Kan man beställa att hämta en vara som inte finns i lager till en Elgiganten butik från en annan Elgiganten butik?

Permalänk

Kan man beställa att hämta en vara som inte finns i lager till en Elgiganten butik från en annan Elgiganten butik?

Kan man beställa att hämta en vara som inte finns i lager till en Elgiganten butik från en annan Elgiganten butik? Har flera gånger sett en del intressanta varor, produkter som inte finns i webblager utan endast i lager i vissa Elgiganten butiker. Min fråga är om man kan beställa att en vara skickas från den butiken som har den i lager och att den skickas till den lokala Elgiganten butiken istället? Går inte att göra detta via webben men undrar om det är möjligt? Någon som gjort det eller vet?

Kunde av någon anledning inte skapa en tråd i fliken Butiker här på Sweclockers?

Permalänk
Medlem

Har för mig att min farsa försökte med det för några månader sen, men det gick inte då iallafall. Ring och fråga vet jag, det värsta som kan hända är att du får ett nej.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd flyttad till "Butiker och tillverkare"*

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Har för mig att min farsa försökte med det för några månader sen, men det gick inte då iallafall. Ring och fråga vet jag, det värsta som kan hända är att du får ett nej.

Det var synd butiker borde väl vilja sälja så mycket som möjligt tänker jag?

Permalänk
Skrivet av SvenskGaming:

Det var synd butiker borde väl vilja sälja så mycket som möjligt tänker jag?

de fysiska butikerna är väl oftast under olika butiksägare bara att de tillhör samma kedja som tar sin beskärda del av ev vinst men forfarande "konkurenter" med varandra.

så att skicka en vara från en butik till en annan är som att ge bort sin egen butiks vinst.

vet inte om just elgiganten har detta konceptet men vet att jag fått det förklarat så från andra butikskedjor vid samma fråga.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Kan man beställa att hämta en vara som inte finns i lager till en Elgiganten butik från en annan Elgiganten butik? Har flera gånger sett en del intressanta varor, produkter som inte finns i webblager utan endast i lager i vissa Elgiganten butiker.?

Enkla svaret är nej, inte mellan butiker.
Det svaret som är bättre är att tar du kontakt med butiken som har varan via deras kundtjänst så kan du få en vara skickad till dig.
Butiken kan nämligen skicka en betal länk via sms/e-post så man kan betala för varan och eventuell frakt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskey89:

Enkla svaret är nej, inte mellan butiker.
Det svaret som är bättre är att tar du kontakt med butiken som har varan via deras kundtjänst så kan du få en vara skickad till dig.
Butiken kan nämligen skicka en betal länk via sms/e-post så man kan betala för varan och eventuell frakt.

Kul att Elgiganten introducerat detta. Som många redan sagt, det ska mycket till för att butikscheferna för butik X och Y gemensamt ska komma överens om flytt av produkt från det ena varuhuset till det andra.