Permalänk

Bra alternativ till samboN?

Hej, sambons gamla studie/arbetsdator har börjat gå in i väggen rejält så familjen kikar på en ny till födelsedagspresent.

Hon tar kandidatexamen nästa vecka men ska eventuellt studera vidare, iaf över sommaren och det är främst till studier/projektarbeten/powerpoint och eventuellt lite sims i framtiden som datorn skall användas till.

Jag har kikat på 2 alternativ och undrar om de är dugliga men framförallt prisvärda, hennes senaste dator har hållit i 3år med MYCKET användande och vi ser helst att den håller minst samma standard men helst ännu längre. (Guldstjärna om datorn finns i lager i Göteborg/Halmstad!)

Detta är alternativen jag kikat lite på

1:
https://www.webhallen.com/se/product/337986-Lenovo-IdeaPad-5-...
2 Lite billigare:
https://www.webhallen.com/se/product/339294-Acer-Swift-5-14-F...

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Medlem

IdeaPad är alltid trevliga imo, mest för att ta tangentborden är bra mycket bättre än i acers swift.

PS: tänk på att det är STOR skillnad på innebörd av "bra alternativ till sambo" och "bra alternativ till sambon". En dator kan vara ett bra alternativ till sambo, håller med

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Okej, tråden handlade inte om det jag trodde när jag läste rubriken 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Okej, tråden handlade inte om det jag trodde den skulle 😅

Eller hur. Jag som var redo med tips.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Jag trodde att tråden skulle handla om alternativ till sambo. För jag behöver verkligen råd

Permalänk
Skrivet av talonmas:

IdeaPad är alltid trevliga imo, mest för att ta tangentborden är bra mycket bättre än i acers swift.

PS: tänk på att det är STOR skillnad på innebörd av "bra alternativ till sambo" och "bra alternativ till sambon". En dator kan vara ett bra alternativ till sambo, håller med

Skrivet av muddiz:

Okej, tråden handlade inte om det jag trodde när jag läste rubriken 😅

Skrivet av Jonny Myran:

Eller hur. Jag som var redo med tips.

Skrivet av Sunix:

Jag trodde att tråden skulle handla om alternativ till sambo. För jag behöver verkligen råd

Hahaha, ändrade titeln nu 😂

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Medlem

Den där Lenovo såg ju riktigt fin ut. Har själv en Yoga Slim 7:a Pro med 14" IPS och 5800H, potent rig med kvalitetsintryck jämfört med min äldre Dell XPS.

Det kan ju vara värt och kika via Mecenat efter erbjudande på Lenovo.

Permalänk

macbook air m1

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740

Permalänk

Tack för svar! Blir Lenovon då!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrToasterable:

Tack för svar! Blir Lenovon då!

Den finns billigare på Inet: https://www.inet.se/produkt/1966687/lenovo-ideapad-5-pro-16-r...

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED