Permalänk
Medlem

Enkel fråga ang ASUS A7N8X Deluxe

Går det att uppdatera BIOSen i Windows? Och hur gör man isåfall?

Anledningen till att jag frågar är att min nya dator inte kommer ha floppy.

MVH

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kolla manualen. Där stog det att man kunde uppdatera utan floppy.(iaf till vanliga A7N8X).
man behöver bara välja c:\platsen där filen ligger\filnamn

Floppy kommer nog att dö snart... R.I.P

Visa signatur

HJÄLP!!!!;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av philip
Kolla manualen. Där stog det att man kunde uppdatera utan floppy.(iaf till vanliga A7N8X).
man behöver bara välja c:\platsen där filen ligger\filnamn

Floppy kommer nog att dö snart... R.I.P

Ah, läste lite, men jag hittade inte!
Hur ser programmet ut? Finns det screens nånstans?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det står....

1. At the "A:\" prompt, type "C:\" and then press <Enter>.

2. At the "C:\" prompt, type "AWDFLASH /qi BIOSFILE" and then <Enter>. For exampel: "AWDFLASH /qi aw0702.bin" TheAWDFLASH screef appears, and the BIOS file appears in the space, "File Name to Program".

3. Type the name of the new BIOS file, for example: "AW0702.BIN" then press <Enter>.
The program asks if you want to save the previous BIOS. Select <Y> since it is advisable to back-up the original BIOS in case you need to reprogram it.

sedan de "vanliga"-sättet nr. 6-9.

Lycka till!

Visa signatur

HJÄLP!!!!;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av philip
Det står....

1. At the "A:\" prompt, type "C:\" and then press <Enter>.

2. At the "C:\" prompt, type "AWDFLASH /qi BIOSFILE" and then <Enter>. For exampel: "AWDFLASH /qi aw0702.bin" TheAWDFLASH screef appears, and the BIOS file appears in the space, "File Name to Program".

3. Type the name of the new BIOS file, for example: "AW0702.BIN" then press <Enter>.
The program asks if you want to save the previous BIOS. Select <Y> since it is advisable to back-up the original BIOS in case you need to reprogram it.

sedan de "vanliga"-sättet nr. 6-9.

Lycka till!

Men hmm, är det inte awdflash? Och fungerar bara i DOS-miljö?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo det går att flasha om via windows.. har gjort det med 2 bios.

ftp://www.asus.it/pub/ASUS/mb/flash/asusupdt5.12.01.zip

Antingen tar du ner .awd-filen eller så väljer du update from internet. Har glömt om jag tog "update from internet" senaste gången, men det ska juh funka om dom har det som val, så testa på du, det kan inte gå mer än fel

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket för svaren!

Visa signatur