SweClockers skänker annonsutrymme till Röda Korset, UNHCR och UNICEF

Permalänk
Melding Plague

SweClockers skänker annonsutrymme till Röda Korset, UNHCR och UNICEF

Vi skänker annonsutrymme till biståndsorganisationer som arbetar med att hjälpa civilbefolkningen i Ukraina. Bidra du med!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra gjort och väldigt generöst. Ni är kanon som låter dom annonsera gratis.

Permalänk
Medlem

Bra, swisha röda korset i morse.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Ni är fan bäst! Situationen är som den är, men dessa organisationer kan faktiskt hjälpa dem som behöver

Permalänk
Medlem

Känns kanon att inte köra adblocker hos er i vanliga fall, ej så störig som på många andra sidor.
Nu blir det ju dessutom för en god sak. Heja er!

Permalänk
Medlem

Härligt och varmt initiativ <3

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt gjort av er <3

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Inaktiv

Präktigt!

Permalänk
Medlem

Fantastiskt initiativ! 👍🏻

Permalänk
Medlem

Helt rätt, tack!

Permalänk
Medlem

Ni är bäst! ❤️❤️

Permalänk
Medlem

Bra initiativ!

Röda korset fick en slant igår. Det förändrar förstås inte grundproblemet, men det kan iaf hjälpa drabbade.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Edin och teamet har hjärtat på rätt ställe som alltid, något som behövs extra mycket just nu!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Grym idé från @Dimestam, och sjukt snabbt verkställt av @Edin. <3

Jag var bara budbäraren som plitade lite på själva artikeln här.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Mycket bra 👍

Permalänk
Medlem

Bra initiativ!

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Tack vare ert fina initiativ fick jag också tummen ur och skänkte en slant!
Kämpa på Ukraina!!

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Så fint!

Är helt säkra många medlemmar kommer skänka en liten slant!
Kärlek till er alla som gör!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Toppen!

Visa signatur

Kaffe, bullar och choklad!

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Tipsar om This war of mine (som jag lästa om här på swec) 75% och allt går till röda korset tills imorgon, 2 flugor i en smäll

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Myhybris:

Snyggt!

Tipsar om This war of mine (som jag lästa om här på swec) 75% och allt går till röda korset tills imorgon, 2 flugor i en smäll

Allt minus 30% skulle jag tro, Valve tar väl sin vanliga andel?
Och så ev extrakostnader för administration på det. Att ge direkt till organisationerna gör nog att en klart större andel av pengarna når dem som behöver dem mest.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myhybris:

Snyggt!

Tipsar om This war of mine (som jag lästa om här på swec) 75% och allt går till röda korset tills imorgon, 2 flugor i en smäll

Skrivet av Thomas:

Allt minus 30% skulle jag tro, Valve tar väl sin vanliga andel?
Och så ev extrakostnader för administration på det. Att ge direkt till organisationerna gör nog att en klart större andel av pengarna når dem som behöver dem mest.

Så är det nog, ja.

Säljs även på GOG, också hårt rabatterat och där GOG även matchar utvecklarens initiativ och ger hela sin egen andel till Ukrainska Röda Korset.

https://www.gog.com/en/game/this_war_of_mine_complete_edition

Så det alternativet finns iaf också. OM man nu varit intresserad av detta spel så är väl detta ett utmärkt tillfälle att slå till, ur alla perspektiv.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Skickade pengar till ”Läkare utan gränser” för ett par år sedan. Tycker det är en bra organisation som gör mycket nytta i värden. Tyvärr smsade dom en massa tiggar sms efter det. Det var en annan organisation som skött om den delen. Dom kunde inte ta bort mig från deras lista utan det måste ”Läkare utan gränser” göra. ”Läkare utan gränser” sa att det var en annan organisation som skötte det åt dom så dom kunde inget göra. ”Läkare utan gränser” lyckades tillslut få slut på smsandet men jag vill helst ge pengar anonymt för att slippa sånt.

Vet ni hur Rödakorset och UNICEF sköter det?

Jag fick inte jättemånga sms ifrån ”Läkare utan gränser” men det var svårt att bli av med det. Vill helst slippa det igen.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Skickade pengar till ”Läkare utan gränser” för ett par år sedan. Tycker det är en bra organisation som gör mycket nytta i värden. Tyvärr smsade dom en massa tiggar sms efter det. Det var en annan organisation som skött om den delen. Dom kunde inte ta bort mig från deras lista utan det måste ”Läkare utan gränser” göra. ”Läkare utan gränser” sa att det var en annan organisation som skötte det åt dom så dom kunde inget göra. ”Läkare utan gränser” lyckades tillslut få slut på smsandet men jag vill helst ge pengar anonymt för att slippa sånt.

Vet ni hur Rödakorset och UNICEF sköter det?

Jag fick inte jättemånga sms ifrån ”Läkare utan gränser” men det var svårt att bli av med det. Vill helst slippa det igen.

Helt ärligt är det bland det värsta med att skänka pengar, de tjatar på en om mer... Visst en gång eller två om året och snabbt & enkelt att säga nej tack till vidare kontakt skulle göra mig mer trolig att skänka pengar till dessa organisationer.

Senast behövde jag blocka nummren för de slutade inte trots upprepade försök från mig att tacka vänligt men bestämt nej från fortsatt kontakt... (Sms till stop nummret fungerade inte ens...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Skickade pengar till ”Läkare utan gränser” för ett par år sedan. Tycker det är en bra organisation som gör mycket nytta i värden. Tyvärr smsade dom en massa tiggar sms efter det. Det var en annan organisation som skött om den delen. Dom kunde inte ta bort mig från deras lista utan det måste ”Läkare utan gränser” göra. ”Läkare utan gränser” sa att det var en annan organisation som skötte det åt dom så dom kunde inget göra. ”Läkare utan gränser” lyckades tillslut få slut på smsandet men jag vill helst ge pengar anonymt för att slippa sånt.

Vet ni hur Rödakorset och UNICEF sköter det?

Jag fick inte jättemånga sms ifrån ”Läkare utan gränser” men det var svårt att bli av med det. Vill helst slippa det igen.

Du kan donera utan att lämna adress, telefonnummer och mejl till UNICEF iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Varför inte skänka till folket i Irak och Syrien när samma hände dem?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt att se!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Dizzö:

Varför inte skänka till folket i Irak och Syrien när samma hände dem?

Att utnyttja annonsutrymme till annat än traditionella annonser är något vi börjat med nyligen. Hittills har det använts för att marknadsföra våra egna tjänster i form av marknaden och vår egen shop. Men vi efterfrågade feedback från communityt och har diskuterat internet senaste veckorna om det kunde gå till något bättre.

Så när idén kläcktes i samband med denna aktuella händelse valde vi att skrida till verket.

lade till länk till tråden där vi bad om idéer
Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Väldigt bra 👍

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Varför inte skänka till folket i Irak och Syrien när samma hände dem?

Utöver svaret från UndaC så faller det sig ganska naturligt med närhetsprincipen. Det pågår krig världen runt 24/7 men Europa är förhållandevis förskonat vilket gör det extra anmärkningsvärt när ett närliggande land blir drabbat. Södra delarna av Sverige har kortare resväg till Ukraina än Umeå.