Permalänk
Medlem

Projektor för föreläsningar

Hej!
Jag skulle bli glad för förslag på vilken projektor jag ska köpa för att ha med på mina föreläsningar, och använda i lokaler där det inte finns den utrustningen. Har några gånger varit med om att utrustningen på plats ä rtrasig elle rinte kompatibel, så jag inser jag måste ha egen utrustning som backup.

Lokalen brukar rymma 50 - 100 personer, den kommer inte att vara nedsläckt utan ha normalt, kanske lite nedsänkt, ljus.
Jag har förstått att jag kan behöva ha en med cirka 4000 ANSI lumen.
Datorn som jag har mina Powerpoint på är en Surface 7 pro, med USB-C utgång. Jag har också tillgång till en multiadapter (dels Microsofts med mini-DP utgång och dels en med HDMI och DP) Jag har också en Miracast som jag har använt för att koppla datorn trådlöst till skärm.

Jag skulle gärna kunna ha projektorn framför deltagarna, men då inte för högt (dom ska ju helst se presentationen...).
Högtalare behöver vara inbyggt, ifall lokalen inte har ljudanläggning.
Hoppas någon med erfarenhet av projektorer kan guida mig i den djungel som detta är för en oinsatt stackars föreläsare.

Tack på förhand för alla tips och råd!
/Håkan

Permalänk
Medlem

Hur viktigt är vikt och portabilitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Hur viktigt är vikt och portabilitet?

Samt pris, rätt avgörande för tips.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Hur viktigt är vikt och portabilitet?

Hej! Tack för att du tar dig tid att hjälpa mig!
Inte väldigt viktigt - jag tänker mig att jag oftast kör bil ganska nära föreläsningslokalen.
mvh HÅkan

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Samt pris, rätt avgörande för tips.

Hej!
Tack för frågan - det glömde jag
Jag tänker mig mellan 5 - 8 000 plus moms
Mvh Håkan