Hur skapa ytterligare Apple-konto på använd iPhone?

Permalänk

Hur skapa ytterligare Apple-konto på använd iPhone?

Hej!

Går rätt på sak:
Hur skapar man ett Apple-konto på en iPhone som använts till att skapa just sådant konto? När jag ska skapa ett konto via telefonen så står det att jag använt den till att skapa för många konton redan.
Provade skapa ett konto via iCloud-hemsidan och sedan bara logga in på det kontot med iPhonen, men då står det att jag loggat in på telefon för många gånger.

Finns det någon väg runt detta? Telefon ska säljas, men kan ju inte få sålt den om nya ägaren inte kan skapa ett konto på den.

Tacksam för svar!
/Krig

Permalänk
Medlem

har du loggat ut från det gamla kontot innan du försöker skapa ett nytt eller logga in på det nyskapade?

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Skrivet av zetrri:

har du loggat ut från det gamla kontot innan du försöker skapa ett nytt eller logga in på det nyskapade?

Ja

Permalänk
Inaktiv

Om du fabriksåterställer telefonen borde det väl inte finnas några hinder för nya ägaren att logga in på sitt konto?

Permalänk
Skrivet av anon201296:

Om du fabriksåterställer telefonen borde det väl inte finnas några hinder för nya ägaren att logga in på sitt konto?

Jag provade detta men står att det skapats för många konton ändå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krigarvarg:

Jag provade detta men står att det skapats för många konton ändå.

Intressant. Av nyfikenhet, hur många konton har du skapat och varför? En snabb googling beskriver nämligen att en sådan risk finns om du skapat många konton på ett år och att du bör kontakta deras support i så fall.

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

Hej!

Går rätt på sak:
Hur skapar man ett Apple-konto på en iPhone som använts till att skapa just sådant konto? När jag ska skapa ett konto via telefonen så står det att jag använt den till att skapa för många konton redan.
Provade skapa ett konto via iCloud-hemsidan och sedan bara logga in på det kontot med iPhonen, men då står det att jag loggat in på telefon för många gånger.

Finns det någon väg runt detta? Telefon ska säljas, men kan ju inte få sålt den om nya ägaren inte kan skapa ett konto på den.

Tacksam för svar!
/Krig

https://discussions.apple.com/thread/8655322?answerId=3424299...

Tydligen kan man inte skapa mer än tre nya konton från en och samma iPhone - det är ett sätt att bromsa spam-/scam-konton. Däremot ska det inte finnas några hinder att logga in med existerande konto från en telefon som förbrukats vad gäller nyskapande. Med andra ord: du kan fortfarande sälja telefonen, men du får i så fall göra det till någon som har ett AppleID eller som kan ordna ett på annat sätt.

Permalänk
Skrivet av anon201296:

Intressant. Av nyfikenhet, hur många konton har du skapat och varför? En snabb googling beskriver nämligen att en sådan risk finns om du skapat många konton på ett år och att du bör kontakta deras support i så fall.

Har personligen bara skapat två. Ett med mitt Gmail konto och sedan bytt till ett iCloud konto. Vet inte hur många tidigare ägaren skapat.