Anmäl dig till Meet & Geek: Ack Värmland

Permalänk
Hedersmedlem

Nu får ni visa att det inte är en slump att SweClockers har en värmländsk chefredaktör!

Skrivet av sniperbob:

Hallå eller. Tror att Bishop's Arms skulle passa bäst faktiskt.

Alla förslag mottages tacksamt! Jag har själv inte varit den flitigaste besökaren i Karlstads nattliv, så jag har inte jättemycket att tillföra på den fronten.

Skrivet av orginallinus:

Har hört att det kommer att regna rejält den dagen i Karlstad, så ta med ett paraply...

Vad menar du? Sola i Karlstad skiner alltid!

Permalänk
Medlem

Är Bengt Alsterlind hedersgäst? Då kanske jag kommer ändå! 🤔

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Viceroy:

Är Bengt Alsterlind hedersgäst? Då kanske jag kommer ändå! 🤔

Duger det med en Bengt Alsterlind look a like-tävling?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Duger det med en Bengt Alsterlind look a like-tävling?

Ska fundera på saken!

Permalänk
Medlem

Jag kommer gärna! 😃😃

Permalänk
Medlem

Jag är på!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Julin:

Jag kommer gärna! 😃😃

Skrivet av tretej:

Jag är på!

Ni är så välkomna!

Permalänk
Medlem

Jag har inte sett någon föreslå Bull Bar än. Det är också ett bra alternativ om vi blir ett större gäng.

Permalänk
Medlem

Hej, jag kommer gärna!

Visa signatur

TRobJ

Permalänk

Nördhäng, mat och dryck. Jag kommer gärna!

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av TRobJ:

Hej, jag kommer gärna!

Skrivet av overheizer:

Nördhäng, mat och dryck. Jag kommer gärna!

Ni är så varmt välkomna!

För övrigt börjar det bli dags att boka ställe. Några tips har redan trillat in. Good Guys Beer & Pizza samt Baron låter ju som bra alternativ. I och med att vi ser ut att bli ett lite mindre gäng hade tänkte jag även att O'Learys hade varit trevligt. Hade varit gött att kunna bränna av lite biljard eller shuffleboard.

Permalänk
Medlem

Drar på smilbanden varje gång jag ser den där bilden, blir fan glad bara av att se Hajkar-Alsterlind. Grafikern är ett geni!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit är inte längre bra, alls. Undvik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tretej:

Jag har inte sett någon föreslå Bull Bar än. Det är också ett bra alternativ om vi blir ett större gäng.

Kanelbullar & Redbull?

Visa signatur

*5600|B550M|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB.
AMD Ryzen 5 @4891|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2750MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ni är så varmt välkomna!

För övrigt börjar det bli dags att boka ställe. Några tips har redan trillat in. Good Guys Beer & Pizza samt Baron låter ju som bra alternativ. I och med att vi ser ut att bli ett lite mindre gäng hade tänkte jag även att O'Learys hade varit trevligt. Hade varit gött att kunna bränna av lite biljard eller shuffleboard.

Jag tror helt klart O'Lear är ett bättre val än både Bull bar och Baron p.g.a större yta. (om inte Bull bar byggt ut sedan sist jag var där)
Bishop Arms, inne i och runt "biblioteket" rymmer nog 20 pers, ett bra val om man inte blir för många som sagt.

Baron är mer "finrestaurang", riktigt bra ska sägas! Så inget ont om Baron men tror inte klientelet går ihop.
Kan ha helt fel! Någon kanske känner ägarna och då går det givetvis lättare.

Bull bar är alldeles för litet även för "bara" 15-20 pers.

edit: Även Royale "på hörnan" har bra med platser, dock sämre matutbud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Alla förslag mottages tacksamt! Jag har själv inte varit den flitigaste besökaren i Karlstads nattliv, så jag har inte jättemycket att tillföra på den fronten.

Understatement of the millennium!

Jag, däremot, är oerhört bevandrad när det gäller Karlstads uteliv och är dessutom en baddare på att hinka bärs, så jag följer gärna med.

Jag tycker att O'Leary's är ett utmärkt val, då det finns något för alla i matväg och dessutom lite aktiviteter. Pitcher's är också ett alternativ i samma anda, men jag skulle ändå säga att Olles förmodligen passar bäst.

Permalänk
Medlem

Jag röstar för O'Learys också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jag tror helt klart O'Lear är ett bättre val än både Bull bar och Baron p.g.a större yta. (om inte Bull bar byggt ut sedan sist jag var där)
Bishop Arms, inne i och runt "biblioteket" rymmer nog 20 pers, ett bra val om man inte blir för många som sagt.

Baron är mer "finrestaurang", riktigt bra ska sägas! Så inget ont om Baron men tror inte klientelet går ihop.
Kan ha helt fel! Någon kanske känner ägarna och då går det givetvis lättare.

Bull bar är alldeles för litet även för "bara" 15-20 pers.

edit: Även Royale "på hörnan" har bra med platser, dock sämre matutbud.

Bull bar byggde ut tidigare i år, 15-20 är de absolut inte för litet för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tretej:

Bull bar byggde ut tidigare i år, 15-20 är de absolut inte för litet för.

Ok

@Enviro är du från Karlstad eller?
Kan du skriva upp mig, även om jag just nu inte är helt 100% säker?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Falcon:

Ok

@Enviro är du från Karlstad eller?
Kan du skriva upp mig, även om jag just nu inte är helt 100% säker?

Signar upp dig!

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Aloha!
11 November närmar sig snabbt. Undrar om det beslutats om plats och tid för Geek & Meet Karlstad än?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av sniperbob:

Aloha!
11 November närmar sig snabbt. Undrar om det beslutats om plats och tid för Geek & Meet Karlstad än?

Flera timmar kvar ju.

Sorry, har varit dålig att uppdatera. Men O'Learys klockan 18:00 är vad som gäller!

Permalänk
Medlem

Jag får tyvärr dra mig ur och prioritera denna helg till GoW-lir. Låter dumt, men har man väntat i flera år på en uppföljare så vill jag suga ur varje timme denna helg till det.

Permalänk
Medlem

Jag är på jobbresa i Stockholm så behöver tyvärr dra mig ur. Hoppas på flera tillfällen.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Chrillthebill:

Jag får tyvärr dra mig ur och prioritera denna helg till GoW-lir. Låter dumt, men har man väntat i flera år på en uppföljare så vill jag suga ur varje timme denna helg till det.

Fullt förståeligt ändå! Tog själv platinum igår och det var bannemig en fröjd rakt igenom. Njut!

Skrivet av mapo:

Jag är på jobbresa i Stockholm så behöver tyvärr dra mig ur. Hoppas på flera tillfällen.

Tråkigt att höra! Då stryker vi dig från listan.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Uppdatering!

På fredag smäller det!

Schemat som det ser ut nu är att vi möts på O'Learys klockan 18:00 på fredag och sedan snackar vi lite skit tills vi får bordet som bokats, vilket är 18:30.

I och med att det är ett större sällskap kommer vi få en begränsad meny, men det finns gott om burgare, köttbitar och annat som kan vara av intresse att stoppa i munhålet.

Under kvällen är det obligatoriskt kul på schemat med lite quiz och annat smått och gott.

Välkomna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

På fredag smäller det!

Schemat som det ser ut nu är att vi möts på O'Learys klockan 18:00 på fredag och sedan snackar vi lite skit tills vi får bordet som bokats, vilket är 18:30.

I och med att det är ett större sällskap kommer vi få en begränsad meny, men det finns gott om burgare, köttbitar och annat som kan vara av intresse att stoppa i munhålet.

Under kvällen är det obligatoriskt kul på schemat med lite quiz och annat smått och gott.

Välkomna!

Tack André!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

SKÔJ & Trevligt

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Jubileumsmästare

Nice! Vi syns på fredag!

Permalänk
Medlem

Hej, kan tyvärr inte komma idag pga förkylning. Hoppas ni har en trevlig kväll!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av tretej:

Hej, kan tyvärr inte komma idag pga förkylning. Hoppas ni har en trevlig kväll!

Tråkigt att höra! Men bra att du stannar hemma och du får krya på dig.

Till resten av gänget: Nu börjar jag resan till Karlstad och är superpepp på att ses! Vi ses klockan 18!