Steam Summer Sale 2022

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar Dying Light 2 komma ner i någorlunda vettigt pris, då kan väl bara mina fucking datorer dö som flugor också...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Portal 2 om man inte lirat innan. Har legat på min wishlist i mååånga år men aldrig köpt då jag alltid haft andra spel i backlogg. Kostar under 20Kr. Började 40min sen och är helt såld, sjukt roligt!

Permalänk
Avstängd

Rätt så medioker rea... 10%-30% är väl inget att hänga i granen. Ska de visa några spel på rea så lägg upp dem man kan köpa med 75-95% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jafka:

Rätt så medioker rea... 10%-30% är väl inget att hänga i granen. Ska de visa några spel på rea så lägg upp dem man kan köpa med 75-95% rabatt.

Ja nyare titlar var det klen rabatt på, God Of War ligger på min wishlist t.ex. men det var lite låg rabatt.. Vill ha iaf 40% annars väntar jag nog.

Permalänk
Medlem

Steams reor brukar va usla baserat på höga priser så har inga hopp hitta några direkta fynd.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Chivalry 2 är nylanserat på Steam (tidsexklusivt till Epic ett år innan), 40% rea och har precis släppts en stor uppdatering så tänkte testa det.

Slog även till på Doom Eternal och Firewatch (tänkte testa VR-modden).

Permalänk
Medlem

Kanske blir någon DLC till cities skylines, får väl se

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daz:

Kanske blir någon DLC till cities skylines, får väl se

Har den på min wishlist, nu ligger den för typ €6,99 eller nåt sådant med 75% rabatt.
Hittar dock inte vad skillnaden är mellan den vanliga och deluxe-varianten för under €10.

Har många spel på wishlist som är med på rean, 3-4 st med 90%+ rabatt och kostar nästan inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpooks:

Jag köpte spelet bara för att spela kampanjen, vilket gick jättebra även under tiden då multiplayer delen var "trasig".
Sjukt kul kampanj förövrigt, fastnade totalt och spelade ut det i 2 sittningar..

ja det är ett väldigt bra spel.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Fall guys är gratis på Epic nu.. har haft kul i en timme nu

Bra tips!

Permalänk
Medlem

Köra europalastbil 2 var det ju bra rabatt på, endast 5€ istf 20.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dlq84:

Det är inte att "tycka". Båda spelen tappade majoriteten av spelarbasen rätt så snabbt.

New world har 14 000 spelare (genomsnitt) på steam den senaste månaden. Jämför det med deras peak på 1 miljon. För ett AAA MMORPG får det anses vara dött.

Oavsett så gillar jag spelet just nu och spelar många timmar per dag

Edit. Du har nog rätt men jag tycker det är nästan deprimerande när så många skriver "xxx is dead" på så gott som alla nya onlinespel, vad är det för skillnad egentligen om playerbase är 100k eller 10k om man gillar spelet. Ofta är det kanske bara att spelet var så överhypat att folk som normalt inte ens spelar den genren köpte det och testade några timmar för att sedan leta upp videor och skriva hur skit det är.

Generellt, säger inte att detta är du

Permalänk
Medlem

Blev följande spel inför sommaren:
Potato Flowers in Full Bloom (JRPG) - varmt rekommenderat av vänner
Old World (4x) - hört goda ting
Panzer Dragoon: Remake (on-rails shooter) - görs inte riktigt spelt som detta länge -- undantag vissa moment i Nier

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av m4gnify:

Kommer nästa "ledtråd" imorgon?

Du kan köra alla (10) ledtrådarna på samma dag

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Du kan köra alla (10) ledtrådarna på samma dag

Får bara fram den första, och den klarade jag igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Kan rekommendera Portal 2 om man inte lirat innan. Har legat på min wishlist i mååånga år men aldrig köpt då jag alltid haft andra spel i backlogg. Kostar under 20Kr. Började 40min sen och är helt såld, sjukt roligt!

Och äger man Portal 2 kan man ladda hem spelet "Portal Reloaded" gratis

Inte utvecklat av Valve själva, men är sjukt klurigt och en värdigt tillägg medans man väntar på Portal 3

https://store.steampowered.com/app/1255980/Portal_Reloaded/

Permalänk
Medlem

Flest spel i backloggen när man dör vinner!

Permalänk
Moderator
Forumledare

@m4gnify: mysko, jag körde genom alla idag. Testa ta det från förstasidan på butiken

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Och äger man Portal 2 kan man ladda hem spelet "Portal Reloaded" gratis

Inte utvecklat av Valve själva, men är sjukt klurigt och en värdigt tillägg medans man väntar på Portal 3

https://i.imgur.com/0ljgVmT.jpg

https://store.steampowered.com/app/1255980/Portal_Reloaded/

Trevligt!
Det verkar avancerat med extra portal och tids-dimension hehe.

Permalänk
Medlem

Black Mesa (Half-life 1 remake) 75% kostar 3,74€

https://store.steampowered.com/app/362890/Black_Mesa/

Permalänk
Medlem

Har för lång backlog och Game Pass håller mig road med diverse nya spel så blir sällan köp längre. Kanske kan bli ett eller två som man haft ögonen på.

Permalänk
Medlem

Köpte portal 1 och 2 i bundle för 30kr eller nåt. Får räcka. Har redan köpt Castle of Illusion och en del annat som dyker upp varje gång det är rea. Skulle gärna köpa fler småbarnsspel men tycker utbudet är svagt. Eller så letar jag dåligt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Foxhole för ~18 Euro som hittat för dem som gillar ett MMO top down i en parallellt första världskrigs-värld.

95% av allt som spelare använder byggs av spelare...

Intressant, hunnit prova? Skulle det funka med en Swec Squad typ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@m4gnify: mysko, jag körde genom alla idag. Testa ta det från förstasidan på butiken

Började om nu som du sa, då verkar det ha fungerat. Måste blivit något fel pga att alla ville göra det samtidigt igår

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Får bara fram den första, och den klarade jag igår

<Uppladdad bildlänk>

hur funkar det det där? ska man leta rätt på det rätta spelet och ligger det på rean? å vad var första spelet?

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingenandy:

hur funkar det det där? ska man leta rätt på det rätta spelet och ligger det på rean? å vad var första spelet?

Japp

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Steams reor brukar va usla baserat på höga priser så har inga hopp hitta några direkta fynd.

Skaffa dig argentinsk steam så köper du spel för en tiondel av priset. Skaffade mig en förra året. Man kan även konvertera sin egen steamkonto till att den blir argentinsk. Du spelar fortfarande på eu servar med eu kompisar så det blir ingen skillnad.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Doom 2016 för 5€ är inte illa. Mycket bättre än Eternal enligt mig.

https://store.steampowered.com/app/379720/DOOM/

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jafka:

Rätt så medioker rea... 10%-30% är väl inget att hänga i granen. Ska de visa några spel på rea så lägg upp dem man kan köpa med 75-95% rabatt.

Ja fast nu glömmer du ju att fraktkostnaderna ökat ofantligt senaste tiderna!

Skrivet av Fenrisulvfan:

Köra europalastbil 2 var det ju bra rabatt på, endast 5€ istf 20.

Och stå i bilkö strax utanför Bremen..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Skrivet av Jafka:

Rätt så medioker rea... 10%-30% är väl inget att hänga i granen. Ska de visa några spel på rea så lägg upp dem man kan köpa med 75-95% rabatt.
Gå till inlägget

Ja fast nu glömmer du ju att fraktkostnaderna ökat ofantligt senaste tiderna!
Skrivet av Fenrisulvfan:

Köra europalastbil 2 var det ju bra rabatt på, endast 5€ istf 20.
Gå till inlägget

Och stå i bilkö strax utanför Bremen..?

Bilkön utanför Bremen förklarar ju fraktkostnaderna

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.