Quiz: Är du SweClockers Xbox-expert?

Permalänk
Melding Plague

Quiz: Är du SweClockers Xbox-expert?

Microsofts spelkonsoler har underhållit miljontals spelare i över två decennier. Hur mycket har du snappat upp?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Hedersmedlem

Typ som väntat. Bäst koll på hårdvaruspecs och liknande, sämst på kontrollers och liknande. Har aldrig haft konsol, så jag lär mig mest via SweC

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

...Xbox Series S det absolut bästa inom spel just nu.

Series X är bättre till att börja med.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Inte illa för någon som aldrig ens använt en Xbox

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Blandar alltid ihop saker när det handlar om One X och Series X. Microsoft och namn går verkligen inte ihop.

Permalänk

Dumma fel och..
En gång i tiden vid första xbox såg jag mig som en självutnämnd xbox expert med ett för stort ego och dåligt självinsikt.
Men xbox har blivit mycket tråkigare med tiden. Jag har t.o.m. hört rykten att det finns folk idag som köper en xbox för att spela på, det gjorde inga av mina polare för. (mediaspelare och visst lite emulera gamla spel)

Permalänk
Medlem

För att inte ha ägt någon konsol sedan SNES, samt ha ett allmänt svagt intresse för nutida konsoler gick det ju ändå rätt bra

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Helt OK. Spelat väldigt lite på konsol genom åren.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Klickade fel på series/one på ett ställe, men men...

Tips till redaktionen är att inte ha avslöjande filnamn på bilderna i quizen

Permalänk
Medlem

Kan man vara anti-expert? Jag håller mig så långt bort från Microsoft som möjligt.

Permalänk
Medlem

Skönt, bevisat att man inte är en konsolpöbel

Permalänk
Medlem

Missa på sista, hade helt glömt att de köpt activision blizzard

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Dessa färgglada handkontroller i quizzet, var hittar man sånna? Sambon skulle älska den rosa.

Visa signatur

Fractal Design North
Ryzen 5600X
RX 6700 XT

Permalänk
Medlem

Jao du. Klantade till det lite med projektnamnet.

Permalänk
Medlem

Missade vilken spelstudio som var dyrast och vem som har ensamrätt på hårddiskar :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

https://lambdan.se/memes/tvek.png

Series X är bättre till att börja med.

Det är väl ända konsolen som finns tillgänglig, så den är väl bästa av tillgängliga konsoler
Fast annars så skulle jag dock inte rekommendera någon Series S, det är inte mycket att hänga i granen och kommer kosta ungefär lika mycket som Series X i längden, tänker då på att man med stor sannolikhet kommer behöva köpa till lagringsutrymme.
Dumsnål alternativet helt enkelt, inte konstigt att den finns tillgänglig med rea på hyllorna idag.

Permalänk
Medlem

Tabba mig på vad den gamla kontrollen relaterade till. 😅

Permalänk
Medlem

Haha. Har ingen koll alls då jag aldrig ägt någon och inte varit intresserad av att äga någon heller. Var egentligen bara en fråga jag kunde, resten var bara gissningar.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Bara haft xbox one men tydligen håller man koll ändå hehe

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Har bara ägt en Xbox, 360 i två veckor. Sen sålde jag den.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Avstängd

Tryckte faktiskt fel på baron/hertig så egentligen 10/10.

Har haft alla generationer av XB än så länge, och den blir bara bättre med tiden.

Permalänk
Medlem

https://www.xbox.com/sv-SE/accessories/controllers/enhanced-wired-controller-for-xbox