Wordle på svenska - ordlig.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorerk:

Testade Ordlig för första gången idag (11/04/2022).
⬜⬜⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Var enklare än jag trodde.

Heardle:
🟩⬜⬜⬜⬜⬜

Too easy!

Skrivet av BrutalSwede:

#Heardle #45

🔉⬛️🟩⬜️⬜️⬜️⬜️

https://heardle.app

Testade mig på Heardle också

Dagens heardle var verkligen extra enkel

Men hälften är istället totalt omöjliga (på den nivån att man varken känner igen låten eller namnet när man får höra hela låten efter...)

Aja, tycker den tillför något i alla fall, pulsen går upp när man gissar

@Gargz har du reggat domänen för hörlig.se? Har en del tips på förbättringar, men gissar att den svenska bara ska ha låtar på svenska (tror inte svenska artister är lika kul, men kan ha fel)

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 96, 5/6

⬜⬜⬜🟨🟨
🟨⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜⬜
🟨🟨⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 96, 6/6

⬜⬜⬜⬜🟩
⬜⬜⬜⬜🟩
🟨⬜⬜⬜🟩
⬜⬜🟨⬜🟩
🟨🟨🟨🟨🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 96, 4/6

🟨⬜⬜⬜🟩
⬜🟩⬜⬜🟩
⬜🟩⬜🟨🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 96, 4/6

🟨🟨🟨⬜⬜
🟩🟩🟩⬜⬜
🟩🟩🟩⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av medbor:

Dagens heardle var verkligen extra enkel

Men hälften är istället totalt omöjliga (på den nivån att man varken känner igen låten eller namnet när man får höra hela låten efter...)

Aja, tycker den tillför något i alla fall, pulsen går upp när man gissar

@Gargz har du reggat domänen för hörlig.se? Har en del tips på förbättringar, men gissar att den svenska bara ska ha låtar på svenska (tror inte svenska artister är lika kul, men kan ha fel)

Haha nej, men om tillräckligt många skulle tycka det var kul så.

Tycker Heardle är rätt kul, men upplever samma problem som vissa andra här att det ganska ofta kommer låtar som jag aldrig hört talas om. Det är ju mitt problem snarare än spelets - och jag har utifrån dessa tre månader stor förståelse för att det är svårt att välja låtar som är roliga för alla - men det är ju ändå inte så roligt när de låtarna kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Haha nej, men om tillräckligt många skulle tycka det var kul så.

Tycker Heardle är rätt kul, men upplever samma problem som vissa andra här att det ganska ofta kommer låtar som jag aldrig hört talas om. Det är ju mitt problem snarare än spelets - och jag har utifrån dessa tre månader stor förståelse för att det är svårt att välja låtar som är roliga för alla - men det är ju ändå inte så roligt när de låtarna kommer.

Jo så är det absolut, stora problemet är ju att man bara får rätt eller fel, borde vara någon hjälp om det är rätt artist, eller någon som spelat tillsammans, eller rätt genre, eller rätt land, eller rätt bokstav, eller rätt decennium, eller något i alla fall... det är ju hela charmen med wordle/mastermind man får hjälp och kan tänka lite och känna sig smart när man lyckas

Hade varit roligare om man kunde vinna utan att känna till låten, det är väl målet? Lite som ’biltät’

Permalänk
Medlem

Dagens ord var inte helt självklart, då det är en vardaglig/slang/talsspråk-variant av ett äldre ord.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 97, 3/6

⬜⬜⬜🟩⬜
⬜⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Dagens ord finns i SAOL därför är det ett bra ord 🙂

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk

ordlig.se nr 97, 3/6

🟨⬜⬜⬜⬜
⬜🟨⬜⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

"Jack of all trades, master of none."

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 97, 5/6

⬜⬜⬜⬜⬜
🟨⬜⬜🟩⬜
⬜⬜🟩🟩⬜
⬜🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 97, 5/6

⬜⬜⬜🟩⬜
⬜⬜⬜🟩⬜
⬜⬜⬜🟩⬜
⬜⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

God morgon!

Kravet är egentligen att ordet ska ha finnas med i SAOL.

Detta ord delar uppslag med BROR, och jag misstänker att det är varför det exkluderats ur ordlistan.

Men jag håller med dig här, BRODER borde vara ett godkänt ord. Så från och med i morgon kommer det helt enkelt vara det.

Bra hittat!

Samma sak märkte jag idag gäller MODER. Och förmodligen då FADER också?

Du får avgöra om de ska vara med också.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 97, 5/6

⬜⬜🟨⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟩
🟨🟨⬜⬜⬜
⬜🟩🟩⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

#Heardle #46

🔇🟥⬛️⬛️⬛️🟥🟥

https://heardle.app

Satans asså Heardle var riktigt svår idag.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Ordlig:
🟨⬜🟨⬜🟨
🟩🟨🟩⬜⬜
🟩⬜🟩🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Som vissa redan nämnt, men trodde inte detta var ett SAOL ord. Då det känns väldigt slang/talspråk.

Heardle:
⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️

Aldrig hört låten innan. :/

Visa signatur

Node 304 White | Asus Strix X470-I | R5 2600 @ 3.85Ghz | 16GiB DDR4-3000Mhz CL15 | Sapphire Radeon RX 5700 PULSE | 512GiB 860 EVO M.2 | 1TiB 970 EVO Plus NVMe | Corsair SF450

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 97, 5/6

🟨⬜⬜🟨⬜
🟩⬜⬜⬜🟨
🟩⬜🟩⬜🟨
🟩🟨🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 97, 3/6

⬜⬜⬜⬜🟨
🟨⬜⬜🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Blev lite förvånad när det blev rätt

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorerk:

Ordlig:
🟨⬜🟨⬜🟨
🟩🟨🟩⬜⬜
🟩⬜🟩🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Som vissa redan nämnt, men trodde inte detta var ett SAOL ord. Då det känns väldigt slang/talspråk.

Heardle:
⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️

Aldrig hört låten innan. :/

Känner samma, även om jag hade googlat hade jag ju inget att gå på mer än reagge...

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 97, 4/6

⬜⬜🟩⬜⬜
🟩⬜⬜⬜🟨
🟩🟨🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

Idag var det svårt.
ordlig.se nr 97, 6/6

⬜⬜🟨⬜⬜
🟨⬜🟨⬜⬜
🟨🟨⬜⬜⬜
🟨🟨⬜⬜⬜
🟨⬜⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 97, 4/6

⬜⬜⬜🟩⬜
🟨⬜⬜⬜⬜
🟨🟨⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

Idag var det knepigt.

ordlig.se nr 97, 5/6

🟨⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟨⬜⬜
⬜⬜⬜🟩⬜
🟨⬜⬜🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Blev lite förvånad när det blev rätt

Kände samma sak.

ordlig.se nr 97, 3/6

⬜⬜⬜🟨⬜
⬜⬜⬜⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 97, 3/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟩🟩⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Lyckades eliminera många bokstäver i de två första, men jag blev förvånad över svaret

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 97, 4/6

⬜⬜⬜🟨⬜
⬜⬜⬜⬜🟨
🟨⬜⬜🟩🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 97, 2/6

🟨⬜⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 98, 4/6

🟨🟨⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟩
⬜🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 98, 4/6

⬜⬜⬜⬜🟩
⬜⬜⬜⬜🟨
🟩⬜⬜⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Daily Quordle 79
7️⃣6️⃣
9️⃣4️⃣
quordle.com
⬜🟩⬜⬜🟩 ⬜⬜⬜🟨⬜
⬜🟩⬜⬜🟩 ⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟨⬜⬜ ⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟨⬜🟨 ⬜🟩⬜⬜⬜
⬜🟨🟨⬜⬜ 🟩⬜⬜⬜🟩
⬜⬜⬜⬜⬜ 🟩🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩 ⬛⬛⬛⬛⬛

⬜⬜🟨🟨⬜ ⬜🟨🟨🟨🟨
⬜⬜⬜⬜⬜ ⬜🟨⬜⬜🟨
⬜🟨⬜⬜⬜ 🟩⬜⬜⬜⬜
⬜🟨⬜🟨⬜ 🟩🟩🟩🟩🟩
⬜⬜⬜⬜⬜ ⬛⬛⬛⬛⬛
⬜🟨⬜⬜⬜ ⬛⬛⬛⬛⬛
⬜⬜⬜🟩⬜ ⬛⬛⬛⬛⬛
🟨⬜🟨🟩🟩 ⬛⬛⬛⬛⬛
🟩🟩🟩🟩🟩 ⬛⬛⬛⬛⬛

Permalänk

ordlig.se nr 98, 3/6

⬜🟩🟩⬜🟩
⬜🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Spelburken: ASUS TUF Z690-PLUS | INTEL I7-12700k | 32GB@3600MHz | MSI RTX 3090 GAMING X TRIO | ASUS ROG Thor 1200W | Samsung G7 32" 240Hz (main) | ASUS TUF VG27AQ 27" 165Hz (secondary)

Permalänk

ordlig.se nr 98, 4/6

⬜🟨🟩⬜⬜
⬜⬜🟩⬜🟩
⬜⬜⬜🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

"Jack of all trades, master of none."