Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirtaboy:

Någon skärm som är på en bra deal just nu?

https://fyndiq.se/produkt/philips-brilliance-221b-22-tums-ful...

Här har du en skärm som trendar på prisjakt just nu iaf

Permalänk
Skrivet av Najze:

Sedan är det ju kategorin abonnemang och inte kategorin mobiltelefoner som Refunder gäller, så känns som att ingen cashback kommer ges. Utan abonnemang kostar 22 Ultra 10,5k så...

Misstänker samma, ligger ju under abonnemang. Risk att inte få några pengar tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Misstänker samma, ligger ju under abonnemang. Risk att inte få några pengar tror du?

Det är bara inne på den tillfälliga "Festival-sidan" det är en egen flik. På de normala avdelningarna ligger plattor, klockor, abonnemang(kommer fram när du klickar på en modell) och buds under avdelningen "mobil" högst upp. Lär var dessa avdelningar de syftar på.

Jag har nu hört från en som tecknade det att det funkade med refunder och abonnemang. Han fick 636 in på sitt refunderkonto.

Uppdaterat med info från köpare
Permalänk
Medlem

Någon som sett en Samsung A53 till lägre pris än de 3500:- som flesta handlare har nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Nej, det är ju en uppenbar scam.

Skrivet av Simcon:

Säljs av: Suiyushangmao GmbH
"Nyligen lanserat Ännu ingen feedback"
"Varumärke: Generic"
Och det finns inga recensioner på produkten.

Med den informationen, tror du att det är ett bra erbjudande eller ser det ut som en scam?

Kompletterande information du kan få. En riktig produkt, Samsung T7 1 TB kostar 1000 kronor. Det här erbjudandet från en återförsäljare som har 0 recensioner, ingen feedback och precis dök upp som återförsäljare skulle sälja något som har 8 gånger mer lagringsutrymme, till ett ännu lägre pris och formfaktorn skulle till och med vara mindre än Samsung? Tror du själv att det skulle vara ett bra erbjudande eller en uppenbar scam?

Mjo, det känns verkligen som att det är BS. Men frågan är vad har man att förlora? Är ju "Dispatches from
Amazon", så får man inte en 8TB SSD (om än slö och QLC lösning) är det ju bara att hojta till hos Amazons support. Pengarna tillbaka utan tjafs. Då det rör sig om en sådan liten summa gamblar jag och ser vad som händer. Beräknad lev. 2 december.

Senast vid liknande situation fick jag tag på en ritplatta värd ~3K för ~300kr som fungerade utmärkt, nästan lika bra som min Wacom Cintiq 16 som går loss på 6 000 kr i skrivande stund, och detta var nog över ett år sedan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Använder aldrig Refunder så kan inte svara på hur det brukar fungera, men risken finns ju alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Uppenbar scam.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Någon som sett en Samsung A53 till lägre pris än de 3500:- som flesta handlare har nu?

Köpte själv via tre för 2880. Men då har jag abonnemang sedan tidigare och valde behålla mitt nummer och endast telefon.
Vet inte om man kan göra något liknande om man inte är tre-kund idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Det står
1 GB = 1 000 000 bytes

Så de anser nog att det är safe att bara leverera en 8gig hårddisk.

Permalänk
Medlem

Har det dykt upp något bra BF erbjudande på Xbox kontroll med paddlar, trådlös?
Har främst sett bara vanliga samt trådade.

Permalänk
Medlem

Så Samsungs hemsida är fortfarande trasig och låter inte gammal mobiler bytas in? eller är det bara jag? IMEI godkänns ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Så Samsungs hemsida är fortfarande trasig och låter inte gammal mobiler bytas in? eller är det bara jag? IMEI godkänns ej.

Det fungerade för mig, la in en gammal p30 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

Massa deals på bärbar datorer som länkas endast typ. Inga vettiga stationära datorer på deals detta året?

Både inet och webhallen har ju kört gratis montering, så du kan ju snickra ihop en stationär med komponenter på erbjudanden som tillsammans blir en bra deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Mjo, det känns verkligen som att det är BS. Men frågan är vad har man att förlora? Är ju "Dispatches from
Amazon", så får man inte en 8TB SSD (om än slö och QLC lösning) är det ju bara att hojta till hos Amazons support. Pengarna tillbaka utan tjafs. Då det rör sig om en sådan liten summa gamblar jag och ser vad som händer. Beräknad lev. 2 december.

Senast vid liknande situation fick jag tag på en ritplatta värd ~3K för ~300kr som fungerade utmärkt, nästan lika bra som min Wacom Cintiq 16 som går loss på 6 000 kr i skrivande stund, och detta var nog över ett år sedan.

Läser man specifikationerna så står det specat som 60 gram. Du får kanske hem något paket, men det kommer inte att vara en 8TB SSD iaf. Eller så kan det vara som när andra scams diskuterats att ordern kommer avbrytas, där du sedan får ett meddelande med någon hänvisning till hur de inte kunde genomföra ordern, men föreslår att du kan föra över pengar till dem direkt för att de sedan ska skicka produkten.

Personligen ser jag inte hur det skulle vara värt min tid, men det är dina pengar och det är ditt agerande som uppmuntrar försäljarna att fortsätta testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Läser man specifikationerna så står det specat som 60 gram. Du får kanske hem något paket, men det kommer inte att vara en SSD. Förmodligen är det som när andra scams diskuterats att ordern sedan kommer avbrytas, där du sedan får ett meddelande med någon hänvisning till hur de inte kunde genomföra ordern, men föreslår att du kan föra över pengar till dem direkt för att de sedan ska skicka produkten.

Personligen ser jag inte hur det skulle vara värt min tid, men det är dina pengar.

Agreed,

It can be anything between

and

https://datarecovery.com/2022/03/the-2tb-flash-drive-scam-why...

sure, if you want to do it "for science", you are protected by Amazon - as long as you don't forcefully open it. You just almost certainly are not getting an 8TB external SSD, let alone a good (Fast/reliable one)

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Agreed,

It can be anything between

https://i.redd.it/q6wiosc42zx11.jpg

and

https://datarecovery.com/2022/03/the-2tb-flash-drive-scam-why...

sure, if you want to do it "for science", you are protected by Amazon - as long as you don't forcefully open it. You just almost certainly are not getting an 8TB external SSD, let alone a good (Fast/reliable one)

And considering the nature of potentially nefarious USB devices, I would also not plug it into my main computer. It would not be that difficult to make something akin to a Rubber Ducky (HAK5) USB device enclosed in an SSD enclosure. Then the unsuspecting victim wants to see if it they got a good deal and plugs it into their computer, in which it shows up as an SSD. Most likely the first thing they do is not to write a ton of data to the drive, nor dissemble it, so they'll leave it plugged in for a while. Long enough to potentially do some damage?

I'm not saying it is the case here, but I could see a few reasons why I wouldn't voluntarily experiment by buying weird devices from amazon that seems too good to be true.

Permalänk
Skrivet av marow:

Kanske din mobil inte är godkänd för inbyte, min Samsung S8 var inte godkänd eftersom den hette 950F i modellbeteckningen och de ville bara ta emot 950U.

Bytte in en gammal Sony istället.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aMp:

Ja, det är en del säljare som förlorat väldigt mycket pengar på prisfel i kombination med fulfilment by Amazon.

Permalänk
Skrivet av Husko17:

Massa deals på bärbar datorer som länkas endast typ. Inga vettiga stationära datorer på deals detta året?

https://www.komplett.se/kampanj/black-week-komplett-pc om de är vettiga vet jag inte.

Permalänk
Inaktiv

"Årsabonnemang av burgare med Världens smakrikaste abonnemang från Halebop
25.11.2022 07:39:50 CET | Halebop"

Tisdag den 30 november kl 11.00 har snabba kunder möjlighet att få en årsförbrukning* av burgare till ett värde av 10 000 kronor på Bastard Burgers. Dealen är gäller vid köp av Samsung Galaxy Flip 4 på halebop.se. Erbjudandet är en del av Halebop Limited Drop och finns i begränsad upplaga.

Permalänk
Medlem

För oss som köpt Samsung Galaxy Tab S8, S8+, S8 Ultra

Det kanske har länkats tidigare, men det är bättre att avvakta att köpa skyddsfodral m.m. tills vidare?
om det ändå ingår ett.

https://www.samsung.com/se/offer/tabs8_bundle/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

"Årsabonnemang av burgare med Världens smakrikaste abonnemang från Halebop
25.11.2022 07:39:50 CET | Halebop"

Tisdag den 30 november kl 11.00 har snabba kunder möjlighet att få en årsförbrukning* av burgare till ett värde av 10 000 kronor på Bastard Burgers. Dealen är gäller vid köp av Samsung Galaxy Flip 4 på halebop.se. Erbjudandet är en del av Halebop Limited Drop och finns i begränsad upplaga.

Äntligen något annat än den där förbenade surfplattan! Årets fynd kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tellion:

För oss som köpt Samsung Galaxy Tab S8, S8+, S8 Ultra

Det kanske har länkats tidigare, men det är bättre att avvakta att köpa skyddsfodral m.m. tills vidare?
om det ändå ingår ett.

https://www.samsung.com/se/offer/tabs8_bundle/

"Erbjudandet gäller köp gjorda i Sverige, Norge, Finland och Danmark från 2 maj 2022 till 29 maj 2022"

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av bayhazed:

"Erbjudandet gäller köp gjorda i Sverige, Norge, Finland och Danmark från 2 maj 2022 till 29 maj 2022"

det är bra att någon är vaken

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Denna ser ju väldigt lik ut https://www.aliexpress.com/item/1005004845401306.html

Enligt reviews där så är verkar det antigen vara liten USB-sticka inuti den, eller ett SD-kort.

"MOBLLE SDUD STATE" 😂
https://ae01.alicdn.com/kf/A3ce71cda11e94cbd8b9aa7a7d3e02772I...
https://ae01.alicdn.com/kf/A2c4f1514d81c4f6c8ce03a4424855c01c...
https://ae01.alicdn.com/kf/A513489e38b84414cb345ca30687daee5p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tellion:

det är bra att någon är vaken

Ja Samsung är luriga och skriver allt i smått så lätt att missa
De hade även en annan kampanj med samma tangentbord men den tog slut 17.11 så precis före de körde igång black week kampanjen.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Äntligen något annat än den där förbenade surfplattan! Årets fynd kanske?

Hjärtattack på köpet? 😅

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Någon som har bra tips på en Chromebook under 2000 kr?
Annars lutar det emot att köpa denna:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

Permalänk
Inaktiv

Produkt: AMD Ryzen 7 5800X3D med 96 MB L3-cache
Länk: https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...
Kategori: Processor
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6040557
Pris: 2390kr

Utgående
Max 2st per hushåll

Edit: Slut

Va det någon mer som slog till?
Jag beställde 2st, rätt bra pris

Permalänk
Medlem

Sverige är fan sämst på rabatter på teknologi. Köpte en säng för 60% rabatt. Men en router jag gärna vill ha har endast 15%. I princip all tech jag vill ha har endast 10-15%. Bara TVs verkar ha höga rabatter. Mobiltelefoner är lika illa om man inte vill ha mid tier nivåer