Iphone 14 Pro 128gb Space Black (Nyskick läs annons )

Permalänk

Iphone 14 Pro 128gb Space Black (Nyskick läs annons )

Köptes genom Telia för 3 dagar sedan, trodde givetvis att man fick öppna förpackningen och känna och klämma lite granna, men inte från Telia. Så därav kan jag inte nyttja ångerrätt så den åker upp här!.

Har packat upp den och satte på ett skärmskydd direkt på den, har känt och klämt en stund och det är allt, finns inga defekter den är " ny ". Men den var inget för mig så tänker införskaffa mig en Pixel 7 pro istället.

Tänkte mig ett fast pris på 12000:- ( Swish ) annars är bud välkommet tills på Torsdag.

Skickas med Postnord spårbart paket.

-Iphone 14 Pro 128GB nypris 14990:-
-Kartong
-Laddkabel
-Pitaka magEZ Case 3 nypris 778:-
-Pitaka magSafe Wallet nypris 356:-
-Kvitto

Nollställd&olåst och urloggat från Apple.

Undrar ni över något så är det bara att sutta iväg ett PM svarar fort!.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem

Sugen på ett byte mot en Galaxy Fold 4?
2 Veckor gammal så i stort sett ny.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Skrivet av Minisulan:

Sugen på ett byte mot en Galaxy Fold 4?
2 Veckor gammal så i stort sett ny.

Tack för erbjudandet men behöver cashen! 😃.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem

Nu är jag ingen expert, men ångerrätt ska du ha enligt distansköpslagen.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Nu är jag ingen expert, men ångerrätt ska du ha enligt distansköpslagen.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...

Tycker så ochså men har ringt till Telia 3 gånger och enligt dem så får jag inte returnera en mobil vars förpackning är öppnad 🤔..

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virrcopski:

Tycker så ochså men har ringt till Telia 3 gånger och enligt dem så får jag inte returnera en mobil vars förpackning är öppnad 🤔..

Märkligt, man ska ju ha rätt att kunna enligt distansavtalslagen att känna och klämma för att kunna avgöra om den är något å ha. Det kan man ju inte om den är i sin låda.

Hade du köpt den i butik hade det inte gått, men nu ska det ju gå.. märkligt.

Permalänk
Medlem

9000 kr

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Skrivet av Specias:

Märkligt, man ska ju ha rätt att kunna enligt distansavtalslagen att känna och klämma för att kunna avgöra om den är något å ha. Det kan man ju inte om den är i sin låda.

Hade du köpt den i butik hade det inte gått, men nu ska det ju gå.. märkligt.

Ah jag har varit så frustrerad över det här, men dem blå nekar mig i ansiktet så vad ska man göra oO.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Skrivet av RekiN:

Bud noterat

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk

9500 kr + frakt

Permalänk
Skrivet av Thisandthat:

9500 kr + frakt

Bud noterat

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Virrcopski:

Ah jag har varit så frustrerad över det här, men dem blå nekar mig i ansiktet så vad ska man göra oO.

Nyttja "hallå konsument"
https://www.hallakonsument.se/

Det är alltså konsumentverket, de kan hjälpa dig.
Har du köpt den på distans så har du rätt, enligt lag, att undersöka produkten.

Nekar de dig detta begår de lagbrott och det kan bli dryga böter om de driver det vidare.
Försöka kan de, och de flesta köper säkert det, men du har faktiskt rätten på din sida i det här, de skall böja sig bara.

Men det är ju också att man skall orka driva en sådan sak och gå över ett och annat lik för att få rätt, där får man gå ner till varje individ hur mycket man mäktar med och vart man är i livet etc.

Tycker det är fel att Telia skulle få rätt i denna frågan - men förstår om du inte orkar.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virrcopski:

Ah jag har varit så frustrerad över det här, men dem blå nekar mig i ansiktet så vad ska man göra oO.

Off topic men kanske lite hjälp från vår sida.

Precis avslutat ett ärende mot ett större byggföretag där "de" avsade sig alla skyldigheter enligt en liten skitparagraf i sitt köpeavtal och avslutade ett ärende/reklamation gentemot oss fast vi hävdade konsumentköplagen (som dessutom är tvingande gentemot företag och står över deras egna köpevilkor, i alla fall i detta ärende).

Kontaktade Konsumentvägledare på våran ort, de i sin tur hör av sig till företaget via mail, dagen efter får jag rätt och ersättning tillbaka trots att "de" lagt ner ärendet.

SÅ, kontakta Konsumentvägledaren på din ort, det är värt det i slutet, lycka till.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

10000 + frakt om det inte går vägen för dig med Telia

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk

10500 kr + frakt.

Permalänk
Skrivet av martinmurra:

10500 kr + frakt.

Noterat

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Skrivet av RoToX:

10000 + frakt om det inte går vägen för dig med Telia

Noterat

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk

10500 + frakt

Permalänk

11000kr + frakt

Permalänk
Skrivet av Thisandthat:

11000kr + frakt

Noterat

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Whazzaaaaah