Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Är diablo 2 värt att köpa till xbox one?
Är lite sugen på ett arpg. Har inte spelat Diablo 2 på över 20 år.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Är diablo 2 värt att köpa till xbox one?
Är lite sugen på ett arpg. Har inte spelat Diablo 2 på över 20 år.

Japp. Kontrollerna fungerar fint och det har ju kommit nytt innehåll och förbättringar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Är diablo 2 värt att köpa till xbox one?
Är lite sugen på ett arpg. Har inte spelat Diablo 2 på över 20 år.

Jag har inte spelat det själv, men jag har hört från flera att Diablo 2/3 fungerar förvånansvärt bra med handkontroll.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag har inte spelat det själv, men jag har hört från flera att Diablo 2/3 fungerar förvånansvärt bra med handkontroll.

Jag har kört trean och det fungerar bra. Har dock hört att inventory management på tvåan ska vara drygt :/

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Om man ska köpa en begagnad series s - finns det något speciellt man ska tänka på? Några kända fel etc?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Om man ska köpa en begagnad series s - finns det något speciellt man ska tänka på? Några kända fel etc?

Nja, enda är väl om den är bannad, då är den värdelös.
https://support.xbox.com/en-US/help/family-online-safety/enfo...
https://kotaku.com/xbox-automatically-banned-4-million-accoun...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nja, enda är väl om den är bannad, då är den värdelös.
https://support.xbox.com/en-US/help/family-online-safety/enfo...

Jaha, trodde man slutade med chippning av xbox sedan 360? Vill minnas att man bannade konsolerna då. Eller vad är anledningen till att den blir bannad och hur kan man kontrollera det?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av underwatch:

Jaha, trodde man slutade med chippning av xbox sedan 360? Vill minnas att man bannade konsolerna då. Eller vad är anledningen till att den blir bannad och hur kan man kontrollera det?

Chippning är väl inte riktigt problemet nu, mer folk som beter sig illa mot andra spelare och liknande. Normalt är det konton som blir avstängda men en del skapar bara nya konton och kör på på samma sätt, så då kan de banna XBoxen också så den åtminstone behöver köpa en ny för att kunna fortsätta bete sig som en idiot.

Till ämnet för tråden. Vad tror ni chanserna är att "minneskortet" till Series kommer att gå ner i pris nu? När konsolerna kom ändes priset ok för den, och det var snack om fler tillverkare och så, men sen har det inte hänt något så nu är de väldigt dyra och svåra att få tag i. Det känns som om fler tillverkare hade varit intresserade av att bygga sådana, flera har ju byggt specifika SSD:er för PS5 exempelvis, så om MS bara lät dem göra det så hade nog priserna varit lite mer acceptabla.

Permalänk
Medlem

Har för mig att Seagate hade ensamrätt ett tag innan fler tillverkar skulle släppas in. Någon annan som känner igen detta?

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SilenceLotto:

Har för mig att Seagate hade ensamrätt ett tag innan fler tillverkar skulle släppas in. Någon annan som känner igen detta?

Jo det har jag också för mig. Men det har ju gått ett par år nu liksom. Vad jag förstår är det ju typ en liten men snabb m2-disk med ett simpelt gränssnitt i en liten låda, det borde inte vara så dyrt eller komplicerat för någon annan (Samsung?) att stoppa i en av deras små m2-diskar i en låda som följer specen.

Permalänk
Medlem

The Quarry finns för 299kr nu. Jag slog till!

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/the-quarry-xbox...

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det är denna du ska beställa för XS
249 kr
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/the-quarry-xbox...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Tack! Vilken tur att jag inte hade checkat ur.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Värt att notera att detta erbjudande endast verkar gälla X-varianten och inte S-varianten. Alltså inte XS. Det verkar bara vara fysisk kopia vilket S inte hanterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Värt att notera att detta erbjudande endast verkar gälla X-varianten och inte S-varianten. Alltså inte XS. Det verkar bara vara fysisk kopia vilket S inte hanterar.

Varför köpa fysisk media till konsol som saknar skivläsare?
XS står för Xbox Series. Andra versionen är för Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Varför köpa fysisk media till konsol som saknar skivläsare?
XS står för Xbox Series. Andra versionen är för Xbox One.

Finns många som köper det av misstag och tror att det skall finnas med en nyckel i förpackningen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ecthelion:

Finns många som köper det av misstag och tror att det skall finnas med en nyckel i förpackningen.

Det hade ju varit en smidig lösning. Samtidigt är det ju svårt att begränsa användningen då. Om skivan räcker för att spela ett spel, även offline, och nyckeln räcker för att spela ett spel, så blir det ju två kopior man får när man köper ett spel liksom. Det är i så fall om nyckeln både stod i klartext på skivan typ, och var hårdkodad i själva spelet så att man antingen kunde spela med skivan eller installerat med nyckeln, men inte båda. Det hjälper inte offline-problemet dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det hade ju varit en smidig lösning. Samtidigt är det ju svårt att begränsa användningen då. Om skivan räcker för att spela ett spel, även offline, och nyckeln räcker för att spela ett spel, så blir det ju två kopior man får när man köper ett spel liksom. Det är i så fall om nyckeln både stod i klartext på skivan typ, och var hårdkodad i själva spelet så att man antingen kunde spela med skivan eller installerat med nyckeln, men inte båda. Det hjälper inte offline-problemet dock.

Det verkar som att vissa återförsäljare säljer exemplar med nyckel, har sett det någonstans men kan inte minnas var. Just för Series S liksom, men ja; som du säger så hade det varit optimalt med fysiska kopior där man har tillgång till nyckel också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ecthelion:

Det verkar som att vissa återförsäljare säljer exemplar med nyckel, har sett det någonstans men kan inte minnas var. Just för Series S liksom, men ja; som du säger så hade det varit optimalt med fysiska kopior där man har tillgång till nyckel också.

Eller så gör man som på PC att lådan bara har en kod och ingen skiva. Det är väl så det brukar vara när man köper ett spel med kod liksom. Sen kan man ha utgåvor med skiva istället, men man får se till att välja rätt helt enkelt. Det hade ju sannolikt pressat ner priserna för de med Series S en del, eller oss som gärna undviker skivor även om vi kan använda dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Eller så gör man som på PC att lådan bara har en kod och ingen skiva. Det är väl så det brukar vara när man köper ett spel med kod liksom. Sen kan man ha utgåvor med skiva istället, men man får se till att välja rätt helt enkelt. Det hade ju sannolikt pressat ner priserna för de med Series S en del, eller oss som gärna undviker skivor även om vi kan använda dem.

Ja, man hade ju i bästa fall sluppit att beställa allting direkt från Microsoft/Xbox Store eller "otrovärdiga" hemsidor som G2A. Billigare året runt, än att behöva vänta på kampanjer m.m. i Xbox Store.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dumt med en S till en 4K 65"? Funderar på att flytta ut vår X från barnens allrum till vardagsrummet så jag kan spela lite med samt se på UHD filmer och skaffa en S till barnen istället. Skulle ändå "behöva" en kontroll till, så då är det i princip 2000 för en S.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dhanjel:

Dumt med en S till en 4K 65"? Funderar på att flytta ut vår X från barnens allrum till vardagsrummet så jag kan spela lite med samt se på UHD filmer och skaffa en S till barnen istället. Skulle ändå "behöva" en kontroll till, så då är det i princip 2000 för en S.

Tja, det beror lite på om de spelar mycket spel på skiva skulle jag säga. Kör du Gamepass och/eller "digitala" spel så tror jag det blir jättebra, men om hälften av spelen barnen spelar inte funkar så kan det ju bli rätt jobbigt. Series S funkar ju bra, den är liten och tyst och kan hantera allt som X kan, bara i lägre upplösning.

Permalänk
Medlem

Vi kör mest game pass, de har ett par spel på skiva. Men dessa skulle de kunna köra på min tv.
Hade velat köpa mer spel på skiva, men verkar som xbox har en tiondel av vad playstation har när det gäller nedsatta spel på skivor generellt på reor och dyl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Bra pris, jag slog till på en!

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dhanjel:

Vi kör mest game pass, de har ett par spel på skiva. Men dessa skulle de kunna köra på min tv.
Hade velat köpa mer spel på skiva, men verkar som xbox har en tiondel av vad playstation har när det gäller nedsatta spel på skivor generellt på reor och dyl.

Jag har några spel på skiva, plus en del från min förra och min förrförra XB, men de används inte så mycket längre då det är segt med skivor. Jag har också faktiskt köpt på mig en del av dem igen "digitalt" när det varit rea bara för att slippa hantera skivan.

Men jag har också lånat en del spel på biblioteket och de är ju på skiva förstås.

Permalänk
Medlem

Flashiga animationerna ser verkligen ut som skit.
Får hoppas att allt går att stänga av.
Har utvecklarna ingen koll på vad bilspel går ut på?

Permalänk
Medlem