Massor av retro EDO, sdram, ddr2

Permalänk
Medlem

Massor av retro EDO, sdram, ddr2

Har massor av olika typer av minnen, så många att jag inte orkar räkna hur många det är, som jag skänker till den som har behov av något minne, inte för att sälja vidare.
Tyvärr vet jag inte skicket på dom. Tror jag har möjlighet att testa vanliga SDRAM och DDR2 men tyvärr inte EDO.
Kan hämtas eller skickas mot fraktkostnad, saknar dock antistatpåsar.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna de 72-pinnars (EDO) minnen som du har om du vill skicka dem till mig. Jag betalar naturligtvis för frakten.

Permalänk
Medlem

plockar gärna resten av minnerna mot fraktkostnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Jag tar gärna de 72-pinnars (EDO) minnen som du har om du vill skicka dem till mig. Jag betalar naturligtvis för frakten.

Det är alltså 106 st EDO minnen i olika typer. Har du behov av så många?

Permalänk
Medlem

För att förklara lite bättre så hade jag inte tänkt skänka bort allt i en klump till någon. Utan om det är någon som har behov av minnen till en dator. Minnen som dessa kan säljas för 50kr/st på tradera. Jag har inget behov av att bli av med hela min samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Det är alltså 106 st EDO minnen i olika typer. Har du behov av så många?

Nä, så många behöver jag naturligtvis inte. Det är egentligen bara minnen med lite högre kapacitet som jag behöver; 16MB eller högre, sådana har jag få av.

Permalänk
Medlem

Hi ,
Would be intrested in the 8 DDR2 Kingston Value Ram sticks if still available. The ones that contain Elpida ACBG chips.

Happy to pay postage

Kind regards
Ash

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe - Core i7 6950X 4.2Ghz 1.25v - Corsair H115i Elt CapX - 32GB G.skill B die @ 3200Mhz C13-13-12-30-1T - Gainward RTX 2070 8GB.
Asus Strix X570 Gaming-F - Ryzen 5 5600 - MSI RX 5700 - 32GB Corsair Vengence LED 3800mhz
Hwbot @Warp9 Team - https://hwbot.org/user/ashley98/
Överklockare av äldre hårdvara! , Inte härifrån 🇬🇧

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Nä, så många behöver jag naturligtvis inte. Det är egentligen bara minnen med lite högre kapacitet som jag behöver; 16MB eller högre, sådana har jag få av.

Jag har lite svårt att tyda vilken kapacitet de olika minnena har, de flesta saknar bra info och produktnummer ger inte alltid svar.
Kan du se något som ser intressant ut på bilderna? Eller har du något tecken jag ska leta efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashley98:

Hi ,
Would be intrested in the 8 DDR2 Kingston Value Ram sticks if still available. The ones that contain Elpida ACBG chips.

Happy to pay postage

Kind regards
Ash

Yes sure you can have them.
I saw that you were doing some kind of research on DDR2 which is perfect for my givaway!
Note that I can't guarantee that all of them works.

We can continue the discussion in pm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Jag har lite svårt att tyda vilken kapacitet de olika minnena har, de flesta saknar bra info och produktnummer ger inte alltid svar.
Kan du se något som ser intressant ut på bilderna? Eller har du något tecken jag ska leta efter?

Har några av 72-pinnars SIMM-modulerna minneschips på båda sidorna? isåfall är det mycket möjligt att de har högre kapacitet. Även de minnen som har minneschip i två rader kan ha lite högre kapacitet eller vara minnen med paritet, något som jag även gärna skulle vilja ha eftersom jag har ett gammalt 486 servermoderkort, men bara en enda minnesmodul som fungerar med detta moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Har några av 72-pinnars SIMM-modulerna minneschips på båda sidorna? isåfall är det mycket möjligt att de har högre kapacitet. Även de minnen som har minneschip i två rader kan ha lite högre kapacitet eller vara minnen med paritet, något som jag även gärna skulle vilja ha eftersom jag har ett gammalt 486 servermoderkort, men bara en enda minnesmodul som fungerar med detta moderkort.

Har t.ex flera minnen med 16st (8 på varje sida) av dessa chip https://www.datasheets360.com/part/detail/v53c408hk45/2334953...
Kan det vara 16MB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Har t.ex flera minnen med 16st (8 på varje sida) av dessa chip https://www.datasheets360.com/part/detail/v53c408hk45/2334953...
Kan det vara 16MB?

Ja, förmodligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Ja, förmodligen.

Hur många sånna får du plats i din server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Hur många sånna får du plats i din server?

4st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Jag har i alla fall 4 av exakt samma modell. Vill du ha dom?
Jag har andra som kanske är 16MB också men har inte sorterad allt och kollat alla produktnummer än. Om du inte har bråttom kan jag kolla igenom alla först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Jag har i alla fall 4 av exakt samma modell. Vill du ha dom?
Jag har andra som kanske är 16MB också men har inte sorterad allt och kollat alla produktnummer än. Om du inte har bråttom kan jag kolla igenom alla först.

Det är ingen brådska. Skulle jag kunna få minnen både till servermoderkortet samt ytterligare en 486:a som också har 4 minnesplatser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Det är ingen brådska. Skulle jag kunna få minnen både till servermoderkortet samt ytterligare en 486:a som också har 4 minnesplatser?

Ja det ska nog gå bra. Behöver du 16MB/minne till den andra också? Kan inte lova att jag har 4 av samma modell med chip på båda sidorna. Vet faktiskt inte hur många dubbelsidiga jag har totalt. De flesta är bara enkelsidiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Ja det ska nog gå bra. Behöver du 16MB/minne till den andra också? Kan inte lova att jag har 4 av samma modell med chip på båda sidorna. Vet faktiskt inte hur många dubbelsidiga jag har totalt. De flesta är bara enkelsidiga.

Det måste inte vara samma modell på alla minnesmodulerna, på 486-moderkorten brukar det inte vara så noga med det. Skulle jag kunna få de minnesmoduler som du har på bild som verkar bara ha minnenchips på ena sidan, men har minnen i två rader overför varandra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Det måste inte vara samma modell på alla minnesmodulerna, på 486-moderkorten brukar det inte vara så noga med det. Skulle jag kunna få de minnesmoduler som du har på bild som verkar bara ha minnenchips på ena sidan, men har minnen i två rader overför varandra?

Menar du t.ex det på bild3 med några liggande och några stående chip (Z 505130)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Menar du t.ex det på bild3 med några liggande och några stående chip (Z 505130)

Korrekt.