Permalänk
Medlem

om det stämmer så blir jag glad

fick precis min barton 2500+ med steppingen:

AQXEA

jag har surfat runt lite på sweclockers och nätet och märkt att vissa tror att det är en nedclockad 2800+, någon som vet?

skulle varit gött om det stämde i och med att jag har en otroligt dålig fläkt. (spirefalcon 2)

Permalänk
Medlem

oops, kanske har hamnat fel, sry

Permalänk
Medlem

va? e det bara vissa steppings som är nerklockade 2800+? är det inte alla i så fall?

Permalänk
Medlem

Min verkar vara en nedklockad 2800. Den hade en idletemp på 30 grader oklockad

Men det är inte bara en viss stepping. Amd klockar ner bättre prollar när det blir brist på en viss modell (som 2500+). Och det kan ju hända vilken vecka som helst, så det är inte bara aqxea som är det

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Min verkar vara en nedklockad 2800. Den hade en idletemp på 30 grader oklockad

Heh Temperaturen har inget med stepping att göra, och eftersom det inte finns något tillförlitligt sätt att mäta temps på så skulle din processor lika gärna kunna vara 35C, eller 40C, eller 20C, eller 55C eller 37C eller.. ja, du förstår.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur ni kan tro att cpu tempen kan vara 30 grader mitt i sommaren då man har runt 30 grader i huset!

Det är ju för fasen omöjligt!

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Men då visar den fel helt enkelt

Dessutom fick jag 30 grader precis när jag hade monterat in moderkortet, cpun och minnena, och det var klart klockan tre på morgonen

Permalänk
Medlem

det är sånt här jag vill höra flaskis ;0)

Permalänk

ja ni... testade köra min barton original och tex original coren är på 1.65 på min och jag sänkte den till 1.5 och det funkar hur bra som helst.... och tempen ligger på 35-40C.. men när jag körde original vcore då va tempen på 40-45.. vad tror ni om det... ???

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Inaktiv

Min prolle ligger mellan 35 och 55 grader beroende på vilken temperatur jag har inne. pådagarna ligger temperaturen runt 27-30 grader i lägenheten, då är systemet nästan överhettat, sys-temp ligger runt 50 grader då och prollen ligger runt 55 grader.

Jag har också steping: AQXEA