Permalänk

Uppdatera bios?

Hade tänkt att uppdatera biosen för att testa om mitt twinmos minne funkar då men det finns en liten hake.
Jag vet nämligen inte hur man uppdaterar biosen
Nån som vet hur man ska göra på msi korten?

Permalänk
Medlem

Sök och du skall finna... Kolla även på MSI's hemsida. Finns säkert några vänliga själar som vill hjälpa dig men det finns en massa trådar om detta redan.

Permalänk

Jag har hittat det nu...
Men jag har ett litet problem, när jag bootar upp med disketen står det på flashing guiden att man ska skriva C: för att komma åt C:\ men när jag skriver det och trycker enter står det bara invalid bla bla bla, nån som vet hur man ska göra?

Permalänk
Medlem

1* Ladda ner AWDflash programmet
2* Skapa en startdiskett med format a: /s
3* Extracta AWDflash till disketten. Borde bli lite bat-filer, exe-fil samt nån bin-fil.
4* Starta om datorn med disketten
5* Kör "Runme.bat" och luta dej tillbaka

Anledningen att du inte kommer åt C: med din diskett är att du antagligen kör NTFS på dina diskar vilket inte går att komma åt med en DOS-diskett.

Permalänk
Medlem

AWDflash änvänds väll inte till MSI-mobos? Eller har jag fel?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk

Vill hest inte göra det genom diskett har hört att det ska vara riksabelt och nej jag tror inte awdflash används till msi korten så det går inte heller.
Men jag vet hur man gör nu, men tack ändå....

Permalänk
Medlem

m3en gör en startdiskett och lägg flashen på den... du kan inte göra det på nåt annat vis eftersom du förmodligen har NTFS-filsystem