Bang & Olufsen Beoplay Portal med Xbox dongel?

Permalänk
Medlem

Bang & Olufsen Beoplay Portal med Xbox dongel?

Tja!

Jag har Bang & Olufsen Beoplay Portal som jag älskar men kör dem via blåtand men vill köra dem "true" wireless med dongel. Xbox/Microsoft har en dongel som dem ska funka med. Vissa spel jag lirar klarar inte headsets med bara blåtand.

Tänkte kolla med någon som testat med dongel eller någon som rent tekniskt vet hur det funkar eller bör funka?

*Tråd flyttad till subforumet Ljud* /Vzano, Mod
Visa signatur

Ryzen 7 5800x, Arctic Freezer 280mm AIO
Fury 32GB 3600Mz cl16
X570S Aero G
ASUS TUF 3070 OC Gaming
Corsair RM850 850W

Permalänk
Medlem

Har använt portal till dator med dongel och till xboxen i ett par månader nu. Om man googlar på connection problems så kan man se att de har haft mycket problem tidigare iaf. Vet inte om detta är löst helt ännu.
Jag har haft 2 disconnects på kanske 50h till datorn och inget problem till xbox när jag använt detta, om detta händer så är det bara att klicka på anslut knappen på headset så är det igång igen. Vissa har skrivit om störningar också men detta har inte varit något stort problem för mig.
Annars har det fungerat bra, det ansluts automatiskt till senaste kopplingen, om man ändrar mellan dator och xbox så fungerar det på samma sätt som en kontroller, man behöver ansluta om.

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Medlem
Skrivet av bia:

Har använt portal till dator med dongel och till xboxen i ett par månader nu. Om man googlar på connection problems så kan man se att de har haft mycket problem tidigare iaf. Vet inte om detta är löst helt ännu.
Jag har haft 2 disconnects på kanske 50h till datorn och inget problem till xbox när jag använt detta, om detta händer så är det bara att klicka på anslut knappen på headset så är det igång igen. Vissa har skrivit om störningar också men detta har inte varit något stort problem för mig.
Annars har det fungerat bra, det ansluts automatiskt till senaste kopplingen, om man ändrar mellan dator och xbox så fungerar det på samma sätt som en kontroller, man behöver ansluta om.

Jag har också läst att det har varit problem men jag har bara haft ett sprakljud en gång på 20-30h. Är det en sånhär Xbox dongel man ska köpa då?

Notera att jag inte ska ha den till ett Xbox utan till PC

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, Arctic Freezer 280mm AIO
Fury 32GB 3600Mz cl16
X570S Aero G
ASUS TUF 3070 OC Gaming
Corsair RM850 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjalls:

Jag har också läst att det har varit problem men jag har bara haft ett sprakljud en gång på 20-30h. Är det en sånhär Xbox dongel man ska köpa då?

Notera att jag inte ska ha den till ett Xbox utan till PC

Jo, det har varit nåt liknande för mig. Jag trodde bara störningsproblemen var med dongeln, men jag har inte använt det så mycket med Bluetooth ännu.
Yes, det är rätt adapter. Det är samma som till xbox kontrollern och du kan koppla båda/flera till samma adapter.

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Medlem
Skrivet av bia:

Jo, det har varit nåt liknande för mig. Jag trodde bara störningsproblemen var med dongeln, men jag har inte använt det så mycket med Bluetooth ännu.
Yes, det är rätt adapter. Det är samma som till xbox kontrollern och du kan koppla båda/flera till samma adapter.

Okej, tack för hjälpen!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, Arctic Freezer 280mm AIO
Fury 32GB 3600Mz cl16
X570S Aero G
ASUS TUF 3070 OC Gaming
Corsair RM850 850W

Permalänk
Medlem

Jag köpte köpte portal xbox och xbox/windows10 dongeln för att använda till PC. De är sköna, ljudet är fantastiskt och alla funktioner fungerar med sladden inkopplad.

Men trådlöst med dongeln fick jag ett störande ljud i vänster hörlur, och noisecancelling funktionen gick ej att påverka på vänster hörlör, kunde heller inte justera volym höger hörlur med dongeln.

Jag är lite av en novis och jag vet inte hur jag ska lösa det. Har installerat Beoconnect och aktiverat dolby atmos via microsoft appen.
Får nog skicka tillbaka dem och prova PS/PC varianten när den kommer.