Permalänk
Medlem

Apple Watch Ultra

Hej,

Jag är inne på att skaffa en Apple Watch Ultra utan att skaffa sim till den. Hur dumt är det och kommer det fungera bra?

Mvh
Leahan

Visa signatur

| Intel i5-11400 | RTX 3060 | 16GB DDR4 |1024gb SSD|

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda den till? Några specifika krav?

Permalänk
Medlem

klockan en series 6 är på mig från minuten jag vaknar tills jag går och lägger mig. Jag är ute i spåret nästan varje dag och älskar att att använda den för att tracka min rörelse, träning och hälsa.

Utöver det tycker jag att den är snygg och en nära vän på min arm.

I Ultra lockas jag av utseende och batteritid främst.

Hur dumt är det att köpa denna dyra pryl när jag inte kommer använda den med Sim?

Visa signatur

| Intel i5-11400 | RTX 3060 | 16GB DDR4 |1024gb SSD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av leahan:

klockan en series 6 är på mig från minuten jag vaknar tills jag går och lägger mig. Jag är ute i spåret nästan varje dag och älskar att att använda den för att tracka min rörelse, träning och hälsa.

Utöver det tycker jag att den är snygg och en nära vän på min arm.

I Ultra lockas jag av utseende och batteritid främst.

Hur dumt är det att köpa denna dyra pryl när jag inte kommer använda den med Sim?

Saknar du inte funktionerna 4g ger på din series 6 lär du inte göra det på en ultra. Är ju bara att skaffa simkort till den om du ångrar dig. Jag personligen har aldrig saknat de funktionerna i min klocka.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av leahan:

Hej,

Jag är inne på att skaffa en Apple Watch Ultra utan att skaffa sim till den. Hur dumt är det och kommer det fungera bra?

Mvh
Leahan

Är det något du har intresse för och använder mycket så är det aldrig ett dumt köp. Med eller utan e-sim.
Min sambo har e-sim i sin och använder det mycket, har du provat ha det? Du kanske kommer använda det mer än du tror.

Permalänk
Medlem

Det låter inte som att Ultra är något du behöver och att du klarar dig utmärkt på din Series 6 eller, om du vill ha större skärm, en Series 7 eller 8.

I och med att det nya energisparläget (som ändå låter träningstrackning m.m. vara igång) så är det säkert lugnt med batteritiden för dig ändå.

Av den lilla information vi har fått från dig så skulle jag inte rekommendera dig att köpa en Ultra, men i slutändan är det bara du som kan avgöra om du tycker att det är värt pengarna.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Har du hinnit prova klockan?

För den är helt enorm. Jag som har runt 165-170mm runt handleden skulle kunna träna med den, dock inte helt behaglig.
Skulle däremot aldrig kunna bära den en hel dag. Alldeles för stor och kan inte bära den behagligt. Isf får jag fästa den runt fotleden

Släpper de en ultra i 43mm så är jag helt såld!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Har du hinnit prova klockan?

Den släpps väl först på fredag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Den släpps väl först på fredag?

Tänker att butiker har den inne redan...

Jag råkade vara i en butik när "Apple Sverige" var på besök inför lanseringen av iPhone 14, och riggade display, och fick då prova klockan på armen.

Permalänk
Medlem

Men klockan är ball helt klart, och som idrottare så skulle jag verkligen vilja ha en för den förbättrade batteritiden och GPS med dubbla frekvenser.

Men misstänkte redan vid presentationen att den skulle vara alldeles för stor för mig.
Provade Series 8 45mm också, och även den var verkligen på gränsen, skulle fungera fint för träning, men lite för klumpig till vardags, så jag beställde till slut en 41mm istället. Skulle uppskatta den större displayen, men i träningsapparna, hade datan knappt bättre synlighet, och visade heller inte mer, så fick bli den som är bekvämast istället eftersom jag även vill kunna bära den till vardags utan att det ska kännas klumpigt.

Men som jag sa innan, släpper de en ~43mm med en Ultra 2, så blir det ett köp direkt.

Permalänk
Medlem

Någon som har skaffat sig en Ultra än? Jag är sugen på en men tror att den blir lite för stor för mig.

Permalänk
Medlem

Provade för andra gången, den är ganska massiv.
Skulle jag bara träna med den så hade jag kunnat ”komma överens med storleken”, men inget jag vill bära till vardags.

Vanligen bär jag istället 41mm

Permalänk

Några tips på snygga armband till klockan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_e_b:

Några tips på snygga armband till klockan?

Beror på i vilka sammanhang du vill bära klockan?

Permalänk
Skrivet av Cerb:

Beror på i vilka sammanhang du vill bära klockan?

Alla tillfälle tänker jag
Klädd, träning, vardag.
Smidigt när man kan byte efter aktivitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_e_b:

Alla tillfälle tänker jag
Klädd, träning, vardag.
Smidigt när man kan byte efter aktivitet.

isf,

Klädd - Länk ser bra ut, och även läder (Apples egna är av bra kvalité men läder finns b.la. Meridio som är fina)
Träning - trail loop helt klart
vardag så är flätad loop snyggt och bekvämt.

Permalänk
Skrivet av Cerb:

isf,

Klädd - Länk ser bra ut, och även läder (Apples egna är av bra kvalité men läder finns b.la. Meridio som är fina)
Träning - trail loop helt klart
vardag så är flätad loop snyggt och bekvämt.

Jag tänkte även på icke original

Permalänk
Medlem

Det blev en Ultra tillslut, mycket pengar för en klocka men känner att den är värd varje krona. Batteritid, skärm och känslan i ocean band är stora plus.

Visa signatur

| Intel i5-11400 | RTX 3060 | 16GB DDR4 |1024gb SSD|

Permalänk

Är det fler som upplever att kronan känns lös?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_e_b:

Är det fler som upplever att kronan känns lös?

Ja, kollade på en i en affär och den var likadan den. Lös är väl att ta i men den går att vicka lite på, inte mkt dock.

Permalänk

Ringer man supporten ska den inte kännas lös. Är man i butik så säger dem att den ska vara så. Jg upplevde det som att det va fler än Ultra där kronan känns lös. Jag vill ju inte påstå att den rör sig mycket och hade troligen inte märkt det om det va så att jag inte läst om det.