Permalänk

Köpråd laptop 14"

Tjabba!
Är på jakt efter en ny laptop för jobb/ daily driver. Jag jobbar som VJ ("Video jockey") dvs typ animering/ videoredigering vilket kräver en del grafikkraft. Då jag turnéar och har mig så är jag i behov av att datorn ska vara smidig ~14tum och ha relativt bra prestanda.

Jag köper den på företaget så är budgeten relativt hög 20-30k, har kikat en del på den G14 (black friday-priser på runt 21k)
eller så har jag även funderat på att köra Razer Blade 14 alternativt vänta ut mac m2 14" för att gå över till den mörka sidan.

Det som fått mig (som så många andra) att överväga att gå till Apple-träsket är främst att dem håller värdet så bra, finns inte många andra laptops som kan säljas för 75% av nypris 2-3 år senare, sen är ju batteritiden och byggkvalitén inget att skoja med heller.

Jag spelar en del men det gör jag mest hemma så ren grafikprestanda för att spela AAA spel behövs inte.

Så... vad tänker ni? Litar på ert omdöme bra mycket mer än mitt egna.
Tack på förhand!

Visa signatur

🏴: RTX 3080 TUF 🔲: Intel i5 12600k 🏬: B660M Mortar ❄️: Dark Rock Pro 4
🗄️: Silencio S400 🔌: Seasonic Focus GX 750W 🎞️: 16 Gb 3200 MHz CL16 💾: Kingston 240GB

🖥️: Xiaomi Mi-screen 34" 📺 :Samsung Q800T QLED 8K ⌨️:GMMK PRO🖱️: Logitech MX Master 🎧: AiAiAi monitoring 🔊: Adam Audio A3x 🎚️:Focusrite 18i20 🎙️:Shure Sm7B