Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Inget svar på problemet, men jag lider med dig. Tycker deras poäng är lite sisådär. Har haft problem med mobilappen och grejer, förra månaden tyckte MS att jag hade missat en dag för att få månatliga questet, trots att jag egentligen hade gjort alla.

Är jäkligt sur... har också problem med mobilappen och deras bingsökningar. Får inga poäng och då känns det som jag har gjort allt i telefonen för att få det att fungera...

Standardwebbläsare, edge, inloggad på bing osv osv. Inget fungerar..

Permalänk

Har nyss lagt en beställning på series x hos Media markt på hemsidan , nån som har info när det kan tänkas bli leverans på det?

Edit: verkar skickats nu.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Har nyss lagt en beställning på series x hos Media markt på hemsidan , nån som har info när det kan tänkas bli leverans på det?

Edit: verkar skickats nu.

Härligt! Grattis!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Spelat elden ring i typ 40 timmar på min series s nu, fruktansvärt imponerad av den lilla maskinen. Knäpptyst och inga performance problem alls. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Spelat elden ring i typ 40 timmar på min series s nu, fruktansvärt imponerad av den lilla maskinen. Knäpptyst och inga performance problem alls. 😁

Jag har series X och har märkt brutala FPS drops när man typ mött en stor drake och när det kommer någon stor attack/ effekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Jag har series X och har märkt brutala FPS drops när man typ mött en stor drake och när det kommer någon stor attack/ effekt.

Kör du performance mode? Men sen är ju upplösning rätt annorlunda på s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Alla plattformar förutom Steam Deck har prestandaproblem, även Xbox Series S. Om du inte märker av dessa problem så kan du vara glad! Problemen finns dock fortfarande där.

I ditt fall så skulle jag inte leta efter felen, för det kan ju vara så att om du börjar leta och hitta så kommer du störa dig jättemycket på alla prestandaproblem istället.

Lite som att Chromatic Aberration är äckligt och inte borde få existera i spel, men det var inget jag störde mig på förrän en vän pekade ut det. Nu försvinner det direkt när det är möjligt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Nej... jag kör typ quality mode. TVen är en Samsung från 2019 ("4K" TV) kan tänka mig något i stil med 4K 30 FPS

Tycker att det flyter på ganska bra och spelet ser riktigt bra ut. Jag är inte den som märker av massa FPS drops, men just när man möter en gigantisk drake med mycket effekt... ja då märker t.om. jag lagget 😅

Permalänk
Medlem

Elden Ring + VRR = profit

Permalänk
Medlem

För er med Game Pass så finns nu ett erbjudande om 30 dagar Paramount+ så ni kan se Halo serien, eller annat

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Alla plattformar förutom Steam Deck har prestandaproblem, även Xbox Series S. Om du inte märker av dessa problem så kan du vara glad! Problemen finns dock fortfarande där.

I ditt fall så skulle jag inte leta efter felen, för det kan ju vara så att om du börjar leta och hitta så kommer du störa dig jättemycket på alla prestandaproblem istället.

Lite som att Chromatic Aberration är äckligt och inte borde få existera i spel, men det var inget jag störde mig på förrän en vän pekade ut det. Nu försvinner det direkt när det är möjligt.

Är förvånad hur bra det flyter i performance mode. Brukar vara känslig på min pc annars 😂

Permalänk
Medlem

Paramount+ Brings More Halo to Xbox Game Pass Ultimate
New Paramount+ subscribers only. Credit Card required. Offer expires 5/23/22. After the free month period, subscription automatically renews on a monthly basis and your credit card automatically charged either U.S. $4.99 or $9.99/month (+tax) as applicable, at the start of each billing period unless you cancel. Other restrictions may apply. Available in AR, AU, BR, CA, CL, CO, DK, FI, MX, NO, US, SE.
https://news.xbox.com/en-us/2022/03/23/paramount-plus-brings-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Paramount+ Brings More Halo to Xbox Game Pass Ultimate
New Paramount+ subscribers only. Credit Card required. Offer expires 5/23/22. After the free month period, subscription automatically renews on a monthly basis and your credit card automatically charged either U.S. $4.99 or $9.99/month (+tax) as applicable, at the start of each billing period unless you cancel. Other restrictions may apply. Available in AR, AU, BR, CA, CL, CO, DK, FI, MX, NO, US, SE.
https://news.xbox.com/en-us/2022/03/23/paramount-plus-brings-...

Signade upp men blev redigt besviken när det varken är HDR eller Dolby Vision på Halo, iaf inte för oss i Sverige. Testat via Apple TV 4k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Signade upp men blev redigt besviken när det varken är HDR eller Dolby Vision på Halo, iaf inte för oss i Sverige. Testat via Apple TV 4k.

Testade på min Nvidia shield tv PRO 2019, samma skit där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Provade Paramount+ härom månaden, men det kändes som att appen var flera år efter Disney och Amazon. Och som nämnt inget HDR, inte ens 5.1-ljud. För 30 dagar gratis kan man ju titta på lite Southpark och Star Trek, men knappast värt att betala för.

Permalänk
Medlem

Vad beror det på då?
Står att det ska finnas 4K HDR och atmos stöd.
https://www.whathifi.com/news/paramount-has-quietly-upgraded-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Vad beror det på då?
Står att det ska finnas 4K HDR och atmos stöd.
https://www.whathifi.com/news/paramount-has-quietly-upgraded-...

Kanske bara är på vissa devices.. Har mailat Paramount och frågat vilka enheter som gäller i sverige ifall man vill ha dessa format. testade men Baywatch som finns med i listan i din länk, inge hdr eller atmos där inte på min shield 2019

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lost Judgment och Far Cry 6 går att spela gratis
https://news.xbox.com/en-us/2022/03/24/free-play-days-lost-ju...

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

En xbox "weekly" fråga...

Jag har klarat mina weekly quests och hade en streak på typ 12 veckor... är noga mer att göra dem... idag ser jag att jag är på vecka 1 igen och att jag missar min streak???

Det har jag inte gjort....
Till råge på det hela så fick jag aldrig mina bonuspoäng. Man ska ju få typ 1000 extra efter vecka 10 men jag fick aldrig dessa...

Jag råkade ut för exakt samma sak. Blev förbannad då men det känns ganska bra nu med ett mindre "måste" i livet

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har nu fått hem min Xbox series x, och undrar om det är normalt att den inte kan installera spel från skiva o samtidigt installera Patch data ?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

Har nu fått hem min Xbox series x, och undrar om det är normalt att den inte kan installera spel från skiva o samtidigt installera data från skivan ?

Förstår inte riktigt vad du menar. Spelet installeras från skivan, sen patchas det från nätet.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Förstår inte riktigt vad du menar. Spelet installeras från skivan, sen patchas det från nätet.

Skrev lite tokigt, menade om bara en sak i taget kan göras, först data från skiva och sen Patch data .

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Skrev lite tokigt, menade om bara en sak i taget kan göras, först data från skiva och sen Patch data .

Hur ska den patcha något som inte finns installerat?
Du får köpa digitalt om du vill ha senaste version på en gång.
Med tanke på quick resume och backcompat så hade jag gått över helt till digitalt på Xbox.

Permalänk
Medlem

Man kanske också välja att installera från nätet utan att köpa och sen stoppa i skivan när man ska spela.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Hur ska den patcha något som inte finns installerat?
Du för köpa digitalt om du vill ha senaste version på en gång.

Jag är med på hur du tänker. De va det jag ville dubbel kolla hur de funkar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

När jag installerar från skiva så växlar den ömsom skiva/nätet. Ser inte riktigt problemet, den kan ju inte installera två filer med olika versioner samtidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Man kanske också välja att installera från nätet utan att köpa och sen stoppa i skivan när man ska spela.

Fungerar det att göra så?

Jag vet att Microsoft tillåter kunder att ladda ner spel som dom inte äger (jag laddade ner Elden Ring några timmar innan jag köpte det), men kan man ladda ner spelen och sedan använda skivan för att starta det nerladdade spelet?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

När jag installerar från skiva så växlar den ömsom skiva/nätet. Ser inte riktigt problemet, den kan ju inte installera två filer med olika versioner samtidigt?

Det beror väl på vad som laddas ned och när i processen det installeras.
Problemet med skiva är ju att den måste använda redan "gammal" data från skiva, men du kan installera offline.
Tekniskt skulle skivan kunna användas som licens att istället ladda ner en digital version, men då skulle man lika gärna kunna använda en nedladdningskod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Tekniskt skulle skivan kunna användas som licens att istället ladda ner en digital version, men då skulle man lika gärna kunna använda en nedladdningskod.

Inte om man vill kunna sälja spelet.

Visa signatur

press nu1mlock