Hur kan jag undvika att bli nerkopplad av felia?

Permalänk
Medlem

Hur kan jag undvika att bli nerkopplad av felia?

Har sökt på detta, bara hittat rekomendationer om LFconnectionkeeper o.s.v. Dessa program fungerar inte!!!
Jag har testat alla möjliga och försökt med alla inställningar som finns, men ändå när jag är hemifrån två dagar så kan man inte komma åt min webserver innan jag har varit hemma och loggat in igen. Det är sjukt störande. Jag har ingen komersiell server, utan bara lite bilder och sånt som polare kan titta på, och sådana servrar får man ju ha för telia.
Men jag vill inte att abonnemanget ska kopplas ner hela tiden!!

Permalänk
Medlem

Nu ska ju inte Telia koppla ner när man är oaktiv (längre) och jag har kört webserver på telia ADSL utan sådan problem.

Men du kan ju alltid testa följande program:

http://hem.passagen.se/olov/komhem/

Det är (enligt mig) det bästa (enklaste) programmet.

Permalänk

Bästa tipset är att byta ISP.
Men med telias bindningstid så kanske det inte är aktuellt?

Visa signatur

"what do you mean it's crap, theres eight bodies at the end and he gets to shag his mom!"
-Edward Elisabeth Hitler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av browndwarf
Bästa tipset är att byta ISP.
Men med telias bindningstid så kanske det inte är aktuellt?

Jodå, det kan vara aktuellt. Har haft det mer än 12 månader, och jag funderar på att byta till en lokal ISP, (www.velocitytech.net)
De erbjuder 2.5/0.785Mbit ADSL utan begränsningar för 499kr/månad.
Det enda jag är rädd för är att de har kass ping eller mycket PL.
Några av mina kompisar som har deras 100Mbit linor (hyreshus) säger att det kan vara slött som tusan på dagarna fast snabbt på natten. Då är ju frågan om det är velocitys lina ut på nätet som är slö, eller bara att många i just den fastigheten surfar samtidigt.

Iofs, eftersom detta handlar om ADSL så har jag väl garanterat 2.5Mbit?
Eller gäller dem Mbiten bara inom ISP:ns nät, och sen kan det vara en flaskhals ut på själva internet?

Edit: Jo jag vet att telia inte "ska" koppla ner längre, men det gör det iallafall
Har redan testat det programmet innan, jag måste konfigurera det fel eller nåt.....
När jag kör med vissa program så fungerar det ett tag att vara uppkopplad, men sen är det precis som om allting hänger sig och jag måste starta om router och ADSL modem...

Permalänk

Har du ett Nokia-modem? Mitt hänger sig 2-3 gånger i veckan. Bara att dra ut strömmen men det är grymt irriterande!

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem

du tror inte att det skulle kunna vara nånting lokalt på din dator då?
dvs att efter ett viss tag så när du inte gör nånting på burken så drar den ner i viloläge eller liknande dvs att ditt "keepalive" program inte är fungerande?
har du anmält det till telia dom aksnke har problem med sin station?
bara leker med tanken....

//johanNA

Visa signatur

De två dator nördarna till varandra.
1. -Vilken av SCSI eller IDE diskar skulle du välja...
2. -Lungt SCSI det andra är ingen idee

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spannen
Iofs, eftersom detta handlar om ADSL så har jag väl garanterat 2.5Mbit?

Som privatkund är man oftast inte garanterad någon hastighet, det är alltid upp till, varken i deras eget nät eller på själva internet. Du får köpa en betydligt dyrare företagslina för att få garanterad hastighet till någon stor knytpunkt.

Telia påstod iaf. att deras företagsadsl har garanterad bandbredd medans privatabonnemang kan vara hur slött som helst, alltså upp till en viss hastighet.

Permalänk
Medlem

dom räknar ju inte med att alla ska ta upp max bandbredd hela tiden... skulle alla som sitter på ens tation göra det skulle det som sagt gå jätte långsamt ...

//johanNA

Visa signatur

De två dator nördarna till varandra.
1. -Vilken av SCSI eller IDE diskar skulle du välja...
2. -Lungt SCSI det andra är ingen idee

Permalänk

Hade Telia adsl för företag innan mitt nuvarande privata. Gick betydligt snabbare. Hade 60/80 och inga dns-problem. Nu har jag 60/40 och dns problem

Tur att man kan få BBB
Bindningstiden sträcker sig tyvärr till januari

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem

Sätt sänd tomma paket på ICQ eller MSN kanske?

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattepat
Sätt sänd tomma paket på ICQ eller MSN kanske?

Hur gör man det?
Har en webserver som kör hela tiden, man kanske skulle kunna konfa den så att den fixar det?

Permalänk

ööh? Det känns som att det räcker med att ha en webserver. Eller?

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem

Det kanske är något som inte står rätt till.
Modemet kanske tappar synk ibland av någon anledning?

Permalänk
Medlem

lägg en daemon mot en dns klient som chekar av hela tiden ... bara för att man har en webbserver betyder det inte att den använder linan ...

//johanNA

Visa signatur

De två dator nördarna till varandra.
1. -Vilken av SCSI eller IDE diskar skulle du välja...
2. -Lungt SCSI det andra är ingen idee

Permalänk
Medlem

http://iclogin.sourceforge.net/ (IC Login) kanske kan vara någe att ha?
Om du nu inte redan testat detta också nu.. såg bara LFConnectionkeeper osv, där uppe..
jaja..

Visa signatur

Do the frags, earn the points!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse1900
ööh? Det känns som att det räcker med att ha en webserver. Eller?

Inte om han får traffik så det räknas (enligt telia då...)

Permalänk
Medlem

Vet inte hur LF fungerar, men ICLogin kan du ställa så den loggar in var 10e minut. IC går dessutom att köra som service så att du inte behöver logga in på burken för att den ska börja verka.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Inte om han får traffik så det räknas (enligt telia då...)

Ska räcka med att servern står på och förnyar ip, jag tror att det är något skumt med hans server :).

Permalänk
Medlem

Som sagt, IC Login som service fungerar hur bra som helst.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Som sagt, IC Login som service fungerar hur bra som helst.

Jupp köra som service har sina fördelar

Visa signatur

[size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |
[/size]