retro kategori i marknaden?

Permalänk
Medlem

retro kategori i marknaden?

Jag föreslår kategorin retro i marknaden där delarna måste vara minst 20 år gamla, där kan alla retrodelar hamna utan att specificeras i någon annan kategori.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Måste fundera lite

Just nu är det så pass få annonser som passar in på retro att det skulle bli en väldigt tom kategori. Lägg därtill alla som ändå kommer råka lägga upp en gammal processor i processor-kategorin ändå trots att det skulle finnas Retro att välja på etc så tror jag att den kanske skulle bli för öde för sitt eget bästa.

Å andra sidan kan ju kategoris blotta existens kanske hjälpa till att fler blir sugna på att sälja och köpa sådant här.

Men tar gärna input från fler!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag tycker min egen idé var jättebra för att stötta den rådande retrovågen. Om det sedan står som nyhet på framsidan och en frihelg för endast den kategorin så kanske det blir lite mer fart på den. Det är få prylar ute på andra svenska annons och auktionsajter cilket motiverar der hela ytterligare. Det gör väl inget om kategorin i mellanåt kanske är helt tom. Men den ska finnas där för att sälja sånt som sitter i beiga datorer tänker jag.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Nu med lite nytt folk på Sweclockers, jag saknar fortfarande retrokategorin i marknaden. Bumpar denna tråd och jag tycker det är högaktuellt.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.