Kul med bra ideer. Tack.
Bara för att ilustrera lite hur jag tänker... detta gäller inga tunga appar som spel utan är mest office, läsa kartor, enklare ritprogram, fylla i formulär och maila, (det är en jobbmobil som har dessa appar i mitt företag). Det skulle jag i stort sett kunna göra redan med mobilen, bara skärmen vore lite större. Fast det är inte kul att ha svin stor mobil när jag 90% av tiden inte använder den på det sättet som kräver stor skärm.
Jag är i rörelse hela dagarna, sitter i bilen eller i arbetsbodar och vill inte bära stationär bildskärm med fot. Enda sättet att göra som talonmas frågade först är om jag ställer av skärmen där jag tror jag jobbar mest, i boden då.
Angående snajks frågor om syftet. Jag behöver en sån skärmstorlek ja, kanske 14 tum vore fint. Men bara ibland, för att se kartor tydligt, kanske rita lite i dom med touchskärm eller muspekare när jag ändrat något. Eller för att få upp ett A4 dokument i vettig storlek, fylla i rapporter etc. Maila kan jag från mobilläget och ringa såklart.
Idag startar jag upp min asus bärbara dator, den ska h hotspot från mobilen, den ska uppdatera windows, den funderar på saker i 5 minuter innan den flyter på. Allt detta känns ju sjukt onödigt när mobilen redan har anslutning, informationen, alltid redo, varför byta enhet? Skicka saker i moln emellan och maila mig själv etc det bästa vore att bara få större bildskärm ibland. Tror det skulle hjälpa mig enormt.
En annan padda hjälper mig inte heller tycker jag, blir bara en enhet till som ska ha rättigheter att hantera min arbetsgivares dokument och samma problem som ovan om jag inte skaffar ett simkort till, känns onödigt.
Så bästa vore som sagt att smälla upp en skärm som sitter likt en padda i ett skyddsfodral med ett tangentbord, det ska upptäcka min mobil och ta över bildskärmen för att snabbt hantera något i jobbet, sedan slås ihop och kastas in i bilen till nästa gång. Inga uppdateringar och strul utan alltid redo, detta då det inte finns ett operstivsystem som kräver sådant i en lös skärm. Vore drömmen för mig...
Men snajk tycker inte det funkar bra? Vad får dig att tycka det?
Talonmas har rätt i att en padda kanske är billigare än asus zenscreen eller liknande, men tar man min speldator så har jag köpt 5 nya tower för varje skärm, minst, så kommer i det läget byta mobilen flera gånger före jag tycker skärmen är för dålig troligen.
Mrqaffe, ska kolla på dina förslag.
Gärna mer tankar kring detta, tror ändå det kan va en bra grej i framtiden. Mvh