Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Du kan fortfarande sälja den som oöppnad för ca 1500-2000kr på facebook marketplace. Folk plockar den inom 1 vecka.

Är nog tveksamt om man verkligen kan få över tusenlappen för en sådan skräp-TV. Detta särskilt med tanke på att folk skänker bort bättre TV-apparater med jämna mellanrum eftersom de mest vill slippa behöva frakta bort dina gamla TV vid en uppgradering.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlemRune:

Jag köpte en LG c1 för 15990 kr i tisdags hos Elgiganten. Brukar de vara hyggliga i sådana lägen? Orkar absolut inte returnera den men trist när den sänks med en tusenlapp under samma kampanj. Tillgodokvitto eller pengar tillbaka kvittar.

För den nyfikne kan jag uppdatera er gällande ärendet och berätta att jag fick ett presentkort på 1000 kr genom att mejla dem. Kanske hade kunnat få pengarna tillbaka också men jag nöjde mig så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlemRune:

För den nyfikne kan jag uppdatera er gällande ärendet och berätta att jag fick ett presentkort på 1000 kr genom att mejla dem. Kanske hade kunnat få pengarna tillbaka också men jag nöjde mig så.

Köpte en c1 77" på NoN i slutet av februari. Vart trevligt att kunna få tillbaka 2000 kr för några veckor sedan och nu 1000 kr efter den gått ned i pris. 90 dagars öppet köp som medlem har varit riktigt bra.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Köpte en c1 77" på NoN i slutet av februari. Vart trevligt att kunna få tillbaka 2000 kr för några veckor sedan och nu 1000 kr efter den gått ned i pris. 90 dagars öppet köp som medlem har varit riktigt bra.

Verkligen! Fick också 2200 kr tillbaka på min 77A80J ca 2 månader efter att jag köpt den!

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

[quote postid="19584367" userid="327509" name="Merciless"]
Månadens mobil

Samsung Galaxy S22
Med Mobilabonnemang 8 GB
299 kr/mån. (36 månader)

https://www.comviq.se/erbjudanden/manadens-mobil
[/quote

Någon som vet om man kan teckna detta erbjudande och sedan betala av telefonen direkt? Blir ju knappt 4,5k för telefonen.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Någon som vet om man kan teckna detta erbjudande och sedan betala av telefonen direkt? Blir ju knappt 4,5k för telefonen.

"Om du köper ett mobilabonnemang tillsammans med en mobil på 24 eller 36 månaders avbetalning så har du 24 månaders bindningstid."
https://www.comviq.se/hjalp/artikel/bindningstid-och-uppsagni...

Du får alltså en slutfaktura som inkluderar abonnemangsavgiften för 24 månader utöver telefonens kostnad.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

[quote postid="19584367" userid="327509" name="Merciless"]
Månadens mobil

Samsung Galaxy S22
Med Mobilabonnemang 8 GB
299 kr/mån. (36 månader)

https://www.comviq.se/erbjudanden/manadens-mobil
[/quote

Någon som vet om man kan teckna detta erbjudande och sedan betala av telefonen direkt? Blir ju knappt 4,5k för telefonen.

Minsta totalpris är 8 664 kr

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

"Om du köper ett mobilabonnemang tillsammans med en mobil på 24 eller 36 månaders avbetalning så har du 24 månaders bindningstid."
https://www.comviq.se/hjalp/artikel/bindningstid-och-uppsagni...

Du får alltså en slutfaktura som inkluderar abonnemangsavgiften för 24 månader utöver telefonens kostnad.

Skrivet av Edin1984:

Minsta totalpris är 8 664 kr

Juste... Ponera då att jag tar 36 månader för 299/mån. Jag kan alltså fortfarande be om en slutfaktuta 12 månader in och betala av resterande belopp på abonnemang och telefon och vara fri som en fågel?

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Juste... Ponera då att jag tar 36 månader för 299/mån. Jag kan alltså fortfarande be om en slutfaktuta 12 månader in och betala av resterande belopp på abonnemang och telefon och vara fri som en fågel?

Ja du kan alltid avsluta ett mobiltelefonabonnemang i förtid och betala den totalkostnad som kvarstår som en klumpsumma. Det är dock generellt ekonomiskt ofördelaktigt då du betalar för en tjänst du inte får någon nytta av.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Ja du kan alltid avsluta ett mobiltelefonabonnemang i förtid och betala den totalkostnad som kvarstår som en klumpsumma. Det är dock generellt ekonomiskt ofördelaktigt då du betalar för en tjänst du inte får någon nytta av.

Så om jag betalar totalsumman i förtid så sägs även mitt abonnemang upp?

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Så om jag betalar totalsumman i förtid så sägs även mitt abonnemang upp?

Det alternativ du generellt har för att betala av kvarvarande summa är en slutfaktura, som innebär att abonnemanget avslutas. Vill du bara betala i förväg utan att avsluta abonnemanget får du kolla med kundtjänsten om de kan hjälpa till med en sådan lösning.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag hade fått för mig att comviq/tele2 inte längre har abonnemang med bindningstid, bindningstiden är då bara för mobilens avbetalning?

Kan absolut ha förstått allt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag hade fått för mig att comviq/tele2 inte längre har abonnemang med bindningstid, bindningstiden är då bara för mobilens avbetalning?

Kan absolut ha förstått allt fel

Om jag inte minns fel så var det så bra innan de gick ihop med ComHem för något år sedan, numera är det bindningstid på abonnemanget också.

[edit]Endast då man tar mobil tillsammans med abonnemanget för övrigt, annars tror jag inte de har någon bindningstid på sina abonnemang.[/edit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag hade fått för mig att comviq/tele2 inte längre har abonnemang med bindningstid, bindningstiden är då bara för mobilens avbetalning?

Kan absolut ha förstått allt fel

De kanske fick sluta med det när det ”utnyttjades” och abonnemangen sas upp direkt för att få en billig mobil när deras tanke med det låga priset är/var att få in nya abonnenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag hade fått för mig att comviq/tele2 inte längre har abonnemang med bindningstid, bindningstiden är då bara för mobilens avbetalning?

Kan absolut ha förstått allt fel

Comviq har bindningstid på abb men inte Tele2.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Skrivet av zarkov:

Comviq har bindningstid på abb men inte Tele2.

https://i.imgur.com/46Ngm5N.png

Varken Tele2 eller dotterbolaget Comviq har några bindningstider på sina abonnemang. Förutsatt att man inte samtidigt tar en "lur på köpet".

Mobilabonnemang från Comviq
Ingen bindningstid
Grym täckning
Surfa som hemma inom EU

Nu har ju Comviq även "mängder" med olika kontantkortserbjudande och ovanstående, ex surfa som hemma inom EU, gäller INTE alla kontantkort från Comviq.

Tagit bort affiliatelänk /mod
Visa signatur

Öland är faktiskt ett ganska coolt landskap att bo i. Vanligtvis svala vårar och milda höstar, varma somrar och milda vintrar. Öland kallas ju allmänt för "solen och vindarnas ö" och visst kan det blåsa och förvandla Kalmarsund och Östersjön till ett rytande inferno. Men vanligtvis blåser det betydligt MINDRE än 30 dagar per år.
Cheers... Oland4ever.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öland 4ever:

Varken Tele2 eller dotterbolaget Comviq har några bindningstider på sina abonnemang. Förutsatt att man inte samtidigt tar en "lur på köpet".

Mobilabonnemang från Comviq
Ingen bindningstid
Grym täckning
Surfa som hemma inom EU

Nu har ju Comviq även "mängder" med olika kontantkortserbjudande och ovanstående, ex surfa som hemma inom EU, gäller INTE alla kontantkort från Comviq.

"När du skaffar mobil med abonnemang får abonnemanget en bindningstid på 24 månader. Även om du väljer att delbetala mobilen i 36 månader."

Under fliken "Mobilabonnemang" på https://www.comviq.se/mobiler/samsung-galaxy-s22

*edit*
kanske ska läsa vad jag svarar på nästa gång 😂

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Jag skulle kanske varit tydligare men jag trodde det framgick eftersom diskussionen handlade om telefon+abonnemang: Tele2 har ingen bindningstid på sina abb, även om man köper en telefon på delbetalning. Säger man upp sitt abb hos Tele2 så får man slutfaktura på luren. Hos Comviq gäller som sagt bindningstid på abonnemanget om man samtidigt köper en telefon så om man säger upp sitt abb hos Comviq innan bindningstiden gått ut får man slutfaktura på både lur och kvarvarande abonnemangstid.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk

Det har ju funnits kampanjer från Tele2 gällande bindningstid utan telefon. Jag sitter just nu på ett abonnemang med 12gb för 99kr i månaden som jag band på 2 år strax innan årsskiftet när jag låtsades att jag skulle säga upp.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Vinterdatorn 2021 för 7999kr är top 3 bland Bonanzan från Komplett?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Är det bara jag som tycker att Vinterdatorn 2021 för 7999kr är top 3 bland Bonanzan från Komplett?

Den saknar ju dock dedikerad grafikkort

Permalänk
Medlem

Är rätt sugen på den där 12900KS prollen på bonanzan, Men den kräver rätt så rejäl kylning va? Klarar man sig på Noctua NH-D15?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Toobbbbee:

Är rätt sugen på den där 12900KS prollen på bonanzan, Men den kräver rätt så rejäl kylning va? Klarar man sig på Noctua NH-D15?

Beror först o främst på vilket elavtal du har, det beror väl också lite på hur bra låda du har för i en bra låda borde det funka men man kan ju alltid skita i såna bagateller som kylning och göra såhär, en lysande test för en dator med 12900 och 3090

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

[quote postid="19584367" userid="327509" name="Merciless"]
Månadens mobil

Samsung Galaxy S22
Med Mobilabonnemang 8 GB
299 kr/mån. (36 månader)

https://www.comviq.se/erbjudanden/manadens-mobil
[/quote

Någon som vet om man kan teckna detta erbjudande och sedan betala av telefonen direkt? Blir ju knappt 4,5k för telefonen.

Hur räknar du då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hur räknar du då?

Personen trodde man slipper abonnemangskostnaden, vilket man inte gör. 124/månad i 36 månader blir 4464:-

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Så comviqs deal på s22 är inte så bra med andra ord?

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Så comviqs deal på s22 är inte så bra med andra ord?

Bra och bra, du får mobilen och 15 gb/månad för knappa 10000 kr. Hos Telia och Telenor kostar det drygt 16000 kr. Priset utan abb är ungefär 9700 kr, så i princip får du abonnemanget gratis mot att du binder dig i 24 månader. Väljer du 8 gb/månad får du dessutom 1000 kr rabatt på luren jämfört med att köpa den löst.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Produkt: WD Black SN850 2TB Gen 4 Med Värmespridare
Länk: https://www.inet.se/produkt/4302256/wd-black-sn850-2tb-gen-4-...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5586265
Pris: 2999:-

Köpte denna, men måsta man uppdatera den i en PC först?
Om så, finns det någon adapter eller liknande för oss som inte har en M2 i burken?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Othello123:

Produkt: Jabra Elite Active 75t hörlurar
Länk: https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/horlurar-...
Kategori: Ljud och bild
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5256853
Pris: 699kr för kundklubbsmedlemmar (inloggat läge)

någon som testat dessa lurar? Är de något att ha. Letar nya prisvärda lurar med vettig brusreducering.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hur räknar du då?

Skrivet av twit:

Personen trodde man slipper abonnemangskostnaden, vilket man inte gör. 124/månad i 36 månader blir 4464:-

Nej det var inte så jag menade. Jag har pratat med Comviq och det gick utmärkt att be om en slutfaktuta direkt efter att man signat upp sig för erbjudandet. Så telefon och abonnemang runt 8,6k med 8gb surf.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X