Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Verkar som dom ska förbättre polisen i DLC, få in biljakter, mer realistiska reaktioner mm. Kan bli en Cyberpunk paus tills DLC:t droppar.

Jag förstod det som att nästa stora patch (som blir den sista till Xbone och PS4) kommer ha de där förbättringarna. Ska komma innan expansionen om jag fattade det hela rätt!

Permalänk

Någon annan som fått problem med sparningar efter update?

Vet inte om det har att göra med crossplay cloud eller nått.
När jag går in på sparningar är det tomt ibland, samma med load.
När jag quicksavar är det en röd rektangel runt animationen.
Lyckades spara tillslut efter jag klarade några uppdrag.

Provar startar om nu och ser om det funkar bättre.

*edit*

Fortfarande skumt. Det är någonting med deras nya crossprogress/save som spökar.
Det går bara spara ibland, annars blankt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Hur lirar detta spel med en 1070? 12600k med ddr4. Funderar om detta blir nästa att bita i efter dottern har somnat. Eller bättre invänta ny gpu så man får upplevelse värd namnet på grafiken?

Ett litet tag hade jag en laptop med 8700H och 2070 Max Q och alla gånger fick jag över 60 FPS på typ 1440x900. På min desktop med RTX 3080 så fick jag ungefär 80-100 FPS i 1440p med lägsta nivån av RT och DLSS Quality och det var en nice upplevelse. Idag tänker jag att mitt mobila RTX 3070 inte riktigt gör spelet rättvisa, för det är tooooookigt snyggt på högsta detaljnivån och med full RT i 4K. (Hologramet på strippklubben OMFG!!) Jag väntar med expansionen i några år tills jag har bättre dator..

Stor skärm med tilltagen HDR-kapacitet rekommenderas också.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Någon annan som fått problem med sparningar efter update?

Vet inte om det har att göra med crossplay cloud eller nått.
När jag går in på sparningar är det tomt ibland, samma med load.
När jag quicksavar är det en röd rektangel runt animationen.
Lyckades spara tillslut efter jag klarade några uppdrag.

Provar startar om nu och ser om det funkar bättre.

*edit*

Fortfarande skumt. Det är någonting med deras nya crossprogress/save som spökar.
Det går bara spara ibland, annars blankt..

Har precis samma problem jag också, lagom irriterande.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB, 1x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Skrivet av LINJEinc:

Har precis samma problem jag också, lagom irriterande.

Får hoppas dom fixar det inom kort. Det är inte kul att inte veta om det man gjort har sparats eller inte.
Vågar liksom inte stänga ner då.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Myllerman:

Någon annan som fått problem med sparningar efter update?

Vet inte om det har att göra med crossplay cloud eller nått.
När jag går in på sparningar är det tomt ibland, samma med load.
När jag quicksavar är det en röd rektangel runt animationen.
Lyckades spara tillslut efter jag klarade några uppdrag.

Provar startar om nu och ser om det funkar bättre.

*edit*

Fortfarande skumt. Det är någonting med deras nya crossprogress/save som spökar.
Det går bara spara ibland, annars blankt..

Vilken plattform kör du på?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Vilken plattform kör du på?

PC på Steam. Kan man stänga av crossplay grejen? Lirar bara på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

PC på Steam. Kan man stänga av crossplay grejen? Lirar bara på datorn.

Den frågar om det när du startar första gången efter patchen, om du inte trixat med launch parameters osv. Jag stängde av det. Går stänga av i inställningar också under "Gameplay".

Permalänk
Medlem

Har kört senaste patchen 1.6 utförligt sen den släpptes igår och nu är faktiskt spelet i det skick det borde ha varit vid release.
Så ni som fortfarande inte har hoppat in ännu, eller ni som vill hoppa in igen: nu är det läge.

Flyter på riktigt bra för att vara så snyggt också. Kör allt på max med DLSS på Balanced och får average FPS på 45. Är inte så kräsen av mig + jag kör på en LG 65" C2 så lagget och stuttret upplevs som minimalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Laddade min save för att testa uppdateringen, men kom på varför jag slutade spela senast. Min sista save är jag är fast i Delamain HQ. Tog mig ut, och gick tillbaka in för att plocka upp loot. Då är inte vägarna ut öppna längre och det går att fastna helt. Orka inte ladda äldre save. Humor.

Testade om det gick att lösa, men det går inte. En på Steam gav ett tips om att man kan plocka på sig grejer och stapla genom att göra en bunt melee attacker när man droppat dem där man hoppar in, för att sen kunna klättra ut. Men jag hade fastnat längre in i ett rum utan öppna utgångar. Fick gå tillbaks till en äldre save, och skippa viss loot jag så på minimap (det var den jag gick in igen för att hämta). Han som skrev på Steam community, det var efter spelets släppts. Så buggen finns fortfarande kvar efter 2 år.

Den nya garderobsfunktionen var kanon i alla fall. Då kan man skaffa matchande utseende där och plocka på sig gear med bästa stats utan att det påverkar looken. Fast hade väldigt lite gear att prova med, verkar tydligen bara vara det man har i inventory eller stash som går att använda. Blir att börja horda då.

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Den frågar om det när du startar första gången efter patchen, om du inte trixat med launch parameters osv. Jag stängde av det. Går stänga av i inställningar också under "Gameplay".

Tack! Jag var inne och kolla där tidigare men av någon anledning scrollade jag inte neråt så trodde inte det fanns sådan inställning
Nu verkar saves funka. Det är Crossplay funktionen som ställer till det verkar det som.

Permalänk
Medlem

FFS! 21 GB!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Problem

Har börjat att spela Cyberpunk och har ett problem! Hur köper man clothing mods?
Inga klädbutiker har Attachments & mods fliken. Är det en bug?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubernice:

Har börjat att spela Cyberpunk och har ett problem! Hur köper man clothing mods?
Inga klädbutiker har Attachments & mods fliken. Är det en bug?

Du behöver levla upp för att låsa upp de flesta items. Desto längre in i spelet du kommer desto fler shoppar kommer du ramla över. Överlag är de väl inte väldigt mycket bra grejer som gör att köpa.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Jag är på level 36 och kan fortfarande inte köpa mods

Permalänk
Medlem

Det finns fortfarnande en hel del buggar. Den tråkigaste jag har just nu är att alla NPC inne i en plats försvinner när man sparat och sen laddar sparningen. Det är ett uppdrag på en spelhåla och under de två senaste quicksaves fanns det massor av NPC, men när man laddar dem är det helt tomt och bara gängmedlemmarna kvar.

Permalänk
Medlem

Om du sett Edgerunners på Netflix och är inspirerad av att spela en ny vända som David Martinez, då finns det lite hjälp här nedan om hur du skall bygga din karaktär samt vilken cyberware du ska installera. Jag tänkte göra det i helgen

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Försökte se Edgerunners men den typen av animation är bland det sämsta jag kan tänka mig. Och itillägg alla supersnabba klipp som gör att man inte hänger med för fem öre vad som händer.

Studion som gjorde Arcane borde gjort detta...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Nu med "Wardobe" i patch 1.6 har jag fått leka lite med dockor som vuxen också. Det ironiska är att jag aldrig ser detta, eftersom spelet är i first person. Men oavsett... ;P
.
.
Upper Class V

.
.
Popstar V

.
.
WT V

.
.
Military V

Permalänk
Medlem

Alltså det här med cross platform saves! Vilken grej det är ändå.

Om man gjorde som jag: förbokade till PS4 (PS5), la sedan ner alltihop när det var katastrof, och sedan köpte spelet på tokrea till PC vid ett senare tillfälle när det började patchas, så är det awesome. Nu kan jag fortsätta mitt game på den plattform jag känner för stunden. Sitt i soffan och casualspela på PS5? Eller gå in för det seriöst på datorn.

Jag gillar det iaf!

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Rätt trisst att komma från en version man har spelat igenom (4 ggr) och fungerat hela vägen till denna patch där spelet kraschar till desktop varenda jävlar gång jag går in i inventory!! WTF

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

när kommer multiplayer!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av TotalF:

Försökte se Edgerunners men den typen av animation är bland det sämsta jag kan tänka mig. Och itillägg alla supersnabba klipp som gör att man inte hänger med för fem öre vad som händer.

Studion som gjorde Arcane borde gjort detta...

Haha kul ändå att man gillar olika. Tycker Trigger gör jobbet utomordentligt bra att fånga Cyberpunk-känslan perfekt. Ser verkligen fram emot mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Haha kul ändå att man gillar olika. Tycker Trigger gör jobbet utomordentligt bra att fånga Cyberpunk-känslan perfekt. Ser verkligen fram emot mer!

Hehe, well det var inte min grej - tur jag kan gotta mig med,Rings of Power, verkar vara vääääldigt ensam om det

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Fyndjägare

Liten jämförelse mellan 1.0 och 1.6
Oklart vilken plattform men ser ut att vara utan Raytracing.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Rätt trisst att komma från en version man har spelat igenom (4 ggr) och fungerat hela vägen till denna patch där spelet kraschar till desktop varenda jävlar gång jag går in i inventory!! WTF

Tråkigt att höra, antagligen finns det lite nya buggar. De brukar släppa ett par mindre uppdateringar efter en stor.

Jag började en ny genomspelning i 1.5 och har fortsatt på den och bara haft mindre buggar (flytande föremål och NPC som försvinner från ett ställe efter save och load).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Haha kul ändå att man gillar olika. Tycker Trigger gör jobbet utomordentligt bra att fånga Cyberpunk-känslan perfekt. Ser verkligen fram emot mer!

Tror inte vi kommer få mer, Trigger är tydligen kända för att göra en säsong och sedan hitta på något annat även om jag väldigt gärna skulle vilja se fler avsnitt.

Fyfan vilket slut också, kände mig verkligen helt fördärvad och ville så gärna att det skulle lösa sig på något sätt.

Dold text

Snart kommer DLC och massa annat spännande så det känns som att det här spelet kan göra en riktig revansch om man kan hålla kvar lite av spelarna som ramlat in pga. serien. Har själv aldrig tyckt att spelet har varit så problematiskt och har egentligen inte haft några game breaking buggar i mina playthroughs sedan jag skaffade spelet i Januari förra året men om man ska klaga över något upplever jag att det hade kunnat finnas fler repeterbara quests och liknande, när man kommer långt i spelet finns det verkligen ingenting kvar att göra utöver main quest.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 drog över 122 000 samtidiga spelare på Steam igår.
https://steamdb.info/app/1091500/graphs/

Kanske inte är så mycket i jämförelse med deras peak för spelet som var över 1 miljon samtidiga spelare runt releasen. Men om man jämför med hur många samtidigare spelare Witcher 3 drog som mest är det faktiskt fler (drygt 103 000 https://steamdb.info/app/292030/graphs/ ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Tråkigt att höra, antagligen finns det lite nya buggar. De brukar släppa ett par mindre uppdateringar efter en stor.

Jag började en ny genomspelning i 1.5 och har fortsatt på den och bara haft mindre buggar (flytande föremål och NPC som försvinner från ett ställe efter save och load).

Man får tänka på vad man gör i inventory just nu, inte gå in och spamma Z för då kommer man aldrig någonstans. Sälja lite, gå ut och spara och sedan fortsätta i inventory.

Denna bugg till trots så älskar jag detta spel och känslan i det. Såg lite ny klipp från RTX 40serien och med nya DLSS 3.0, jösses vad fint det är

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Cyberpunk 2077 drog över 122 000 samtidiga spelare på Steam igår.
https://steamdb.info/app/1091500/graphs/

Kanske inte är så mycket i jämförelse med deras peak för spelet som var över 1 miljon samtidiga spelare runt releasen. Men om man jämför med hur många samtidigare spelare Witcher 3 drog som mest är det faktiskt fler (drygt 103 000 https://steamdb.info/app/292030/graphs/ ).

136,000 samtida spelare under söndagen. Bara på Steam, alltså inte via GOG som jag själv kör på. Inte heller på konsol.
Jag gissar att det är typ 1,5 miljoner som spelat samtidigt i helgen på alla olika plattformar.

förtydligande
Visa signatur

Gammal gubbe