CD Projekt Red avslöjar nytt spel i The Witcher-serien

Permalänk
Medlem

Borde se fram emot detta, men efter Cyberpunk är jag som högst "försiktigt optimistisk".

Älskar Witcher 3, men herregud vad förtroendet för CDPR har fått sig en törn efter det CP2077-debaklet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pauls711:

Hej, jag spelar CP2077 nu och rekommenderar det starkt och du får ett bra spel till en ännu bättre peng idag.
Mvh Paul

Håller verkligen med om CP2077. Började spela efter att de släppt patch 1.5 och tycker att det borde få GOTY 2022.

Permalänk
Medlem

Blir inget köp förens CP2077 blir vad som lovades.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

nice , så om 10 år då?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Är CDPR semi ägda av Kina? De har gjort NC väldigt asiatisk i stilen plus att Japanerna är de onda i spelet medan kineserna knappt märks. Känns som en vision av världen efter att vi alla lyder under Chinese Overlords

Witchers fantasyvärld borde inte kunna påverkas av kinesiska ägare kan man tycka...

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pauls711:

Hej, jag spelar CP2077 nu och rekommenderar det starkt och du får ett bra spel till en ännu bättre peng idag.
Mvh Paul

Ska definitivt testa det.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Måste vara jobbigt att aldrig kunna beställa en vara på internet

Hört talas om faktura?

Permalänk
Medlem

Fan, jag sagt till mig själv att det inte är någon ide att ha nå större förväntningar över framtida CDPR-spel, sen ser man "Witcher" och hjärtat hoppar till.

Bokserien är en av mina favoriter, så det är svårt att inte se fram emot detta även om det säkert är 10 år bort.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Jag har inte följt turerna kring studion, men om det stämmer att de som låg bakom spelvärlden och storyn i Witcher 3 är borta har jag inga förväntningar på en ny Witcher-titel. Det är inte lika illa som att återvinna ett anrikt namn som Baldurs Gate till ett slaskspel, i och med att det ändå är samma studio på papperet, men jag blir skeptisk.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parmenides:

Jag har inte följt turerna kring studion, men om det stämmer att de som låg bakom spelvärlden och storyn i Witcher 3 är borta har jag inga förväntningar på en ny Witcher-titel. Det är inte lika illa som att återvinna ett anrikt namn som Baldurs Gate till ett slaskspel, i och med att det ändå är samma studio på papperet, men jag blir skeptisk.

Jo dom har lämnat men skapat en egen studio. Rebel Wolves. Ta och läs lite om dom här:https://rebel-wolves.com/.
Känns lite som Blizzard när dom en gång i tiden skapades och faktiskt var bra.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tomika:

Blir inget köp förens CP2077 blir vad som lovades.

De verkar prioritera allt förutom just det som utlovades, så antagligen kommer det ta lång tid, om ens någonsin.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Blir inget köp förens CP2077 blir vad som lovades.

Skrivet av Dunder:

De verkar prioritera allt förutom just det som utlovades, så antagligen kommer det ta lång tid, om ens någonsin.

Nej, det lär ju aldrig hända.
Antingen accepterar man spelet för vad det är och ser om man har kul med det (de har ju fixat till en massa problem som inte är av typen "det är fel spel"), eller så gör man nog bäst i att bara släppa det helt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Jo dom har lämnat men skapat en egen studio. Rebel Wolves. Ta och läs lite om dom här:https://rebel-wolves.com/.
Känns lite som Blizzard när dom en gång i tiden skapades och faktiskt var bra.

Långt ifrån alla som lämnat dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Långt ifrån alla som lämnat dock.

Nej varenda själ har inte stuckit men dom som hade störst inflytande över Witcher serien drog och skapade en ny studio.

Permalänk
Medlem

"borde se fram emot de men........cyberpunk.."
Har ni ens spelat igenom spelet? Tyckte de va bra, och ja spela de någon dag efter release, lite skönhetsbuggar, bilar som fick självantändning och buggade dialoger men jag lyckades ta mig igenom det.

Witcher 3, bästa spelet jag spelat. Ser verkligen fram emot en ny epok av Witcher

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av oztin:

"borde se fram emot de men........cyberpunk.."
Har ni ens spelat igenom spelet? Tyckte de va bra, och ja spela de någon dag efter release, lite skönhetsbuggar, bilar som fick självantändning och buggade dialoger men jag lyckades ta mig igenom det.

Ja det är riktigt bra spel

Det många, inklusive jag, är besvikna på är att man lovade ett ganska annorlunda spel från början och var inte direkt ärliga mot sina kunder om vad som faktiskt fanns i spelet.

Ovanpå detta så arbetade man under bitvis tråkiga förhållande vilket man inte riktigt ville erkänna.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Patch 1.52

Skrivet av Aka_The_Barf:

Ska definitivt testa det.

Hej igen, 2077 har en ny patch idag på 4,23 GB och förhoppningsvis blir det ännu bättre för er som kommer in nu och jag tankar den under tiden jag skriver detta.
Mvh paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Tycker det är vågat att ändra motor, visar att dom verkligen vill pusha på helt nya grejer. Det är ju en ganska stor sak.
Kolla på Bethesda och deras motor som i grunden är skitgammal. Givetvis kan man dra argumentet att alla motorer kan redigeras och förbättras så mycket att dom aldrig behöver bytas ut. Men njae... vissa begränsningar verkar dom ändå ha inbyggt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Nej, det lär ju aldrig hända.
Antingen accepterar man spelet för vad det är och ser om man har kul med det (de har ju fixat till en massa problem som inte är av typen "det är fel spel"), eller så gör man nog bäst i att bara släppa det helt.

Varför ska jag acceptera att jag blivit lurad som kund? Nej du.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Varför ska jag acceptera att jag blivit lurad som kund? Nej du.

Förstår inte resonemanget här, tror du måste läst in något i mitt svar som inte fanns där.

Jag säger inte att du behöver vara nöjd, men jag tror du orsakar mer skada för dig själv om du håller fast vid att något som aldrig lär hända "måste hända".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Förstår inte resonemanget här, tror du måste läst in något i mitt svar som inte fanns där.

Jag säger inte att du behöver vara nöjd, men jag tror du orsakar mer skada för dig själv om du håller fast vid att något som aldrig lär hända "måste hända".

Tolkade texten som att antingen accepterar jag att jag betalat för något som aldrig kommer ske, eller struntar i att spela det. Oavsett så är jag en lurad kund, och därför blir det inga mer köp av deras titlar förens dom håller vad som lovar (i framtida titlar dvs). Har svårt att ha kul i ett spel som inte levererar i närheten av det som lovades. Att hylla bugfixar är inget dom får poäng för heller, sånt ska inte behöva fixas 1 år efter release heller. Men detta är biprodukten av pre-release/pre-purchase. Anthem är ett superb exempel, men där valde EA att helt ge kunderna långfingret.

Men sant som det är sagt, håller dock inte fast. Har accepterat att pengarna på CP2077 är bortkastade, betyder ju dock inte man måste gå på samma nitlott igen.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Kolla på Bethesda och deras motor som i grunden är skitgammal.

Eyeyey!
Bethesdas gamla spelmotor är det mest underhållande med deras spel, rör ej!
Tröttnar aldrig på att se lösa föremål flyga runt om man har över 60 fps eller att bli ivägslungad till månen som någon sköt iväg en med en slangbella av diverse mobs i Skyrim.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Eyeyey!
Bethesdas gamla spelmotor är det mest underhållande med deras spel, rör ej!
Tröttnar aldrig på att se lösa föremål flyga runt om man har över 60 fps eller att bli ivägslungad till månen som någon sköt iväg en med en slangbella av diverse mobs i Skyrim.

Det roliga är när man googlar och hittar diskussioner om att någon är arg över att även deras framtida spel har bekräftats använda samma motor (TES6 och Starfield) så försvarar folk militant Gamebryo-motorn.

Jag fattar att man säkert kan polera och fixa och dona som fan och få en 20 år gammal motor att vara fräsch och fin. Men antagligen så 1: Dom vägrar att helt enkelt fixa skiten eller 2: Det går inte att fixa. Kanske en kombination.

Men förlåt om jag gick off topic, hur som helst, skönt att dom testar något nytt! Unreal verkar ju ha galet mycket potential och man får gnälla hur mycket man vill om Cyberpunk launchen men dom är ju i alla fall inte rädda för att helt byta spår i sina metoder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Tolkade texten som att antingen accepterar jag att jag betalat för något som aldrig kommer ske, eller struntar i att spela det.

Ja, precis.
Det är ju dock inte samma sak som att säga att det du ska acceptera det ena eller det andra sett till principer; det är bara en mer pragmatisk hållning, att antingen se om du ändå har behållning av det du fått levererat (även om det är något annat än du hört på förhand) och i så fall få ut något av det, eller att annars lämna det därhän och inte ödsla mer energi på det.

Skrivet av Tomika:

Oavsett så är jag en lurad kund, och därför blir det inga mer köp av deras titlar förens dom håller vad som lovar (i framtida titlar dvs).

Just parentesen där intar ju en mycket mer rimlig ståndpunkt än det jag svarade på. Hade inte haft någon som helst invändning till denna variant.

Skulle dessutom gå så långt att det vore önskvärt att folk agerade på detta vis konsekvent, oavsett varan eller vem som står bakom.

Skrivet av Tomika:

Har svårt att ha kul i ett spel som inte levererar i närheten av det som lovades. Att hylla bugfixar är inget dom får poäng för heller, sånt ska inte behöva fixas 1 år efter release heller. Men detta är biprodukten av pre-release/pre-purchase. Anthem är ett superb exempel, men där valde EA att helt ge kunderna långfingret.

Men sant som det är sagt, håller dock inte fast. Har accepterat att pengarna på CP2077 är bortkastade, betyder ju dock inte man måste gå på samma nitlott igen.

Ja, om man inte kan släppa "drömmen" och se om man kan ha kul med vad det faktiskt blev så blir det ju rakt av så.

Och som jag ser det är ju den övergripande lärdomen främst att konsumenter borde försöka få stopp på förhandsbeställningskulturen, för den är ju i grunden konsumentfientlig.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Nej varenda själ har inte stuckit men dom som hade störst inflytande över Witcher serien drog och skapade en ny studio.

Hur vet du att det var de med störst inflytande som stack? Finns en del tunga namn kvar.

Permalänk
Snusfri

Snark.
Gör ett OWSP i nutid med grym story och gameplay.
Det behövs en stark konkurrent till GTA.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryggbiff:

Håller verkligen med om CP2077. Började spela efter att de släppt patch 1.5 och tycker att det borde få GOTY 2022.

Samma här. Till halva priset och med patch 1.5+ är det faktiskt ett helt OK spel. Känns fortfarande lite "tunt" när det gäller innehållet så jag skulle inte betala fullpris i dagsläget. Kanske när den kompletta utgåvan med all betald DLC inkluderad kommer ut om något år...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Tillhör skaran som älskar bokserien samt spelserien (witcher 3 är mitt absoluta favoritspel), så man får alltid hoppas att detta blir bra.

Det som gjorde mig besviken på CDPR var just att de lovade så mycket, samt att de tidigare var en av få stora studios som "var emot bullshit" inför CP2077 releasen. Nu började jag spela CP2077 när patch 1.3 hade släppts, brukar sällan spela spel de första månaderna då det tyvärr ofta är mycket buggar i framförallt AAA spel första tiden. Men jag hade faktiskt väldigt kul med CP, fanns vissa mindre buggar och jag hade kanske en 4-5 krascher (spelade på PC) under 80h speltid. Var spelet vad jag hade förväntat mig, nej absolut inte, hade högre förväntningar (kanske mitt eget fel också att hypa)! Hade jag kul ändå, absolut, fortfarande ett riktigt bra storydrivet RPG.

Jag hoppas verkligen att CDPR gör nästa witcher spel riktigt bra, jag tror att det är ett måste för att de ska "överleva" då deras styrka alltid har varit riktigt bra story och ett "finger" till alla andra AAA studios när det kommer till microtransaktioner, kontakt med fans etc. Det ryktet fick väldigt mycket stryk efter CP, även om det spelet idag (efter lång tids polerande) är helt OK, så hade man förväntats sig mer av CDPR.

Men jag är försiktigt optimistiskt, man får hoppas att de har lärt sig sin läxa, but time will tell som man brukar säga...

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk

Jag fattar ärligt talat inte hatet mot Cyberpunk 2077. Jag har lirat igenom det flera gånger på PC (patch 1.3 - 1.5). Det är ett fantastiskt bra spel, utan märkbara buggar. Visst, det är inte riktigt lika bra som Witcher 3 eller Mass Effect-serien, men i det häradet.

Spelar alla på Playstation 4? Är det där skon klämmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Jag fattar ärligt talat inte hatet mot Cyberpunk 2077. Jag har lirat igenom det flera gånger på PC (patch 1.3 - 1.5). Det är ett fantastiskt bra spel, utan märkbara buggar. Visst, det är inte riktigt lika bra som Witcher 3 eller Mass Effect-serien, men i det häradet.

Spelar alla på Playstation 4? Är det där skon klämmer?

Köpte spelet till Ps4 på release dagen. Lade det på hyllan ganska snabbt, det var helt ok på PC under release, men dåvarande gens spelkonsoler skulle aldrig fått spelet släppt.

Nu när patch 1.5 kom och jag numera har en ps5:a, så laddade jag ner ps5 free upgrade versionen, och spelat fram till slutet i act 2. Håller med om att det är ett fantastiskt spel, har inte haft så kul sen witcher 3

haft en enda krash på hela den tiden, nu känns spelet som det borde vart under releasen.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________