Skrivet av Apocalysm:

Nix! Kommer väl säkert fram nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Baserat på 27 critic reviews så får Elden ring 98/100 i snittbetyg på Metacritic. Ganska bra start!

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/elden-ring?ref=...

Japp, 98 är helt sjukt bra, bara 5 spel genom tiderna som fått en sån hög rating:

https://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/a...

Nu är det dock nere på 97, fortfarande typ topp 25 genom tiderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Försökte verkligen med PSVR men blev aldrig bättre, så trist för tycker tekniken är riktigt ball och finns så många bra VR spel som man går miste om

Yes, rätt så känslig för det med!

Ah då är du som mig. Motionblur kan fördärva en hel dag om jag har otur

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Baserat på 27 critic reviews så får Elden ring 98/100 i snittbetyg på Metacritic. Ganska bra start!

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/elden-ring?ref=...

Rätt intressant hur omdöme kan fungera.

Dark souls/Souls communityn är väldigt liten men väldigt hardcore. Notera hur få reviews spelet har fått och nästan alla är 100 med några få 95or.

Mängden faktiska spelare som lirar genom DS spelen överlag är nog en väldigt låg siffra jämfört med hur många som köper för att sedan lägga det på hyllan.

I mitt fall har jag försökt spela alla dark souls spelen (Bara bloodbourne jag körde genom) och tycker de är något av de sämst designade spelen som existerar. Häftiga bossar, dåligt designade kartor och ännu sämre designad combat samt riktigt uselt system för att förbättra din gear/gubbe.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Meeeeeen, det går ju att träna bort (kanske inte för alla?)

Går nog träna bort lika bra som åk eller sjösjuka. Vad som går att träna är balanssinnet iaf. Och då blir man nog lite mindre yr iaf. Det tråkiga är att ju mer du lyckas få hjärnan förstå att det är virtual reality inte verkligheten du ser ju bekvämare blir det.

Jag har inte anlag för åksjuka alls så jag kan köra vr 24/7. Det värsta jag vart med om är flat stalls i helikopter där man far helt oberäkneligt i alla möjliga vinklar och svårt få riktig koll på riktningen. Det ger sjukt bra sug. Typ ungefär som när man är i fritt fall på gröna lund. Både grym och obehaglig känsla samtidigt

Men har man anlag för åksjuka så tror jag nog inte det går få bort illamåendet helt. Tycker det är synd att vr lir nerfas med tesen att det går att träna bort och folk som vill spy kommer ändå vilja köra vr om de bara kan överleva 30 minuter istället för 10? VR kommer nog aldrig va för alla pga vr sjukan.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

PS Plus Mars 2022:

Ghostrunner (PS5)
Team Sonic Racing (PS4)
ARK: Survival Evolved (PS4)
GoT: Legends (PS4/PS5) - Alltså endast online delen av GoT!

PS4 spelen går även att spela på PS5 som vanligt.

Här är hur spelen ser ut på PS5 enligt https://www.backwards-compatible.com/

Ghostrunner - 4k/60fps ELLER 1080p 120 fps
Team Sonic Racing - ca 1512p/60fps upskalad till 4k
ARK: Survival Evolved - 1080p runt 60 fps
GoT: Legends - 4k 60 fps

Finns att ladda ner från tisdag 1 mars

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Går nog träna bort lika bra som åk eller sjösjuka. Vad som går att träna är balanssinnet iaf. Och då blir man nog lite mindre yr iaf. Det tråkiga är att ju mer du lyckas få hjärnan förstå att det är virtual reality inte verkligheten du ser ju bekvämare blir det.

Jag har inte anlag för åksjuka alls så jag kan köra vr 24/7. Det värsta jag vart med om är flat stalls i helikopter där man far helt oberäkneligt i alla möjliga vinklar och svårt få riktig koll på riktningen. Det ger sjukt bra sug. Typ ungefär som när man är i fritt fall på gröna lund. Både grym och obehaglig känsla samtidigt

Men har man anlag för åksjuka så tror jag nog inte det går få bort illamåendet helt. Tycker det är synd att vr lir nerfas med tesen att det går att träna bort och folk som vill spy kommer ändå vilja köra vr om de bara kan överleva 30 minuter istället för 10? VR kommer nog aldrig va för alla pga vr sjukan.

Det är nog högst personligt det här tror jag.
Jag har kunnat träna upp mig riktigt bra trots både åksjuka och mycket VR- relaterad åksjuka i början.

Att sakta men säkert öka tiden och intensiteten i VR funkade riktigt bra för mig och nu kan jag till och med åka vad som helst på Liseberg utan att må illa! Det har inte varit så på många år kan jag säga!

Så det går alldeles utmärkt att träna bort! Men det är ju då inte säkert att det gäller alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Lyckades också lägga en beställning idag. Dem sa att de troligtvis kommer kunna täcka leveransen av alla bokningar de tog in idag med nästa leverans av PS5or som kommer om ca 2-3 veckor. Så det lät ju lovande

Kommer inte heller köpa ssd, har inget emot att vänta om jag måste ladda ner nått, har 250mbit nu och troligtvis uppgraderat ill gigabit fiber snart Sen köper jag mest spel på Skiva då kopierar den ju det mesta från skivan innan den laddar ner patcharna.

Hur fick ni info om att det gick att beställa ps5?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Följer ps5kollen kontot på Twitter. Som svar på ovan.
https://twitter.com/ps5kollen

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Hur tror ni ett PS5 skulle må i ett tv-skåp med borrade lufthål? Har haft både PS3, PS4 och Xbox One X i skåpet under åren och dom har överlevt.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Hur tror ni ett PS5 skulle må i ett tv-skåp med borrade lufthål? Har haft både PS3, PS4 och Xbox One X i skåpet under åren och dom har överlevt.

https://i.imgur.com/FHJvUJw.jpeg

Den skulle ha ett kortliv

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet maxgränsen i pengar att ha på sin plånbok i ps store?
Jag har 1495kr redan och får inte lägga till 500kr säger den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Är det någon som vet maxgränsen i pengar att ha på sin plånbok i ps store?
Jag har 1495kr redan och får inte lägga till 500kr säger den.

En snabb googling säger 150 USD eller 140 GBP vilket är ungefär vad du ligger på i kronor, så skulle gissa på att det är runt 1500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

En snabb googling säger 150 USD eller 140 GBP vilket är ungefär vad du ligger på i kronor, så skulle gissa på att det är runt 1500.

Läste att den är höjd till $200 och sedan t.o.m till $250 i år. Men jag skulle behöva veta gränsen i kronor, jag köpte något för 5kr för att hamna under 2000kr totalt efter påfyllning men tydligen är gränsen lägre än så för jag fick inte som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Läste att den är höjd till $200 och sedan t.o.m till $250 i år. Men jag skulle behöva veta gränsen i kronor, jag köpte något för 5kr för att hamna under 2000kr totalt efter påfyllning men tydligen är gränsen lägre än så för jag fick inte som sagt.

Då måste dom passat på att sänka den svenska gränsen. #19351547

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Tror det funkar ok, men inte optimalt. En fläkt för att få ut värmen eller helt enkelt ha öppet när du spelar löser dock problemet.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Såga hål för 2st av noctuas 5v fläktar och driv dom med ps5 usb uttag i bak i konsolen

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Såga hål för 2st av noctuas 5v fläktar och driv dom med ps5 usb uttag i bak i konsolen

Jag har mycket mindre utrymme och aldrig vart problem eller varmt. Viktigaste är att det är öppet framåt så varma luften till slut cirkulerar ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Tror det funkar ok, men inte optimalt. En fläkt för att få ut värmen eller helt enkelt ha öppet när du spelar löser dock problemet.

Skrivet av kakan86:

Smart! Slutar USB-portarna ge ström även i strömsparläge? Trist om fläktarna går hela tiden.

Skrivet av Öltorp:

Jag har mycket mindre utrymme och aldrig vart problem eller varmt. Viktigaste är att det är öppet framåt så varma luften till slut cirkulerar ut.

Vill helst ha skåpet stängt Allergisk mot RGB.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Smart! Slutar USB-portarna ge ström även i strömsparläge? Trist om fläktarna går hela tiden.

Alla fläktar har inte RGB haha

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Tror att i default inställningarna så ger USB portarna ingen ström i viloläge, men det kan du ändra i inställningarna om du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Alla fläktar har inte RGB haha

Syftar på led-stripsen på konsolen.

Skrivet av Dex:

Tror att i default inställningarna så ger USB portarna ingen ström i viloläge, men det kan du ändra i inställningarna om du vill.

Toppen, tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Då måste dom passat på att sänka den svenska gränsen. #19351547

Ja, konstigt.

Tydligen är gränsen i UK £150 vilket just nu är 1923SEK.

Aja jag får väl hålla på koden tills jag köpt något.. men gillar inte att behöva komma ihåg det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Ja, konstigt.

Tydligen är gränsen i UK £150 vilket just nu är 1923SEK.

Aja jag får väl hålla på koden tills jag köpt något.. men gillar inte att behöva komma ihåg det.

Ska väl gå att nyttja ångerrätten på dessa kort fram tills att man löst in dom? Verkar dock som om att presentkorten är slut i lager just nu så kanske lika bra att bara behålla det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Syftar på led-stripsen på konsolen.
Toppen, tack!

Jahaa 😂 då håller jag med. Gillar inte heller såna leds som lyser upp alldeles för starkt

Fick precis leveranserbesked kring PS5 beställningen på Webhallen igår. Sjukt att det gick så fort. Var rena rama slumpen att jag kollade och hittade just då🤷‍♂️🤣 även om spel är det sista jag tänker på nu i dessa oroliga tider😦

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

Verkar som det ska levereras idag från Webhallen. Fick precis sms från Budbee. Så det gick jäkligt fort

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Mus og tastatur til PS5

Hei H er det noen på forumet som kan si om det går an å spille Horizon Forbidden West med mus og tastatur på PS5? Står på vente liste for kjøp av ps5 fra komplett.no. Jeg takker mye for svar.Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Läste på Fz.se att inga Elden Ring kommer att levereras innan helgen vilket är uruselt då de haft spelet i lager flera dagar. Förhoppningsvis är det felaktigt, men jag har inte fått någon info om att det skickats än. Blir att returnera och köpa digitalt för min del, men väldigt tråkigt för den som inte vill köpa digitalt.