Permalänk
Medlem

Då var det klart. Haas dumpar UralKali och Mazepin.
Haas Statement

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Då var det klart. Haas dumpar UralKali och Mazepin.
Haas Statement

Bra tycker jag, och då menar jag inte ens de politiska anledningarna bakom. Utan bara att Mazepin inte direkt visade tecken på att anpassa sig i F1. Nu får vi se vad Fittipaldi kan göra - och i förlängningen vad Schumacher JR är värd.

Permalänk

Jaha, om jag ska vara ärlig kommer jag sakna memes om Mazepin. Men vi tackar honom för de memes han gav oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Då var det klart. Haas dumpar UralKali och Mazepin.
Haas Statement

Det är lite komiskt att Mazepin var någon många förväntade sig skulle tappa sin sits pga sitt egna beteende. Roligt hur världen fungerar ibland.

Det sägs att nya säsongen Drive to Survive innehåller en del blött drama inom HAAS. Där teamet blir anklagad av Mazepin, att Schumi särbehandlas och får åka i det bättre materialet. Det kanske bara är show business. Who knows.
Men trots att de bytte chassi sinsemellan osv, så stod sig resultatet att Schumi har riktig talang. Hoppas Junior kan gå långt. Han är riktigt tuff som burit sig fram redan så här långt.

Aja! Fasen vad skoj det ska bli med F1 igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Då var det klart. Haas dumpar UralKali och Mazepin.
Haas Statement

Skönt att någon kan ta ett vettigt beslut när FIA inte klarade av det, framförallt med en idrottare med så pass nära kopplingar till Putin.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av GooGeL:

Det är lite komiskt att Mazepin var någon många förväntade sig skulle tappa sin sits pga sitt egna beteende. Roligt hur världen fungerar ibland.

Det sägs att nya säsongen Drive to Survive innehåller en del blött drama inom HAAS. Där teamet blir anklagad av Mazepin, att Schumi särbehandlas och får åka i det bättre materialet. Det kanske bara är show business. Who knows.
Men trots att de bytte chassi sinsemellan osv, så stod sig resultatet att Schumi har riktig talang. Hoppas Junior kan gå långt. Han är riktigt tuff som burit sig fram redan så här långt.

Aja! Fasen vad skoj det ska bli med F1 igen.

Har hört det också och tror verkligen inte att dom ville sabba för Mazepin. Vore bara dumt eftersom dom gärna vill ha poäng och att han drar in massa sponsorpengar, varför sabba det för sig själv?

Permalänk

Nu går det teckna sig för F1TV Pro med 20% rabatt. Gäller endast nya kunder, vilket bara betyder att man kan använda sig av en ny mejladress så får man del av erbjudandet

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Har hört det också och tror verkligen inte att dom ville sabba för Mazepin. Vore bara dumt eftersom dom gärna vill ha poäng och att han drar in massa sponsorpengar, varför sabba det för sig själv?

Har också svårt att tro att Haas-teamet skulle ha haft något sådant intresse, möjligen då att Ferrari skulle ha haft det.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Nu går det teckna sig för F1TV Pro med 20% rabatt. Gäller endast nya kunder, vilket bara betyder att man kan använda sig av en ny mejladress så får man del av erbjudandet

Fungerar det bra nu då? Vill kunna casta från iOS-enhet till Chromecast samt titta på dator med Linux och dator med macOS.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av GLaDER:

Fungerar det bra nu då? Vill kunna casta från iOS-enhet till Chromecast samt titta på dator med Linux och dator med macOS.

Jag körde på det hela förra säsongen, fungerade kalas för mig. Castade till Chromecast från min iPhone, använde Racecontrol på min windows PC, på min MAC körde jag via Chrome. Linux kan jag dessvärre inte svara för.

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem

Välkomna att delta i Sweclockers grupp för Formel 1 Fantasy (länk).
Anslut med kod: 476f003b55
Gruppen är publik, varar säsongens fulla längd och man kan ställa upp med ett "lag" per race. Mycket nöje

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Välkomna att delta i Sweclockers grupp för Formel 1 Fantasy (länk).
Anslut med kod: 476f003b55
Gruppen är publik, varar säsongens fulla längt och man kan ställa upp med ett "lag" per race. Mycket nöje

Det är en omöjlighet kan jag känna, att sia framtiden. Men men, det vore då kul med ett starkt Ferrari så vi har i vart fall tre stall som kan slåss där i toppen. Speciellt nu när Mercedes, Red Bull och Ferrari har åtminstone en (Ferrari två) unga tuppar som kör under dem.

Permalänk
Skrivet av GLaDER:

Fungerar det bra nu då? Vill kunna casta från iOS-enhet till Chromecast samt titta på dator med Linux och dator med macOS.

Kör själv uteslutande direkt på android TV-appen (som egentligen inte finns till min Sony-TV, men går att installera manuellt konstigt nog) plus på min iPad för att hålla koll på trackern osv.

De verkar generellt ha gjort framsteg med deras officiella app. Nyss kom en uppdatering som gör att man faktiskt kan fortsätta uppspelning där man slutade kolla sist (arkiverade race och sånt alltså).

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Nu går det teckna sig för F1TV Pro med 20% rabatt. Gäller endast nya kunder, vilket bara betyder att man kan använda sig av en ny mejladress så får man del av erbjudandet

Tack !

Lite roligt men jag kollade senast tidigare imorrse och då var där inget erbjudande.
Blev att köpa direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Nu går det teckna sig för F1TV Pro med 20% rabatt. Gäller endast nya kunder, vilket bara betyder att man kan använda sig av en ny mejladress så får man del av erbjudandet

Har problem att skapa ett nytt konto, problem med formatet på ålder. Står innan att man ska fylla i YYYY/MM/DD men när man fyller i går det bara fylla i DD/MM/YYYY Hur har ni löst det?

Edit: verkar vara någon bugg löste det med 01/01/2000 som datum

hittade en lösning
Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Skrivet av Wheezymoon:

Har problem att skapa ett nytt konto, problem med formatet på ålder. Står innan att man ska fylla i YYYY/MM/DD men när man fyller i går det bara fylla i DD/MM/YYYY Hur har ni löst det?

Edit: verkar vara någon bugg löste det med 01/01/2000 som datum

Jag har haft samma bekymmer de senaste två åren 😄 kommer inte ihåg hur jag fixade det. Blir spännande att se sen ikväll när jag ska köpa PRO själv😬

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av F1 twitter warrior:

BREAKING: We're racing in Emilia-Romagna until 2025!

The historic Imola circuit is locked in as we race into a new era!

https://twitter.com/F1/status/1500906302125531147

En drygt 24h gammal nyhet. Men ack så viktig! Imola är ju en fantastisk klassisk bana. Bilarna känns något absurt stora på den här banan, i och med att gamla medel och minnen har endast sett Schumi m.fl. snurra här med sina osthyvlar drivna av V10:or.

Inte fullt riktigt sant men, dagens bilar är fasen inga små leksaker. Samtidigt är det en sådan ljuvare känsla att se race vid Spa, Monza och också Imola. Det är inte en asfalterad helfläck med grandiosa läktare m.m. Det är skog och marker, som knyter till mindre pampig känsla. Det känns som ett mer genuint lopp för den människan som lever närmare medelmåttet. Det vill säga, vi jobbar i fabriken och är enormt intresserad av Formel 1. Ett lopp för det vanliga folket.

Nog för att banan Baku osv är riktigt underhållande. Men rent kulturellt är ett lopp runt de gamla banorna, av en helt annan karaktär.

Det här året har annars ett jäkligt fint avslut: Ungern, Spa, Nederländernas GP, Monza, Singapore, Japan, US (helt ok, dock inte episkt), Mexiko, Brasiliens GP.

Allt det där kommer på talföljden innan avslutning i Abu Dhabi.

Permalänk
Medlem

Och vips så trollade moderatorena bort kriget i Ukraina, skönt att det är över nu då...

Man måste ju kunna få diskutera huruvida en rysk förare har problem med att få köra F1 i år pga politik/avtal inom FIA, känns högst relevant i en tråd om F1.
Jaja jag tar en paus i postandet nu så moderatorerna inte behöver banna mig.

Permalänk
Medlem

Lite oftopic men jag ska hålla mig inom ramen utav tråden, men hade det inte varit sjukt fränt om alla teamen fick bygga en bil för ett race där dom kastar reglementet åt helvete, hur extremare tror ni bilarna hade varit mot dagens F1 bilar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Lite oftopic men jag ska hålla mig inom ramen utav tråden, men hade det inte varit sjukt fränt om alla teamen fick bygga en bil för ett race där dom kastar reglementet åt helvete, hur extremare tror ni bilarna hade varit mot dagens F1 bilar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Lite oftopic men jag ska hålla mig inom ramen utav tråden, men hade det inte varit sjukt fränt om alla teamen fick bygga en bil för ett race där dom kastar reglementet åt helvete, hur extremare tror ni bilarna hade varit mot dagens F1 bilar?

Formula 1 betydelse är ju att det finns en formula av regler att efterfölja. Tävlingen är att helt enkelt att skapa den allra snabbaste bilen enligt detta regelverk. Ja... som kan åka allra snabbast runt en bana sett över x varv.

Parametrarna är många. Allt från däckslitage till att få ihop en presterande motor som håller över en satt distans och så vidare.

Så tillbaka till er fråga som är legitim, men missar hela poängen med Formula 1 och andra serier, som kräver ett utförligt hemmabygge. Släng två dumma axlar och fyra hjul på en rymdraktet så, får ni nog svaret.

Med ett race mot månen eller någon annan himlakropp.

Utan ett regelverk så är det trots allt enbart fantasi och deg som sätter stopp för hur "fort det kan gå", och några naturlagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Lite oftopic men jag ska hålla mig inom ramen utav tråden, men hade det inte varit sjukt fränt om alla teamen fick bygga en bil för ett race där dom kastar reglementet åt helvete, hur extremare tror ni bilarna hade varit mot dagens F1 bilar?

Spana in Red Bull X2010. Det är Red Bulls tolkning av precis den frågan. Finns inte i verkligheten men är ändå grymt imponerande!

Permalänk
Medlem

Ny trailer för D2S. Släpptes samtidigt som jag fick leveransavisering av min LEGO Technic McLaren Formula 1 Race Car.
Blir en bra helg detta.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Ny trailer för D2S. Släpptes samtidigt som jag fick leveransavisering av min LEGO Technic McLaren Formula 1 Race Car.
Blir en bra helg detta.
https://www.youtube.com/watch?v=WoFpyFL8E7s

Handplockad kommentar nedanför, från sagd video.

Citat:

If you're an F1 fan who wants an accurate, documentary-like depiction of the Formula 1 season, DTS is probably not for you, but if you want a show with Drama, entertainment, and High-Octane action, this show will not disappoint.

Där har ni skälet till varför Andretti vill in i F1.

Discovery Channels program var tidigare en utmärkande bra källa runt historiska händelser m.m. Idag säljer de enbart såpopera. Det är vad massan "vill ha". Stort frågetecken.. ANYWAY våra sändningar saknar i alla fall reklamavbrott. (F1TV Pro)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Lite oftopic men jag ska hålla mig inom ramen utav tråden, men hade det inte varit sjukt fränt om alla teamen fick bygga en bil för ett race där dom kastar reglementet åt helvete, hur extremare tror ni bilarna hade varit mot dagens F1 bilar?

Utan några som helst begränsningar i de tekniska reglerna,
kommer begränsningen att vara G-krafterna (ca 9G konstant),
vilket är vad förarna kan förväntas klara med dagens mest avancerade G-tryckdräkter.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Handplockad kommentar nedanför, från sagd video.

Där har ni skälet till varför Andretti vill in i F1.

Discovery Channels program var tidigare en utmärkande bra källa runt historiska händelser m.m. Idag säljer de enbart såpopera. Det är vad massan "vill ha". Stort frågetecken.. ANYWAY våra sändningar saknar i alla fall reklamavbrott. (F1TV Pro)

Drive 2 Survive ska man definitivt inte kolla på för fakta. Mest skoj att få mer av en blick bakom kulisserna mm. Jag har nog redan läst om all drama från 2021 säsongen så ska bli lite skoj att se om dom lyckas fabricera någon extra drama.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Subzero299:

Drive 2 Survive ska man definitivt inte kolla på för fakta. Mest skoj att få mer av en blick bakom kulisserna mm. Jag har nog redan läst om all drama från 2021 säsongen så ska bli lite skoj att se om dom lyckas fabricera någon extra drama.

Håller med, Netflix är väldigt bra på att hitta på drama över något som inte fanns där. Ett tydligt exempel är vid varje crasch och teamet frågar "Mår du bra?" så tar det alltid 5 minuter innan föraren svara, när det egentligen var kanske 2 sekunder

Annars är allt snack bakom kamerorna osv som är sjukt intressant, typ som tjafset mellan Haas och Pappa Mazepin som det verkar vara i den här säsongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Håller med, Netflix är väldigt bra på att hitta på drama över något som inte fanns där. Ett tydligt exempel är vid varje crasch och teamet frågar "Mår du bra?" så tar det alltid 5 minuter innan föraren svara, när det egentligen var kanske 2 sekunder

Annars är allt snack bakom kamerorna osv som är sjukt intressant, typ som tjafset mellan Haas och Pappa Mazepin som det verkar vara i den här säsongen.

Det är precis det jag menar. De gör en höna av en fjäder och sånt säljer. Nu vill Andretti vara med för att jänkarna har hittat till F1 via den här serien, så upplever jag det. Tycker ändå det är sorglig television. Fast det här upplägget är något en hel del går igång på.

Det vore kul om det där verkliga pratet kom ut via andra medel i alla fall. Lite mera realitet som ändå kan skapa en spänning. De kanalerna finns givetvis redan nu, men det saknas en hel del innehåll av exklusivitet.

Permalänk
Medlem

#WeCompeteAsOne

Trodde allvarligt att det var ett skämt först.
Det har ju en rätt ”parodi’ig” ton.

Permalänk
Medlem