Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigimac:

Bra tips, men koden verkar inte fungera.

Funkar för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wtpzero:

Funkar för mig.<Uppladdad bildlänk>

Tror han klickat på Mediamarktlänken och tror att det är där koden ska fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Tror han klickat på Mediamarktlänken och tror att det är där koden ska fungera

Var nog jag som var otydlig.

Koden gäller alltså här: https://estore.asus.com/se/90nr0562-m00030-g513qr.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av wtpzero:

Var nog jag som var otydlig.

Koden gäller alltså här: https://estore.asus.com/se/90nr0562-m00030-g513qr.html

Litegrann 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av emopingvin:

Produkt: Philips Hue E27 6,5W RGBW BT 4-pack
Länk: https://www.amazon.se/dp/B099NS14C7/ref=asc_df_B099NS14C71668...
Kategori: Smarta Hem
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5880198
Pris: 1099kr

Hi,

Sorry for english, I saw that the HUE 4 bulbs pack is the 800 lumens version, while a package of x2 1100 lumens version bulbs is 638 sek, in essence 1276 sek for 4 bulbs

Does someone know if there is a huge difference between 800 lumens and 1100 lumens?

The difference would be just 177 sek so it would not be that much.

Thanks in advance!

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Desktop med en RX 6600 XT, Ryzen 5 5600G, 512GB SSD, 8GB RAM-minne, 6997 kr.

Https://www.mediamarkt.se/sv/product/_hp-pavilion-gaming-desk...

Hm, kostar inte hela datorn bara nån tusenlapp mer än nypriset enbart för grafikkortet?

Permalänk
Skrivet av Blazec:

Hi,

Sorry for english, I saw that the HUE 4 bulbs pack is the 800 lumens version, while a package of x2 1100 lumens version bulbs is 638 sek, in essence 1276 sek for 4 bulbs

Does someone know if there is a huge difference between 800 lumens and 1100 lumens?

Thanks in advance!

I experienced a very big difference. All my 800 lumen have been swapped out.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aposteriori:

Hm, kostar inte hela datorn bara nån tusenlapp mer än nypriset enbart för grafikkortet?

Det är därför jag tipsade om datorn, i dagens fyndtråd 😀

Permalänk
Medlem

Samtliga av Inets Singels day erbjudande läggs kontinuerligt upp på https://www.inet.se/kampanj/1111/singles-day under streamens gång.

Man måste vara medlem och inloggad för att se de rabatterade priserna och erbjudandena gäller tills lagret tar slut alt. till midnatt.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shugge:

Samtliga av Inets Singels day erbjudande läggs kontinuerligt upp på https://www.inet.se/kampanj/1111/singles-day under streamens gång.

Man måste vara medlem och inloggad för att se de rabatterade priserna och erbjudandena gäller tills lagret tar slut alt. till midnatt.

Är det nämnt hur länge de ska streama? Hela vägen till midnatt kanske? ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Är det nämnt hur länge de ska streama? Hela vägen till midnatt kanske? ^^

Tills alla 7 erbjudandena är utannonserade. 3 av 7 har annonserats ut just nu.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk

Logitech G305 Svart för 299:- är nästa i Inets kampanj. Inget att bli exalterad över men hade jag inte redan haft musen hade det inte varit fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazec:

Hi,

Thanks in advance!

800 lumen is the same as an old 60W incandescent bulb. This is what we generally have in fixtures in the ceiling and the like indoors. 1100 lumen is like an old 75W bulb (actually a little more) and is noticeably brighter. Back when lamps were designed for incandescent bulbs, there was normally a specification of how powerful a bulb you could fit in a lamp. For “regular” lamps indoors, that was almost always 60W and sometimes even less (40W). 75W and 100W was mostly for open fixtures outside where heat wasn’t a problem.

In general, go with 800 lumen if you don’t know otherwise. Brighter lamps can be nice, but they also get hotter, which tends to wear out the integrated transformer quicker unless the shape of fixture will allow significant free airflow.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Desktop med en RX 6600 XT, Ryzen 5 5600G, 512GB SSD, 8GB RAM-minne, 6997 kr.

Https://www.mediamarkt.se/sv/product/_hp-pavilion-gaming-desk...

Skrivet av aposteriori:

Skrivet av Danieleet:

Det är därför jag tipsade om datorn, i dagens fyndtråd 😀

Känns som ett givet köp i så fall. Klickar hem 😎

Edit: Är det inte lite konstigt att köra G-versionen av Ryzen när det ändå är en 6600 GPU i 🤷🏻‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Nu är 7 av 7 erbjudanden utannonserade. Ett av dem sålde slut snabbt (ddr5-minnen).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av shugge:

Nu är 7 av 7 erbjudanden utannonserade. Ett av dem sålde slut snabbt (ddr5-minnen).

1TB SATA SSD:n verkar ha sålt slut också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

800 lumen is the same as an old 60W incandescent bulb. This is what we generally have in fixtures in the ceiling and the like indoors. 1100 lumen is like an old 75W bulb (actually a little more) and is noticeably brighter. Back when lamps were designed for incandescent bulbs, there was normally a specification of how powerful a bulb you could fit in a lamp. For “regular” lamps indoors, that was almost always 60W and sometimes even less (40W). 75W and 100W was mostly for open fixtures outside where heat wasn’t a problem.

In general, go with 800 lumen if you don’t know otherwise. Brighter lamps can be nice, but they also get hotter, which tends to wear out the integrated transformer quicker unless the shape of fixture will allow significant free airflow.

800lm is 11 or 12w iirc. You can easily dim a bright Hue bulb, but you can't make a dim one brighter.

If you are using the bulbs to like a big area like living room, go for 1100lm. For bed room 800lm is fine.

And once you go Hue you can't never go back

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

800lm is 11 or 12w iirc. You can easily dim a bright Hue bulb, but you can't make a dim one brighter.

If you are using the bulbs to like a big area like living room, go for 1100lm. For bed room 800lm is fine.

I like my LIFX E27 bulbs I have had for a few years now.
Sadly one of them died a few weeks ago but it is so nice being able to have real bright when I want to and very dim when needed.

I guess the reason I have not replaced the lost one is because they are so expensive, yikes.

Also, having the rgb version might not be super necessary but I enjoy the options it gives.

If anyone finds a deal I would be one happy camper.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Letar efter en schyst router sedan den gamla gick i graven igår kväll. Kan verkligen inget om routers så vad är igentligen ett skäligt pris, och framför allt; vad behöver jag som mest? Vi har en vanlig villa med ett par datorer och 3-4 wifi-apparater såsom mobiler och plattor.

Den skall minst klara 250 mbit

https://www.routerboard.se/ethernet/10-rb2011uias-rm.html

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

800 lumen is the rough equivalent of the light a 60W INCANDESCENT BULB would make (glödlampa på svenska). A modern LED bulb doesn’t draw anywhere near that. It is a relevant measure of the fixtures and lamps you’re buying for are rated in wattage of old incandescent.

Higher brightness bulbs will draw more power and thus wear out faster, because of the way the heat affects the power converters. This is strongly affected by the design of the fixture the bulb is placed in.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Om någon kommer ihåg det här när det är Black Friday.

Jag söker efter ett moderkort för AM4 Ryzen 9 3900X. Mitt befintliga Gigabyte Arous X570 Pro ska troligtvis reklameras.

Tittar även på delar till ett serverbygge (NAS, Docker/VM, Samba/Plex, CUPS). Sannolikt socket 1700 med typ Intel Core i3 12100. Eller Ryzen 5600G.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Om någon kommer ihåg det här när det är Black Friday.

Har du ingen egen kalender samt prisbevakning Tex Pricerunner/Prisjakt?

Citering fixad. // MOD
Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av aposteriori:

Känns som ett givet köp i så fall. Klickar hem 😎

Edit: Är det inte lite konstigt att köra G-versionen av Ryzen när det ändå är en 6600 GPU i 🤷🏻‍♂️

Jo märkligt var också lite sugen på datorn men man får tänka att den egentligen kostar ca 7700kr med tanke på man "måste" köpa två nya ramstickor. Gjorde ett testbygge på komponentkoll och det skulle landa på 8400kr ca med en ryzen 5600. Så vet inte hur billigt det är egentligen med tanke på att det är en hp också.

Permalänk
Medlem

Tror många färdigbyggen kör med G-varianten som inte är high end

Permalänk
Medlem

Hur kan sånt här vara lagligt?!

Moviezine.se har reklam för att webhallen har sänkt priset på sin LG OLED 77" tv med 17K. Från 40K till 23K. Går man in på prisjakt så ser det ut så här:

2022-11-10 22 990 kr -17 000 kr
2022-11-09 22 990 kr
2022-11-06 22 990 kr -2 000 kr
2022-09-29 24 990 kr -15 000 kr
2022-09-28 39 990 kr

Så 28/9 kostade den 40K men har fått två prissänkningar efter det då en var dagen efter den 29/9 till ett pris på 25K (jag avrundar om ni inte redan har fattat det). Sen den 6/11 sänks den till 23K och sen oj helt plötsligt får den en prissänkning på med 17K den 10/11 men behåller samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

1TB SATA SSD:n verkar ha sålt slut också.

Priset kändes ju inte helt fel om man jämför med vad SSD'er normalt brukar kosta uppåt 1tb.
Så helt klart intressant, men kanske inte riktigt lika bra som Crucial MX500 och Samsung.
Stod inget angivet om IOPS bland annat vilket jag själv tyckte va lite lustigt.

Samsung har ju ett Rapid läge (Ram cache) via deras program "Magician" som kan göra rätt stor skillnad sett till hastigheten. Har ingen aning om det finns något snabbläge hos dem här andra diskarna.

Kanske någon här som vet och kan tipsa

Permalänk
Skrivet av jehuty:

Hur kan sånt här vara lagligt?!

Moviezine.se har reklam för att webhallen har sänkt priset på sin LG OLED 77" tv med 17K. Från 40K till 23K. Går man in på prisjakt så ser det ut så här:

2022-11-10 22 990 kr -17 000 kr
2022-11-09 22 990 kr
2022-11-06 22 990 kr -2 000 kr
2022-09-29 24 990 kr -15 000 kr
2022-09-28 39 990 kr

Så 28/9 kostade den 40K men har fått två prissänkningar efter det då en var dagen efter den 29/9 till ett pris på 25K (jag avrundar om ni inte redan har fattat det). Sen den 6/11 sänks den till 23K och sen oj helt plötsligt får den en prissänkning på med 17K den 10/11 men behåller samma pris.

Enligt nya direktiv så är det förbjudet enligt EU att göra så (tror jag efter att jag läste det för någon månad sen men någon som är intresserad och villa läsa på EU-lagar får gärna rätta mig här).
Däremot rent principiellt så tycker jag personligen inte det är fel. Om en vara är prissänkt, oavsett om det är med 1k per dag eller 17k på en gång så vill åtminstone jag alltid läsa priset som är rek pris från återförsäljaren vid lansering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av agdraömn:

Enligt nya direktiv så är det förbjudet enligt EU att göra så (tror jag efter att jag läste det för någon månad sen men någon som är intresserad och villa läsa på EU-lagar får gärna rätta mig här).
Däremot rent principiellt så tycker jag personligen inte det är fel. Om en vara är prissänkt, oavsett om det är med 1k per dag eller 17k på en gång så vill åtminstone jag alltid läsa priset som är rek pris från återförsäljaren vid lansering.

Som jag har uppfattat lagen, så måste de lista sänkningen som 2000kr och inte -17000kr eftersom det är det senaste priset innan "rean".

Permalänk
Skrivet av stgr:

Som jag har uppfattat lagen, så måste de lista sänkningen som 2000kr och inte -17000kr eftersom det är det senaste priset innan "rean".

Precis så jag uppfattade den också. Jag tycker lagen är ruskigt konstig faktiskt, tänk om t.ex Elgiganten har samma TV och får ha den med -17000 bara för de inte haft den lite nedsatt tidigare. Då blir den procentuella prissänkningen mycket större för Elgiganten (det som kunder/reatorskar som inte läser på så mycket om produkterna oftast reagerar på och plockar). Ska Webhallen straffas för det då bara för de erbjöd ett lägre pris än rek priset tidigare innan? Konstigt hur som helst! Det borde finnas en lag att alla leverantörer måste sätta ett rek pris (det som oftast är problemet, även om det finns ett inofficiellt rikt pris för alla produkter allt som oftast) och alla återförsäljare får då endast basera sina prissänkningar osv utifrån det priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Ja precis de måste jämföra med billigaste priset senaste månaden