Tredjepartsbatterier till systemkamera

Permalänk
Medlem

Tredjepartsbatterier till systemkamera

Letar efter en uppsättning batterier till min Sony A77ii och tycker priset för originalbatterierna är lite väl saftigt. Det finns flera tillverkare av passande batterier men jag hittar väldigt lite om vilka märken som har bäst kvalité. Någon som har erfarenhet eller tips på tredjepartsbatterier?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Tephras:

Tack för all information

Skämt åsido, har du lust att fylla på med lite mer info? Blev själv nyfiken men har dålig koll.

Vad gör dessa så bra? Vad är det för teknik man kör? Vad har de för hållbarhet i din erfarenhet etc?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tephras:

Har sett att Kjell säljer dessa, vilket spontant känns positivare än typ aliexpress. De är någon hundring dyrare än de flesta andra man hittar men frågan är ju om det är reflekterat i kvalitén eller bara för att de ska upplevas som en bättre produkt.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Har sett att Kjell säljer dessa, vilket spontant känns positivare än typ aliexpress. De är någon hundring dyrare än de flesta andra man hittar men frågan är ju om det är reflekterat i kvalitén eller bara för att de ska upplevas som en bättre produkt.

Det är ett bolag med säte i Nederländerna som har funnits ganska länge nu, även om prylarna förstås tillverkas ”där borta”.

Jag har två Jupio till min nyare Ricoh. Originalbatterierna till den är nästan lika dyra som till mina Nikon trots att de är små och ”korkade”. Till Nikon har jag dock original.

Permalänk
Medlem

Jag har använt batterier från Jupio till min gamla Canon och använder till min nyare Fuji och tycker att de är prisvärda. Visserligen har jag inte använt tredjepartsbatterier från andra tillverkare så jag kan inte direkt jämföra. Men bara det faktum att både Scandinavian Photo och Cyberphoto huvudsakligen har Jupio i sina respektive sortiment av tredjepartsbatterier känns förtroendeingivande nog för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tephras:

Jag har använt batterier från Jupio till min gamla Canon och använder till min nyare Fuji och tycker att de är prisvärda. Visserligen har jag inte använt tredjepartsbatterier från andra tillverkare så jag kan inte direkt jämföra. Men bara det faktum att både Scandinavian Photo och Cyberphoto huvudsakligen har Jupio i sina respektive sortiment av tredjepartsbatterier känns förtroendeingivande nog för mig.

Väl resonerat, om inte några andra förslag dyker upp blir det nog ett par sådana från cyberphoto, då får man iaf 2 batterier för priset av ett original.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Jupio fungerar bra, kört med flera av dom i NFP-50W (A6000), som ersättare för sonys egna.
Som med allt annat 3de part kanske dom inte är EXAKT lika bra som orginal, men för priset kan du nästan köpa 2 mot orginalbatterier.

deras vikt motsvarar ganska bra sonys egna, så där tror jag dom inte luras. Annars brukar no-name batterier väga hälften av deras äkta hälft. Dom har inte heller överdrivet optimistiska Wh.

Permalänk

Jag har ibland använt tredjepartsbatterier t.ex. till systemkameror och det har fungerar fint. Däremot kortare batteritid och framförallt betydligt sämre i stark kyla som -20 grader är min erfarenhet. Sen är förstås alla tredjepartsbatterier olika så de du kikar på nu kan fungera bättre än de jag testat.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |