Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tp-link Tapo P115 + Asus Router

Permalänk
Medlem

Tp-link Tapo P115 + Asus Router

hej,

kanske kan man få hjälp här ,

jag har en tp-link tapo och en ASUS RT-AX58U Router och jag får inte tp dosan att connecta med nätverket. Ställer jag in en mobil Hotspot fungerar enheten som den ska . Men jag vill givetvis ha den fungernade i hemmanätverket.
det jag gjorde än så länge var att stänga av 5GHz bandet, enable/ disable roaming på 2.4 bandet , kopplat bort brandväggen . Nu vet jag inte mer vad man skulle kunna prova och nätverk är jag rätt så grön på ..

hoppas nån kan hjälpa mig här.

mvh

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Rekordmedlem

Har du ett eget ssid på 2,4GHz (för att kunna skilja det mot 5GHz) har du provat andra kanalbredd, 20 MHz är den standard som allt ska klara.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

hmm. vad är skillnaden mellan att stänga av 5ghz och ge ett eget namn? hursomhelst funkade det inte. startar jag dock ett 2,4ghz gästnätverk med samma router fungerar det uten problem. så..... vad är det som skiljer??

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av tombman:

hmm. vad är skillnaden mellan att stänga av 5ghz och ge ett eget namn? hursomhelst funkade det inte. startar jag dock ett 2,4ghz gästnätverk med samma router fungerar det uten problem. så..... vad är det som skiljer??

Är det olika kryptering på gästnät och vanligt? Är det specialtecken i det vanliga ssidt ?
Jag har inte nämnt nått om att stänga av en radiodel utan undrade bara om du hade samma ssid eller inte på olika frekvensband för med samma ssid vet du inte vad du ansluter till utan att kolla macadresser.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.