Min laptop, en 14" Asus Zenbook UX410UQK (Core i7-7500U, 16GB Ram) sjunger på sista versen, tangentbordet strular (en del knappar fungerar dåligt), touchpad:en har varit ett sorgebarn sen den var ny och är dessutom på väg upp ur chassit (jag tror det är batteriet som svullnat) och det är svårt att t.ex högerklicka. Överlag har den åldrats ovärdigt, betydligt sämre än alla tidigare laptops jag haft.
Dessutom åkte den i backen igår och skärmen blev lite konstig (svårt att beskriva), men "självläkte" efter några omstarter och ter sig normal igen.
Behovet av att ersätta den känns lite mer akut nu och jag såg att EG snart har rea på en Lenovo Yoga Slim 7 Pro för 7990:- (https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...)
Dock med en Ryzen 5. Den finns även med Ryzen 7 och Ryzen 9, dock nog ej till reapris. Jag har tidigare haft en Lenovo Yoga Slim 7 FHD hemma på prov, men den åkte tillbaka pga gulaktig färgton när skärmen skulle visa vitt.
Är Yoga Slim 7 Pro nåt att satsa på och ska man gå på en Ryzen 5 eller lägga på en tusing till en Ryzen 7? Vad skiljer en Yoga Slim 7 Pro från en icke-pro?
Är det någon som har nåt annat att rekommendera i prisklassen kring 8-9k?