Permalänk

Ladda xbox one kontroll via usb uttaget

Hej.

Jag har 2 st "Xbox One Wireless Controller V2" samt en adapter för att ansluta dom till datorn (är medveten att man kan ansluta dom via Bluetooth, men det blev billigare med adaptern då jag inte hade någon bluetooth adapter till datorn).

Jag köpte även en laddstation + uppladdningsbara batterier för kontrollerna.
Pdp Xone Xbsx Dual Ultra Slim Gaming Charge System.

Nu är det så att jag har lyckats att slarva bort batteriluckan samt hållaren för vanliga AA batterier som följde med kontrollerna.
Så jag undrar om jag kan ladda batteriet som följde med laddstationen jag köpte till via Micro-B usb uttaget på kontrollen från en USB port i datorn/USB hubb eller en mobilladdare (5 volt) som följer med t.ex en smartphone som endast ger ut 5 volt (vissa laddare kan ju ladda i mer än 5 volt)?

Om det inte går finns det något annat alternativ för att ladda kontrollen utan laddstationen.
Tyvärr är det så att jag blir liggandes på sjukhus lite då och då. Jag har en ganska ny telefon (Sony Xperia 1 III) som jag tänkte använda ihop med kontrollen och spela lite mobilspel och även emulera bland annat PlayStation 1 och PlayStation 2 spel när jag är inneliggande. För jag hittade en "Mobile Gaming Clip" vilket verkar funka väldigt bra faktiskt.

All hjälp uppskattas. Tackar på förhand.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

jag har för mig att endast microsofts egna uppladdningsbara batterier går att ladda via kontrollerns usb-port.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Du kan så klart ge dom ström via laddare och köra utan batterier men micro-usb brukar inte hålla för det någon längre tid.
Skaffa ett par laddbara AA istället och sätt en tejpbit istället för luckan.

Permalänk

Tack för svar.
Jag ringde webhallen som skulle kolla om dom hade någon "lucka" och batterihållare för AA batterier.
Sen så ringde jag Microsoft, och det finns uppladdningsbara batterier som har en egen USB port för att ladda. Ingen datatrafik från denna porten dock.
Så det verkar lösa sig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz