Fem snabba frågor en fredag som denna!

Permalänk
Medlem

Fem snabba frågor en fredag som denna!

Fem snabba frågor som sagt:

Permalänk
Medlem

Kommer det en edit? eller är det 5 snabba frågor till dig? om vad i sådana fall?

edit:Svaren dök upp exakt efter jag postade min post. >_>

Edit2: kan tyvärr inte ta bild men den ligger på en liten pall framför toan. under pallen finns backupen. raid 0 tyvärr så man måste fylla på för hand eftersom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Kommer det en edit? eller är det 5 snabba frågor till dig? om vad i sådana fall?

edit:Svaren dök upp exakt efter jag postade min post. >_>

Man kan bara skriva en i taget

Permalänk
Medlem

Behöver fler alternativ på rostat bröd.
Ska rostas men sen sitta i rosten lite på eftervärmen så brödet är varmt men har dunstat bort lite av fukten (bröded var fryst, vilket påverkar) och är i temperaturen så när man lägger på smöret så smälter det inte till vätska utan är fortfarande något halv kletigt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Minst 6 personer har ju objektivt fel om toarullarna i alla fall

Permalänk
Medlem

Marmelad och ost är bästa pålägget på rostat, och självklart ska marmeladen vara under osten.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Hög nivå på frågor. Borde inte någon skicka in dessa så politiker har en tvsänd riksdagsdebatt om frågorna och kanske få igenom så det blir lagstiftat?

Men för att svara på frågan om skor så den som ligger närmast och den jag råkar ta. Så om jag först får tag på vänsterskon, så sätter jag ej den på höger fot bara för att jag gillar att sätta den först.

Med toaletten så har jag ej monterat toalettrullen. Men på område så vet ni vad det är för skillnad på en stadsbo och en bonde när de tvättar händerna på toaletten? Jo bonden tvättar händerna före. hehe. (jag själv sysslar mycket i verkstaden och kan ha riktigt oljiga händer)

Permalänk
Medlem

Frågan om skor var svår. Var tvungen att gå ut i hallen för att testa, men det hjälpte inte. Ingen av skorna kändes rätt när jag aktivt funderade på saken.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Hög nivå på frågor. Borde inte någon skicka in dessa så politiker har en tvsänd riksdagsdebatt om frågorna och kanske få igenom så det blir lagstiftat?

Men för att svara på frågan om skor så den som ligger närmast och den jag råkar ta. Så om jag först får tag på vänsterskon, så sätter jag ej den på höger fot bara för att jag gillar att sätta den först.

Med toaletten så har jag ej monterat toalettrullen. Men på område så vet ni vad det är för skillnad på en stadsbo och en bonde när de tvättar händerna på toaletten? Jo bonden tvättar händerna före. hehe. (jag själv sysslar mycket i verkstaden och kan ha riktigt oljiga händer)

Verkar finnas oväntat mycket variation på några av dem, trodde det skulle vara mer enformigt. Kvalitet på frågorna vet jag inte, tänkte mest det var lite kul ämnen som man kanske inte tänker på i vardagen, kom gärna med med förslag på frågor

Skrivet av HappySatan:

Frågan om skor var svår. Var tvungen att gå ut i hallen för att testa, men det hjälpte inte. Ingen av skorna kändes rätt när jag aktivt funderade på saken.

Tanken var precis att man skulle fundera över vardagligheter. Jag tror jag brukar göra höger först, men precis som du blev jag själv osäker när jag började fundera

Permalänk
Medlem

Viktigaste frågan är helt klart skorna, tar på vänster sko först, sedan höger, sedan knyter jag vänster och till sist knyter jag höger.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Hur torkar man sig stående/halvstående? En annan sitter, och vresar upp ena skinkan för åtkomst. Blir ju då en viss separation på flundrorna vilket underlättar för arbete på djupet. Man kan tycka att på huk vore lämpligare, lite som man gör på en skogspromend, eller motsvarande. Men det kanske var det som avsågs med halvstående.

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

Minst 6 personer har ju objektivt fel om toarullarna i alla fall

Kikar om det finns något sätt att radera dessa "människor" från SweC och/eller internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Hur torkar man sig stående/halvstående? En annan sitter, och vresar upp ena skinkan för åtkomst. Blir ju då en viss separation på flundrorna vilket underlättar för arbete på djupet. Man kan tycka att på huk vore lämpligare, lite som man gör på en skogspromend, eller motsvarande. Men det kanske var det som avsågs med halvstående.

Framåtlutad med putande rumpa, man får fri tillgång. Jag förstår helt klart charmen, men föredrar balans för att minimera risken att ramla. Om inte annat, testa de andra sätten och se vad som passar dig bäst

Skrivet av Enviro:

Kikar om det finns något sätt att radera dessa "människor" från SweC och/eller internet.

Inte som denna totala galning i alla fall:

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

Inte som denna totala galning i alla fall:
https://www.youtube.com/watch?v=gexjlM-jjEc

Vissa ska fan alltid vara värst! Den där videon är en sån jävla härlig rollercoaster av känslor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Framåtlutad med putande rumpa, man får fri tillgång. Jag förstår helt klart charmen, men föredrar balans för att minimera risken att ramla. Om inte annat, testa de andra sätten och se vad som passar dig bäst

Inte som denna totala galning i alla fall:
https://www.youtube.com/watch?v=gexjlM-jjEc

Hur fasen pressar man en eller flera knorrar i ett papper, och läser samtidigt annonsbladet? Den lugnaste och heligaste stunden blir ju minst sagt störd...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GooGeL:

Hur fasen pressar man en eller flera knorrar i ett papper, och läser samtidigt annonsbladet? Den lugnaste och heligaste stunden blir ju minst sagt störd...

Detta borde vara fråga #6. Man viker ju pappret.
(Dock inte när man läser, så det besvarar inte frågan.)

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Detta borde vara fråga #6. Man viker ju pappret.
(Dock inte när man läser, så det besvarar inte frågan.)

Nja, kika YT-klippet

Permalänk
Avstängd

Marmelad äts, utan ost, på mackan.

När jag var yngre käkade jag ofta ost och marmelad men inte längre. Jag kör barngrejen nu, först "nyttiga mackor" alltså med ost eller annat pålägg som inte är sött, och sen om jag är mer hungrig så blir det en marmelad- eller mer ofta sylt-macka, lite som en efterrätt.

Angående att stå när man torkar sig i röven så gör min tjej det. Vi kom in på den diskussionen efter någon film där de diskuterade just det. Men jag sitter ned. En stor förändring i detta för mig kom kanske när jag var 25 eller så när jag började torka mig framifrån istället för liksom armen bakom ryggen. Som tjejer gör när de torkar sig efter att ha kissat. Mest handlar det väl om lathet/effektivitetsiver (samma sak ) för det är enklare att slippa sträcka sig så långt.

En relaterad sak som har blivit debatt i min familj efter jag fick en son är om man ska torka snoppen efter man kissat. Jag har alltid gjort det, och min farsa också, så jag gör det med sonen. Min morsa blev dock rätt upprörd över det när hon skulle passa sonen och menade att det gör man bara inte som kille. Jag vet inte om det har att göra med mängden förhud eller liknande, men om jag inte torkar mig där så blir det ganska snabbt något irriterat, börjar klia och så. Och det är precis samma för min son.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Marmelad äts, utan ost, på mackan.

När jag var yngre käkade jag ofta ost och marmelad men inte längre. Jag kör barngrejen nu, först "nyttiga mackor" alltså med ost eller annat pålägg som inte är sött, och sen om jag är mer hungrig så blir det en marmelad- eller mer ofta sylt-macka, lite som en efterrätt.

Angående att stå när man torkar sig i röven så gör min tjej det. Vi kom in på den diskussionen efter någon film där de diskuterade just det. Men jag sitter ned. En stor förändring i detta för mig kom kanske när jag var 25 eller så när jag började torka mig framifrån istället för liksom armen bakom ryggen. Som tjejer gör när de torkar sig efter att ha kissat. Mest handlar det väl om lathet/effektivitetsiver (samma sak ) för det är enklare att slippa sträcka sig så långt.

En relaterad sak som har blivit debatt i min familj efter jag fick en son är om man ska torka snoppen efter man kissat. Jag har alltid gjort det, och min farsa också, så jag gör det med sonen. Min morsa blev dock rätt upprörd över det när hon skulle passa sonen och menade att det gör man bara inte som kille. Jag vet inte om det har att göra med mängden förhud eller liknande, men om jag inte torkar mig där så blir det ganska snabbt något irriterat, börjar klia och så. Och det är precis samma för min son.

1. Självklart torkar man snoppen när man kissat, om man är stående/ute så kanske man skakar/klämmer, men det måste bli klart absolut
2. Hur (fan) menar du att man kan torka rumpan framifrån? Är du kanske yoga-guru i smyg eller något? Tror jag behöver en skiss

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

1. Självklart torkar man snoppen när man kissat, om man är stående/ute så kanske man skakar/klämmer, men det måste bli klart absolut

Jo precis. Utepiss, eller pissoar, är undantag förstås.

Citat:

2. Hur (fan) menar du att man kan torka rumpan framifrån? Är du kanske yoga-guru i smyg eller något? Tror jag behöver en skiss

Nja, skiss slipper jag gärna men typ särar (manspreadar ) och lyfter på högerbenet, tar det som dinglar i vänster hand och håller undan, sen torka med högern. Det enda problemet är att det ju finns en risk att knogen kommer åt insidan av toan, men den risken är inte så stor och man lär sig ju undvika det, och oavsett tvättar man ju handen efteråt liksom.