Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Avstängd

Next-gen update ute nu till konsolerna. 1.5 patch till PC
https://www.cyberpunk.net/en/news/41435/patch-1-5-next-genera...

Laddar ner en 47GB stor patch just nu...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Grymt!

Jag läste att klädmods och perks är resettade så man får applicera dem igen!

Rebalanced and improved functionality of clothing mods. Adjusted the amount of modification slots available on clothing items. Categorized the mods to fit only specific clothing items. As a result, all equipped mods were moved back to your inventory. Go to the Inventory screen to re-equip them in accordance with the new rules.

Rebalanced various perks and moved some of them in the skill tree. As a result, all the Perk points you spent were reset. Go to the Perks screen to reassign your Perk points for free.

Sedan har de äntligen fixat det här uppdraget

These Boots Are Made for Walkin' - V's old car will no longer be missing.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Testade nu, ALLA klädmods är borta, även de kläder man inte har på sig för tillfället. Sedan verkar de ha minskat ganska ordentligt på slottar. Bye bye superkläder

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk

Någon som fått igång PS5 versionen genom ps4 skiva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Grymt!

Jag läste att klädmods och perks är resettade så man får applicera dem igen!

Rebalanced and improved functionality of clothing mods. Adjusted the amount of modification slots available on clothing items. Categorized the mods to fit only specific clothing items. As a result, all equipped mods were moved back to your inventory. Go to the Inventory screen to re-equip them in accordance with the new rules.

Rebalanced various perks and moved some of them in the skill tree. As a result, all the Perk points you spent were reset. Go to the Perks screen to reassign your Perk points for free.

Sedan har de äntligen fixat det här uppdraget

These Boots Are Made for Walkin' - V's old car will no longer be missing.

Japp, märkte detta precis.
Fick fixa till allt igen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kändes för rörigt för att hoppa in på nuvarande sparfil så jag får börja om istället. Men måste vänta tills modden att dölja klädesplagg fungerar igen, klarar inte av en del fula kläder! Darn it

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Avstängd

GOG laddade ner 62GB idag av någon anledning. Ingen ny versionsnummer eller nått.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

GOG laddade ner 62GB idag av någon anledning. Ingen ny versionsnummer eller nått.

Utökat stöd för raytracing

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Utökat stöd för raytracing

Aha, ok såg att det blinkade till "Installerat uppdatering" när jag startade GOG. Men kunde inte hitta någon info där om den. Lurt. Lite tidigt för påskägg tänkte jag. En hemlig uppdatering alltså

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Jag har börjar spela CP2077 igen även om jag redan har spelat igenom det ett antal gånger. Dels för jag har ny setup och vill låta den svettas igen och även för fan vilket bra spel det är. Nu iallfall efter de senaste uppdateringarna så är det vääääldigt trevligt att spela, flyter på nu och det läggs till lite nya content också

Raytracing...Säger bara det God damn vad nice det är nu i spelet

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag har börjar spela CP2077 igen även om jag redan har spelat igenom det ett antal gånger. Dels för jag har ny setup och vill låta den svettas igen och även för fan vilket bra spel det är. Nu iallfall efter de senaste uppdateringarna så är det vääääldigt trevligt att spela, flyter på nu och det läggs till lite nya content också

Raytracing...Säger bara det God damn vad nice det är nu i spelet

Har spelat 3 gånger, blir bättre i mina ögon varje gång. Synd att nya DLC tar så långt tid. Ska låta bli nu för min netrunner som jag tänkte köra första gången.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Har spelat 3 gånger, blir bättre i mina ögon varje gång. Synd att nya DLC tar så långt tid. Ska låta bli nu för min netrunner som jag tänkte köra första gången.

Ja jag är fast i det igen och älskar det. Nu efter lte sharpness och andra småjusteringar överallt och med Raytracing maxat så ser det numera ut som spelet såg ut när den första trailern kom och hypades hårt. Nu e det bara att hypa igen för nu är det sååååå snyggt

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Ja jag är fast i det igen och älskar det. Nu efter lte sharpness och andra småjusteringar överallt och med Raytracing maxat så ser det numera ut som spelet såg ut när den första trailern kom och hypades hårt. Nu e det bara att hypa igen för nu är det sååååå snyggt

Provade med HDR i helgen.
Även om min skärm inte har så bra HDR så är det förjävla coolt i de scener där det fungerar OK.
Känns som att man står där i staden på riktigt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Provade med HDR i helgen.
Även om min skärm inte har så bra HDR så är det förjävla coolt i de scener där det fungerar OK.
Känns som att man står där i staden på riktigt

Javisst. IMO är (stark) HDR större än ray tracing.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Dom spelen jag har sett med bäst implementering av HDR är Mass Effect LE versionerna och CP 2077.
Riktigt snyggt och bra är det.

Jag hoppas verkligen att HDR tar ett stort kliv in i PC världen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen HDR monitor så det kan ju självklart vara en bidragande faktor men hos mig gjorde det ingen större skillnad tycker jag, det såg precis likabra ut som det gjorde när HDR inte var aktiverat men jag är inte besviken, o nej

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Nu har jag ingen HDR monitor så det kan ju självklart vara en bidragande faktor men hos mig gjorde det ingen större skillnad tycker jag, det såg precis likabra ut som det gjorde när HDR inte var aktiverat men jag är inte besviken, o nej

Om din skärm inte har HDR så kan du inte aktivera HDR.
Skulle du lyckas ändå skulle det se ut som skit

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Om din skärm inte har HDR så kan du inte aktivera HDR.
Skulle du lyckas ändå skulle det se ut som skit

Går alldeles utmärkt, jag har även HDR profiler i skärmen men som sagt så är det ingen bra HDR skärm och det är sällan något jag har använt innan

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Går alldeles utmärkt, jag har även HDR profiler i skärmen men som sagt så är det ingen bra HDR skärm och det är sällan något jag har använt innan

Nu får du bestämma dig. Har din skärm HDR eller inte? Du har angett båda.
"Nu har jag ingen HDR monitor så det kan ju självklart vara en bidragande faktor"

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Nu får du bestämma dig. Har din skärm HDR eller inte? Du har angett båda.
"Nu har jag ingen HDR monitor så det kan ju självklart vara en bidragande faktor"

Hahaha men jag har faktiskt inte tänkt på monitorn som en HDR skärm men ja den ena är det då tydligen. Jag använder fortfarande inte den funktionen

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Hahaha men jag har faktiskt inte tänkt på monitorn som en HDR skärm men ja den ena är det då tydligen. Jag använder fortfarande inte den funktionen

Det ser ut som din skärm har HDR10 men ingen annan specifikation.
Så vad jag förstår (efter lite googlade) så kan din skärm ta emot HDR signalen. Men den har inte tillräckligt hög ljusstyrka (i nits) för att få en HDR400 klassning (vilket är den lägsta klassningen).

Så det du säger stämmer nog, slår du på HDR så händer det inte så mycket.

@laxpudding kan säkert förklara bättre

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det ser ut som din skärm har HDR10 men ingen annan specifikation.
Så vad jag förstår (efter lite googlade) så kan din skärm ta emot HDR signalen. Men den har inte tillräckligt hög ljusstyrka (i nits) för att få en HDR400 klassning (vilket är den lägsta klassningen).

Så det du säger stämmer nog, slår du på HDR så händer det inte så mycket.

@laxpudding kan säkert förklara bättre

Tack, förlåt lite luddig. Sitter med covid o feber och lite lätt förvirrad

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av ronz:

@laxpudding kan säkert förklara bättre

Lite rörigt med en tråd som jag inte följt men typ så här: Ifall skärmen bara är en vanlig bildskärm som kan hantera en HDR10-signal är det fortfarande bara en vanlig skärm med begränsat dynamiskt omfång. Finns sällan någon större poäng med HDR-signal i det läget och det är sisådär 7 år efter att HDR blev en realitet fortfarande rätt poänglöst på absoluta majoriteten bildskärmar.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Fyndjägare

Nice! 6.5GB fixifixar
Men synd inget anges om att HDR är fixad på PS5. Jag uppfattar HDR läget som fortsatt trasigt. Går liksom inte ställa in så det blir bra. Har en LG OLED 65B7 direktkopplad dvs ingen receiver mellan.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Lirar 1-2h lite här och där just nu i Cyberpunk 2077. En nybildad Corpo klarinett. Spelet är i ett bättre stadie än när det släpptes. Fast det fortfarande har en lite futtigt känsla som stökar till upplevelsen.

Något som fick mig att riktigt mysa, var när en polisbil passerade bakom min ryggen på mig med sirenerna påslagna. Först kände jag inte igen oljudet, men när jag väl såg discot så förstod jag pumpet. Klippet nedanför gör inget gott försök att beskriva egentligen den slående tonen som diskas igenom de nyrensade och hårigaste gångarna.

Mina Sennheiser HD 650 producerade, vad jag upplevde, ett riktigt mysljud in-game. Det dallrade rätt ordentligt om den där sulan bestående av mestadels vatten, som gömmer sig bakom ögona. Det var en skön upplevelse.

Aja, det är ett spel jag önskar blommar ut ordentligt, som proppar igen grötluckan på de allra ljudligaste kritikerna. De små detaljerna som finns inom spelet, bland myllan av ofärdighet, saknas i princip i varenda spel där ute i världen. Det låter bias och det är bias. Hade utvecklarna fått än mer tid på sig, så hade Cyberpunks 2077 avtryck blivit en av de erkänt största vinfläckarna över ett 200x90 siden lakan.

Så är livet och det blir nog ett genomköra med knytnävar och brännbollsträ igen, och ett tvåpipigt hagel. Vi får la se.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Lirar 1-2h lite här och där just nu i Cyberpunk 2077. En nybildad Corpo klarinett. Spelet är i ett bättre stadie än när det släpptes. Fast det fortfarande har en lite futtigt känsla som stökar till upplevelsen.

Något som fick mig att riktigt mysa, var när en polisbil passerade bakom min ryggen på mig med sirenerna påslagna. Först kände jag inte igen oljudet, men när jag väl såg discot så förstod jag pumpet. Klippet nedanför gör inget gott försök att beskriva egentligen den slående tonen som diskas igenom de nyrensade och hårigaste gångarna.

Mina Sennheiser HD 650 producerade, vad jag upplevde, ett riktigt mysljud in-game. Det dallrade rätt ordentligt om den där sulan bestående av mestadels vatten, som gömmer sig bakom ögona. Det var en skön upplevelse.

https://youtu.be/VA9GElvRCM0?t=4

Aja, det är ett spel jag önskar blommar ut ordentligt, som proppar igen grötluckan på de allra ljudligaste kritikerna. De små detaljerna som finns inom spelet, bland myllan av ofärdighet, saknas i princip i varenda spel där ute i världen. Det låter bias och det är bias. Hade utvecklarna fått än mer tid på sig, så hade Cyberpunks 2077 avtryck blivit en av de erkänt största vinfläckarna över ett 200x90 siden lakan.

Så är livet och det blir nog ett genomköra med knytnävar och brännbollsträ igen, och ett tvåpipigt hagel. Vi får la se.

Älskade när man lyckades få åt sig en polisbil, så jävla skönt ljud!
Att köra igenom med knytnävar / brännboll är det jag kört med mest, älskar det!

Permalänk
Medlem

Hur är cyberpunk nu? Jag har redan två playthroughs från release-tiden och jag tyckte om det redan då, men nu har det ju kommit några patchar och jag är lite fundersam på om upplevelsen är radikalt annorlunda och kanske värd en genomspelning igen?

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Hur är cyberpunk nu? Jag har redan två playthroughs från release-tiden och jag tyckte om det redan då, men nu har det ju kommit några patchar och jag är lite fundersam på om upplevelsen är radikalt annorlunda och kanske värd en genomspelning igen?

Nja.. kommer inte vara stor skillnad.
Har du annat kul att spela så tycker jag det är värt att vänta på större patch/DLS.
Det gör jag.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.