playstation 5 som stänger av sig

Permalänk

playstation 5 som stänger av sig

hej!

Jag hade turen att få tag på en ps5:a innan förra julen. jag gav bort den till äldsta bonusgrabben i julklapp.

Nu har den sen tid tillbaka börjat stänga av sig tvärt, särskilt i vissa ps5-spel som exempelvis fortnite.
jag skulle tro att det handlar om överhettning, men vet inte helt säkert.

Jag har provat att rengöra den så gott det går, men har inte skruvat loss fläkten eller öppnat upp mer än så.
Installerat om systemet osv. men problemet kvarstår. sony-supporten vill att jag betalar strax under 3k för att de ska ordna problemet, vad det än är.

Jag undrar om någon har erfarenhet av detta, och öppnat upp rengjort mer och om det löst problemet?

Eller om någon har erfarenhet av att t.ex. lämna in maskinen till firmor som psxcare för rengöring/byte av sonys variant av kylpasta?

Eller ska vara mer ihärdig med att få den reparerad av Sony. känns surt att behöva betala 3000kr då den behandlats varsamt.

Permalänk
Medlem

Du har tre års reklamationsrätt.
Vänd dig till butiken så ska de åtgärda kostnadsfritt.

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma problem med mitt PS5. Det visade sig vara funktionen som kopplar ihop TV, Apple TV och PS5 som strulade. ATVn gick i vilolänge - TVn fick signalen om det och stängde av sig - PS5an fick signalen från TVn och vips så stängde den av sig.

Allt detta hände så klart samtidigt. Lösningen var att stänga av funktionen på samtliga enheter.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C