Permalänk
Medlem

300x200 vesa adapterplatta

Hej

Jag är i behov av en adapter för att montera en LG C2(300x200) på en arm(200x200). Jag hittar inget ställe som verkar sälja en sådan adapter när jag googlar.
Undviker helst amazon och dylika ställen. Jag handlar som företag så helst inom Sverige med moms.

Permalänk
Medlem

Har du plåtslagare i närheten så kan de nog fixa det åt dig. Det har jag fått löst tidigare genom åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAvliden:

Har du plåtslagare i närheten så kan de nog fixa det åt dig. Det har jag fått löst tidigare genom åren.

Ja det kanske får bli en sån lösning i värsta fall.

Permalänk

det smidigaste är nog om du går till en plåtslagare eller lokala smeden och köper dig en plåtbilt a 3mm tjock eller nått och tillverkar en adapter.

har du med exakta mått du kommer behöva med hålbild osv så kan han nog t.om borra hålen åt dig i plåten också ev sälja m4 skruvarna, brickorna , och muttrarna du behöver.

måtten är avståndet mellan hålen har jag för mig så plåten ska va lite större än 200x300mm smidigaste är väl att håla ett A4 papper mot fästet på TV´n och rita av ytterkanten och märka på hålen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Såg att du helst undviker amazon men har denna sparad i min kundvagn ifall jag bestämmer mig för att köra arm med min c2a.. https://www.amazon.se/dp/B008KL72T8/ref=cm_sw_r_cp_api_i_SCGT...

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Lovan:

Undviker helst amazon och dylika ställen. Jag handlar som företag så helst inom Sverige med moms.

Ifall du är ute efter en prydlig och redig faktura, kontakta valfritt företag inom sverige som arbetar med AV-installationer. Borde finnas några hundra sådan företag i olika former. Det blir kan blir rätt mycket dyrare än Amazon där en adapterplatta verkar kosta kring 200 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ifall du är ute efter en prydlig och redig faktura, kontakta valfritt företag inom sverige som arbetar med AV-installationer. Borde finnas några hundra sådan företag i olika former. Det blir kan blir rätt mycket dyrare än Amazon där en adapterplatta verkar kosta kring 200 kronor.

Jag funderade i de banorna också. Jag undersökte se vad de olika tillverkarna hade men det var inte helt lätt heller.
Jag gör en chansning och ser om den här kan användas som en adapterplatta. Den ska ha upp till 400x200 och förhoppningsvis är inte fästena mot väggdelen för utstickande för armens platta. Annars får man gå lätt över med gummihammaren för att platta till.
Jag återkommer med svar när jag hunnit undersöka om det fungerar som tänkt.

Permalänk
Medlem

225 kr ser överkomligt ut för flera alternativ upp till 400x400. Även önskade 200x300 finns med.

https://tvvaggfaste.se/collections/vesa-adaptrar/products/dq-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAvliden:

225 kr ser överkomligt ut för flera alternativ upp till 400x400. Även önskade 200x300 finns med.

https://tvvaggfaste.se/collections/vesa-adaptrar/products/dq-...

Ja det skulle kunna vara ett alternativ om inte den andra lösningen fungerar. Tack!

Permalänk
Medlem

Tänkte ge en uppdatering här. Väggfästet fungerade att använda som adapterplatta. De bockade vingarna för att fästa mot den inkluderade vägghållaren stack ut väldigt långt och blev ett problem för armens fäste. Plåten var för tjock för att kunna banka vingarna platta utan att få hela plåten att bli skev så jag fick använda mig av de långa distanserna(10mm) som ingick i väggfästet för att fästa mot armen. Inte optimalt med så långa distanser men jag har ingen oro över stabiliteten. Jag fick köpa till M5x25 skruvar samt låsmuttrar för att fästa armen mot adapterplattan.
De kortare distanserna som kom med väggfästet användes mellan adapterplattan och C2 för att kompensera för den lilla ojämnheten på baksidan av C2.
Jag är nöjd över lösningen då den var tillgänglig och jag behövde inte göra någon åverkan på några delar utan kunde bara skruva ihop lösningen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovan:

<Uppladdad bildlänk>

Vilken väggfäste blev det? Den från amazon?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuru1:

Vilken väggfäste blev det? Den från amazon?

Hej

Nej det från Netonnet.