Samlingstråd LG OLED 2022 (A2/B2/C2/G2/...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlpAne:

Av ren nyfikenhet, för er som beställde en C2 från LG under Black Week, vilket tillverkningsdatum fick ni på era apparater?

Kan kolla när jag kommer hem, återkommer med svar.

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem

Ni som köpt via LG.com - hur lång tid tog det att få hem den? Min skickades i fredags, och inte ett ljud från något fraktbolag eller liknande 😄 Inte så att jag bor långt norrut heller, alls.

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlpAne:

Av ren nyfikenhet, för er som beställde en C2 från LG under Black Week, vilket tillverkningsdatum fick ni på era apparater?

Om informationen stämmer här https://en.tab-tv.com/decoding-the-serial-number-svc-code-tvs...

Så börjar serial numer på 211, dvs är min tillverkad November 2022. (Då jag antar att 2 på nyare model inte är 2012 utan snarare 2022 ) Samt ihopsatt i Polen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

Ni som köpt via LG.com - hur lång tid tog det att få hem den? Min skickades i fredags, och inte ett ljud från något fraktbolag eller liknande 😄 Inte så att jag bor långt norrut heller, alls.

Beställde på måndag förmiddag förra veckan och fick den levererad fredag eftermiddag (hade dock torsdag som alternativ också).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av AlpAne:

Vilken inställning använder man för automatisk "OLED Pixel Brightness" om man valt personliga inställningar för bilden i övrigt?

Energisparlägena. Går igenom en hel del av inställningar i den här artikeln. Fokus på PC-bruk, men mycket av det som står är generellt: https://www.sweclockers.com/test/34436-lg-oled-42c2-tv-som-fu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

Ni som köpt via LG.com - hur lång tid tog det att få hem den? Min skickades i fredags, och inte ett ljud från något fraktbolag eller liknande 😄 Inte så att jag bor långt norrut heller, alls.

Det tog fem arbetsdagar för min TV att komma upp till Luleå. LG använder Dachser som tar in ett lokalt fraktbolag den sista sträckan fram till dörren.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Beställde på måndag förmiddag förra veckan och fick den levererad fredag eftermiddag (hade dock torsdag som alternativ också).

Skrivet av maniac:

Det tog fem arbetsdagar för min TV att komma upp till Luleå. LG använder Dachser som tar in ett lokalt fraktbolag den sista sträckan fram till dörren.

Fem arbetsdagar efter order eller mailet om att den skickats?

Tack för infon båda två! Beställde min på måndag eftermiddag förra veckan.. Men mailet om att den skickats kom på fredagen.

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

Fem arbetsdagar efter order eller mailet om att den skickats?

Tack för infon båda två! Beställde min på måndag eftermiddag förra veckan.. Men mailet om att den skickats kom på fredagen.

Oj, räknade från beställningsdatumet. Det tog tre arbetsdagar efter jag fick mailet om att TVn skickats

Håller med om att sändningsinformationen var knapphändig. Se till att svara i telefonen om det ringer, det kan vara det lokala fraktbolaget

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

Fem arbetsdagar efter order eller mailet om att den skickats?

Tack för infon båda två! Beställde min på måndag eftermiddag förra veckan.. Men mailet om att den skickats kom på fredagen.

Efter order!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlpAne:

Av ren nyfikenhet, för er som beställde en C2 från LG under Black Week, vilket tillverkningsdatum fick ni på era apparater?

Min 55C26LD (beige baksida, ljus aluminiumram runt skärm) har ett serienummer som börjar med 210.
Dvs oktober 2022, om serienumrets tre första siffror indikerar år, månad.
Den är monterad i Polen enligt info på kartongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

Ni som köpt via LG.com - hur lång tid tog det att få hem den? Min skickades i fredags, och inte ett ljud från något fraktbolag eller liknande 😄 Inte så att jag bor långt norrut heller, alls.

6 dygn i mitt fall!

Tisdag 22 nov kl 15:17. Orderbekräftelse från LG.
Fredag 25 nov kl 12:52. LG meddelar att de skickat beställningen.
Fredag 25 nov kl 22:11. Dacher meddelar att sändningen finns hos dem.
De ber mig välja mellan tre leveransdagar. Följande mån, tis eller onsdag.

Permalänk
Skrivet av Tenerezza:

Om informationen stämmer här https://en.tab-tv.com/decoding-the-serial-number-svc-code-tvs...

Så börjar serial numer på 211, dvs är min tillverkad November 2022. (Då jag antar att 2 på nyare model inte är 2012 utan snarare 2022 ) Samt ihopsatt i Polen

Skrivet av ninjadas:

Min 55C26LD (beige baksida, ljus aluminiumram runt skärm) har ett serienummer som börjar med 210.
Dvs oktober 2022, om serienumrets tre första siffror indikerar år, månad.
Den är monterad i Polen enligt info på kartongen.

Det står ganska tydligt annars...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

Ni som köpt via LG.com - hur lång tid tog det att få hem den? Min skickades i fredags, och inte ett ljud från något fraktbolag eller liknande 😄 Inte så att jag bor långt norrut heller, alls.

2-3 dagar efter beställning ringde ett lokalt fraktbolag och bestämde leveransdag. Behövde boka upp hela dagen eftersom de kan komma när som helst mellan 8-16 med ett telefonsamtal 15 min innan leverans. Glöm inte att boka upp en kompis också eftersom du inte får hjälp att bära upp den heller. Vissa lokala fraktbolag har säkert bättre service än så.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Det står ganska tydligt annars...

<Uppladdad bildlänk>

Jag kan inte se baksidan på TV'n genom kartongen tyvärr.
Varken med eller utan starka glasögon, då den ännu är ouppackad.

korrektur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AlpAne:

Av ren nyfikenhet, för er som beställde en C2 från LG under Black Week, vilket tillverkningsdatum fick ni på era apparater?

Köpte en 77" C26LD, tillverkad oktober 2022.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

2-3 dagar efter beställning ringde ett lokalt fraktbolag och bestämde leveransdag. Behövde boka upp hela dagen eftersom de kan komma när som helst mellan 8-16 med ett telefonsamtal 15 min innan leverans. Glöm inte att boka upp en kompis också eftersom du inte får hjälp att bära upp den heller. Vissa lokala fraktbolag har säkert bättre service än så.

Lugnt, jag jobbar hemifrån, så hemma är jag 😊

Men hör de inte av sig imorgon kan man ju börja undra vad som händer..

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

2-3 dagar efter beställning ringde ett lokalt fraktbolag och bestämde leveransdag. Behövde boka upp hela dagen eftersom de kan komma när som helst mellan 8-16 med ett telefonsamtal 15 min innan leverans. Glöm inte att boka upp en kompis också eftersom du inte får hjälp att bära upp den heller. Vissa lokala fraktbolag har säkert bättre service än så.

När jag pratade med Dacher i telefon för att boka dag så erbjöd de mig att välja leverans antingen 08-12 eller 12-16
(utan att jag frågade om ev. möjlighet att välja)
Det kan ju vara ett tips kanske!

Bära fick jag dock göra själv, men det visste jag om innan.
C2 55" är ju dock förhållandevis lätt, som tur är, så jag kunde bära den ensam en trappa upp trots att jag är en flugviktare

Permalänk
Skrivet av AlpAne:

Av ren nyfikenhet, för er som beställde en C2 från LG under Black Week, vilket tillverkningsdatum fick ni på era apparater?

Min 65" C2 var tillverkad 10/2022.

Skrivet av sqd:

Ni som köpt via LG.com - hur lång tid tog det att få hem den? Min skickades i fredags, och inte ett ljud från något fraktbolag eller liknande 😄 Inte så att jag bor långt norrut heller, alls.

Måndag 21/11, 10:10: La beställning och fick orderbekräftelsen direkt.
Onsdag 23/11, 12:41: Fick mail om att ordern skickats.
Måndag 28/11, 18:05: Fick sms från Dachser med länk där jag kunde välja leveransdatum - tisdag, onsdag eller torsdag kl. 11-14.
Tisdag 29/11, 12:00: Leverans.

Kan även tillägga att jag pratade med LG's kundtjänst på måndagen, 28/11 och undrade var min sändning var eftersom jag inte heller hört något eller fått något spårningsnummer, men inte ens kundtjänsten kunde få fram någon information...

Bor för övrigt i Stockholm, västerort.

Permalänk
Medlem

Ni som köpt 55” C2/G2, är ni nöjda med er uniformity?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag tar upp detta för mycket - men är det någon mer som handlat via LG.com, som inte fått sin levererad?

Handlade som sagt på första dagen, måndagen den 21:a, på eftermiddagen. Och inte ett SMS eller samtal från varken Dachser eller något lokalt fraktbolag..

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk

Ta kontakt med LG och fråga ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik Vikström:

Ta kontakt med LG och fråga ?

Precis vad jag tänkte göra i eftermiddag, men förväntar mig inte mycket då som Flintan86 skriver i tråden, så hade de knappt koll eller möjlighet att spåra paketet själva..

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Skrivet av sqd:

Precis vad jag tänkte göra i eftermiddag, men förväntar mig inte mycket då som Flintan86 skriver i tråden, så hade de knappt koll eller möjlighet att spåra paketet själva..

Kan omöjligt va värre än Samsungs support dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik Vikström:

Kan omöjligt va värre än Samsungs support dock

Haha jaså, det låter illa? 😄

MEN jag var ca 40 minuter från att kontakta supporten (de öppnar kl 14 efter lunch), när ett lokalt fraktbolag ringde och sa att de stod utanför med en TV till mig 😂

Så inget SMS eller samtal innan, bara rakt på sak efter nästan två veckor.

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem

Ska pensionera min B6 55” till gillestugan på landet. Nu blir det en 65” G26 att baxa upp på väggen. Undrar om det är besvärligt för 2 man?

Vattenpass och jättemall att borra efter finns. Har en regelsökare för att kolla spik, skruv, elledningar och sånt så onödiga överraskningar ska kunna undvikas. Det ska bli spännande!

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulfuß:

Ska pensionera min B6 55” till gillestugan på landet. Nu blir det en 65” G26 att baxa upp på väggen. Undrar om det är besvärligt för 2 man?

Vattenpass och jättemall att borra efter finns. Har en regelsökare för att kolla spik, skruv, elledningar och sånt så onödiga överraskningar ska kunna undvikas. Det ska bli spännande!

Nej det klarar ni lätt. Satt upp min C1 77" tillsammans med frugan här om dagen utan problem. Ta det lugnt och försiktigt bara.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av Mulfuß:

Ska pensionera min B6 55” till gillestugan på landet. Nu blir det en 65” G26 att baxa upp på väggen. Undrar om det är besvärligt för 2 man?

Vattenpass och jättemall att borra efter finns. Har en regelsökare för att kolla spik, skruv, elledningar och sånt så onödiga överraskningar ska kunna undvikas. Det ska bli spännande!

Jag satte upp mig G2 förra veckan. Två är precis lagom. LG har en instruktionsvideo på Youtube som är ganska bra, kolla på den. Det är självklart viktigt att vara nogrann när man sätter upp fästet men det går att justera tven en del i efterhand. Det är en smart och genomtänkt konstruktion. Viktigaste är att vara noga med sladdarna på baksidan om du vill undvika glapp mot väggen.

Helt fantastisk tv för övrigt! Njut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Nej det klarar ni lätt. Satt upp min C1 77" tillsammans med frugan här om dagen utan problem. Ta det lugnt och försiktigt bara.

Skrivet av DanielCox:

Jag satte upp mig G2 förra veckan. Två är precis lagom. LG har en instruktionsvideo på Youtube som är ganska bra, kolla på den. Det är självklart viktigt att vara nogrann när man sätter upp fästet men det går att justera tven en del i efterhand. Det är en smart och genomtänkt konstruktion. Viktigaste är att vara noga med sladdarna på baksidan om du vill undvika glapp mot väggen.

Helt fantastisk tv för övrigt! Njut!

Tack! Det ska bli spelhåla deluxe! Köpte nya Apple TV 128GB, en MBA M2 16 512, samt inväntar en fet Denon-receiver så det blev en tech refresh modell större. Det ska bli så kul!

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk

Nu när flera har packat upp sina C2:or. Är det alltså fortfarande bara jag som får knakande / "popp" ljud från tv:n när den är igång?

Har runt 19-20 grader i vardagsrummet. Kan väl inte bero på det? Har en C8 i källaren som inte ger ifrån sig liknande ljud så...

Lyckades till och med spela in det på telefonen. Funderar på att mejla LG på måndag 🥲

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlackyKun:

Nu när flera har packat upp sina C2:or. Är det alltså fortfarande bara jag som får knakande / "popp" ljud från tv:n när den är igång?

Har runt 19-20 grader i vardagsrummet. Kan väl inte bero på det? Har en C8 i källaren som inte ger ifrån sig liknande ljud så...

Lyckades till och med spela in det på telefonen. Funderar på att mejla LG på måndag 🥲

Jag har inga sådana ljud alls på min 65" C2. Det är nog värt att kontakta LG och kolla läget!