Veckans fråga: Utökar du lagringen hos din spelkonsol?

Permalänk
Medlem

Ligger en 4TB hemma men inte orkat sätta in den i PS5an än.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Köpte en sådan där svindyr 1TB sticka från Seagate till min Xbox Series X strax efter release.

”Betala och glöm” var ledordet 😂👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Som många andra. Ja, jag har ett minneskort i min Switch, annat vore ju galet

Permalänk
Medlem

Jag tänkte jag uppgraderar den i samma veva som jag uppgraderar grafikkortet, eller byter moderbord, eller något som börjar bli gammalt.

Nä just det, det är en sketen konsol, det mesta går ju inte att uppa...

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk

Nej. Med dagens internet tar det minuter att tanka det du ska ha så jag ser inte poängen med att öka lagringen.

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 4090

Permalänk
Medlem

Att nyhetens rubrik och själva frågan är två olika frågor är något som förekommit tidigare också. Skulle ni kunna börja ställa samma fråga på båda ställena framöver?

Jag ser behov av uppgradering men jag uppgraderar inte.

Permalänk
Medlem

Blir en 1TB Gen4 M.2 SSD på sikt men just nu kan jag bara installera och avinstallera vid behov då det går snabbt som attan att ladda ner spelen på en 1000 Mbit/s-lina

Permalänk
Medlem

jag drar mig för det, ska försöka dra ut på det så långt som möjligt i hopp om billigare ssd's men lagringsutrymmet på ps5an är rätt skralt så kommer nog behöva öppna plånboken tids nog.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

SSD till PS5an när det finns något schysst erbjudande. Så det får vara så länge.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Varför finns aldrig alternativ likt "Jag har ingen/Använder ingen konsoll" i dessa omröstningar?

Skrivet av livsnjutaren:

Håller med. Jag klickar på avstå men undrar hur många det är som inte har en som klickar på "nej".

Kanske för att frågan är om man funderar på att uppgradera sin konsol, vilket bara gäller för dem som har en konsol.
Det är inte en fråga för att ta reda på hur många som har konsol?

Det var nog top 3 mest underliga frågor jag sett idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Varför finns aldrig alternativ likt "Jag har ingen/Använder ingen konsoll" i dessa omröstningar?

Vad ska du göra med den informationen?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av ipac:

Vad ska du göra med den informationen?

Utan att lägga ord i munnen på den du citerar så vill många "göra sin röst hörd" helt enkelt.

Ibland funkar det med sådana svarsalternativ, men i vissa fall så blir resultaten väldigt svåröverskådliga (vid snabb anblick i all fall)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Kanske för att frågan är om man funderar på att uppgradera sin konsol, vilket bara gäller för dem som har en konsol.
Det är inte en fråga för att ta reda på hur många som har konsol?

Det var nog top 3 mest underliga frågor jag sett idag.

Som jag skrev. Det är nog en del som går in och klickar på "nej" bara för att man inte har en konsol. Men ja du får tycka att det är konstig förfrågning, men man kanske vill ha statistik som stämmer också.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av livsnjutaren:

Som jag skrev. Det är nog en del som går in och klickar på "nej" bara för att man inte har en konsol. Men ja du får tycka att det är konstig förfrågning, men man kanske vill ha statistik som stämmer också.

Jo men precis.
Skulle vi ställa frågan ”vilken mack brukar du tanka på” för att ta reda på hur folks preferenser av mackar ser ut så är ”jag har ingen bil” inte ett relevant svar. Framförallt om ”jag har ingen bil” blir en stor del av svaren så kommer det då troligen att få de övriga alternativen att se mycket mer snarlika ut tex. (Det kan man förstås fixa genom att göra om grafen själv i excel och kasta bort svaret som inte var relevant)

Men som jag skrev ovan där. Det handlar ju rent psykologiskt lite om att känna sig representerad också.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Absolut.

Action Replay 4M Auto Plus till Saturn
256GB+128GB+64GB USB/SD-minne till Wii U
500GB hårddisk till Xbox 360
1TB hårddisk till Xbox
1TB hårddisk till PS2
1TB hårddisk till PS3

Och minneskort till de som inte har något eget minne.

Permalänk

Svarade nej, men inte i kontexten "svårt" utan för att det är så jävla dyrt med en bra NVMe-disk i hyfsad storlek. Däremot köpte jag en extern disk på 4 TB utan att blinka och där mellanlagrar jag vid behov.

edit: tänkte på ps5 då. I övrigt så har jag pimpat det mesta.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Räknas Steam Deck som konsol? I så fall finns det i planerna i alla fall.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jo men precis.
Skulle vi ställa frågan ”vilken mack brukar du tanka på” för att ta reda på hur folks preferenser av mackar ser ut så är ”jag har ingen bil” inte ett relevant svar. Framförallt om ”jag har ingen bil” blir en stor del av svaren så kommer det då troligen att få de övriga alternativen att se mycket mer snarlika ut tex. (Det kan man förstås fixa genom att göra om grafen själv i excel och kasta bort svaret som inte var relevant)

Men som jag skrev ovan där. Det handlar ju rent psykologiskt lite om att känna sig representerad också.

Köper "göra sin röst hörd". Mitt fall är ämnet totalt ointressant. Var det mera att om man ska använda statistiken/svaren av frågorna på något sätt då vill man ju komma så nära verkligheten som möjligt.

Japp jag går även in och läser ointressanta ämnen ibland. Så uttråkad blir jag 😄

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Köper "göra sin röst hörd". Mitt fall är ämnet totalt ointressant. Var det mera att om man ska använda statistiken/svaren av frågorna på något sätt då vill man ju komma så nära verkligheten som möjligt.

Japp jag går även in och läser ointressanta ämnen ibland. Så uttråkad blir jag 😄

Fast att statistiken ska stämma är inte relevant när man vill veta om de som har en konsol överväger att uppgradera utrymmet.
Ett ”nej - har ingen konsol”-svar är meningslöst då vem som helst kan räkna ut att de som inte har konsol inte överväger att uppgradera den.

Får lite intrycket av att den frågan ni hade uppkom ur ett väldigt egocentriskt perspektiv.

alla undersökningar måste inte ha svar som passar de som inte är målgruppen för pollen i fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Håller med. Jag klickar på avstå men undrar hur många det är som inte har en som klickar på "nej".

För frågan är ju ställd till dom som har konsoll så har man ingen sådan som efterfrågas så svarar man inte på frågan, väldigt simpelt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag har en PS4 Pro på 1TB, den är inte uppgraderad. Till hösten planerar jag dock att äntligen skaffa PS5. Den kommer uppgraderas med både USB SSD för PS4 spel, samt förmodligen extra M.2 disk.

Min Switch Lite har 256GB minneskort. Man kommer egentligen rätt långt på bara intern lagring, men minneskortet blev över när sambon bytte mobil till iPhone.

Permalänk
Medlem

Har 12 spel installerade på min PS5:a och 18 GB ledigt utrymme. 7 av spelen har jag klarat ut och känner inget intresse av att spela inom närtid. Så om jag ska installera något nytt så blir det att avinstallera något.
Då det går så snabbt att ladda ned dem igen så ser inget behov av att utöka lagringsutrymmet i nuläget. Värre vore det om man hade en långsammare och begränsad dataanslutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Utan att lägga ord i munnen på den du citerar så vill många "göra sin röst hörd" helt enkelt.

Ibland funkar det med sådana svarsalternativ, men i vissa fall så blir resultaten väldigt svåröverskådliga (vid snabb anblick i all fall)

Ni får väl se till att alltid ha ett "jag vill oxå klicka" alternativ om nu klickandet lockar så.

Tänker dock mera att "ämnet berör inte mig" alternativ är lite överflödigt, speciellt som rubriken lär sortera bort många ändå.

Permalänk
Medlem

Sitter en WD Black SN850 M.2 SSD på 1 TB i Ps5an

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk

Xbox - nej, switch - givetvis, Steam deck - så klart. Valde ja, men har man en switch så är det tvunget

Permalänk
Medlem

Har en Wii U och en Switch, där det interna minnet inte räcker någonstans egentligen. Eller, ok, till en del. Men speciellt på Wii U (barnen har 8GB-versionen) var ett inköpt minneskort på typ 256GB rätt bra. Det sägs att man ska ha hårddisk, men de har spelat många många timmar utan problem. Viktigt med kombinationen av SD-kort och USB-adapter antar jag, och det går inte att säkert säga vad som funkar bra. Ett relativt nytt Samsung USB Fit (USB-minne) funkar skitkasst till spelkonsoller typ Wii. Äldre budget-Toshiba-USB-minne har funkat klockrent i flera år. (Har även kört med USB-hårddiskar, men, de kändes lite ... omoderna, till mina Wii/Wii U...

Har köpt ett Samsung Evo 512GB nånting för under 500 på Amazons black friday till Switchen, det är inte i närheten av fullt så ska nog hålla ett tag.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av ipac:

Ni får väl se till att alltid ha ett "jag vill oxå klicka" alternativ om nu klickandet lockar så.

Tänker dock mera att "ämnet berör inte mig" alternativ är lite överflödigt, speciellt som rubriken lär sortera bort många ändå.

Knappen ”Avstå” finns ju alltid där

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Nej jag är för snål, jag avinstallerar istället spel jag tröttnat på. Är inte speciellt ofta (läs aldrig) som jag har tid eller intresse för fler än 2-3 spel samtidigt vilket den inbyggda hårddisken klarar med råge. Ser det lite som ett lyxproblem. Om jag varit miljonär så kanske jag utökat men ser ingen anledning just nu

Permalänk
Medlem

Utökade minnet på min Xbox. Nu finns tydligen en bios som gör att man kan ha flera terabyte i minne

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

La en 1TB hårddisk i PS3an och samma dag jag köpte en PS4 så köpte jag en 2TB hårddisk. +7 år senare så är 2TB fortfarande den största storlek man kan köpa till PS4 (om man inte räknar med SSD). Så det känns lite trist, det är synd att utvecklingen av 2,5" hårddiskar är helt stendöd.

För bara två dagar sedan jag märkte jag att mitt 200GB microSD-kort i min Nintendo Switch är helt fullt. Får ta och köpa ett 512GB kort och sätta in det istället.