Permalänk
Medlem

Val av mine och prolle

Jag vet att denna diskussionen redan finns, men nu är det så att jag ÄNDÅ inte blir klok på vad man ska välja.

Jag har :: Epox 8rda3+... och allt annat nödvändligt.

Jag ska uppgradera med 2x512 minnen och en Barton 2800+.
Men är detta lönt?
DDRAM 512MB DIMM 400MHz PC3200 CL2.0 DDR Corsair är det ända som står i info om minnena, går det lika bra med DDRAM 512MB DIMM 400MHz PC3200 CL3 DDR
Såg i en annan diskus att 2500+ och 2800+ är ca samma.

Jag vill klocka allt lite och vill som alla kunna mecka så mycket som möjligt.

HJÄLP!
PLZ hål er INTOPIC

Visa signatur

Jag är inte som du, jag får stava fel pga dyslexi.

Permalänk
Medlem

Lunarvarning: --> Diskus

Ontopic: 2500+ är billigare och mer lönt att klocka med. Om du nu ska köpa minnen så är twinmos/winbond mycket mer prisvärda. Sen om du ska klocka så räcker det inte med att köpa en billig kylfläns till cpun.

Permalänk
Medlem

Du frågar om detta är lönt?

Beror på vad du har för system nu.

Jag skulle ta en 2500+ med 2 st 512mb Winbond moduler.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer antagligen ha en slk-900u så det är ingen noobi fläns vi snackar om!
Men vad är det som gör ett minne bättre jag menar jag får DDRAM 512MB DIMM 400 PC3200 CL3 DDR för 500kr st
Men måste lägga till 500kr (1000kr totalt) för att få corsair. Det finns inte Winbond/twinmos där jag ska handla! Men vad är det som gör minnena bättre

Visa signatur

Jag är inte som du, jag får stava fel pga dyslexi.

Permalänk
Medlem

Perco jag har just nu en 1400mhz dunderfågel. och 512 orginal minne noname.

Jag kan iof köpa TwinMOS Winbond modulerna och låta dom ligga tills jag får min 2500+lr 2800+ Men vad är det som gör skilnaden mellan prollarna?
Ska man kanske kasta in lite mer pengar och gå högre på prollen 3000+

Visa signatur

Jag är inte som du, jag får stava fel pga dyslexi.

Permalänk
Medlem

de e dina pengar men 2500+ är helt klart den mest prisvärda prollen ute nu
med en sån där fin fläns bra fläkt kommer du att ha inga problem att köra högt över 3000+ jag klarar ju de med en kass volcano 9

Visa signatur

... Lämna ditt bakomförflutna framför dig ....

Permalänk
Medlem

Men om du ska klocka så är 2500+ bäst att klocka med just nu! Släng inte in 2000 kr mer för en 3000+. Sen om du ska klocka så är minnena väldigt viktiga. Om du kör med noname-minnen så kommer dom säkerligen inte tåla en fsb-höjning med 10 mhz ens.

Permalänk
Medlem

Min flicka har en intel P4a 2,4ghz kommer min 2500+ vara snabbareOch hur mäter man Intel vs AMD?

Visa signatur

Jag är inte som du, jag får stava fel pga dyslexi.