Billig laptop som klarar SSO och Roblox helst runt 3500 kronor

Permalänk

Billig laptop som klarar SSO och Roblox helst runt 3500 kronor

Hej

Söker billig laptop som klarar dessa systemkrav

Mac

Vi rekommenderar att du använder Windows operativsystem när du spelar Star Stable Online. Detta med anledning av att vi inte kan erbjuda detaljerad teknikhjälp för Macs operativsystem. Vi hoppas kunna erbjuda en mer avancerad hjälp för våra Mac-användare i framtiden. De rekommenderade minimikraven för Mac är följande:

Operativsystem: 10.13 High Sierra eller senaste

Processor: Intel Core i5

RAM: 8 GB

Grafikkort: Intel HD Graphics 6000

Tacksam för alla tips

Permalänk
Snusfri

Du får tyvärr inget vettig alls för ~3500:-
Lägger vi på en tusenlapp så börjar vi komma någon vart.

Jag skulle kika på Huawei MateBook D 15 (2022) 15.6 "i3-1115G4 (Gen 11) 8GB RAM 256GB SSD för 4990:-.

Kan du gå upp lite ytterligare i pris så är denna Lenovo ett riktigt bra val.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Spelas inte både Star Stable och Roblox med fördel på padda?

En Ipad 9th gen borde klara av det utan problem, så får du med lite föräldrakontroller och annat som är bökigt att sätta upp i Windows:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5855641

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Du får tyvärr inget vettig alls för ~3500:-
Lägger vi på en tusenlapp så börjar vi komma någon vart.

Jag skulle kika på Huawei MateBook D 15 (2022) 15.6 "i3-1115G4 (Gen 11) 8GB RAM 256GB SSD för 4990:-.

Kan du gå upp lite ytterligare i pris så är denna Lenovo ett riktigt bra val.

Hade exakt samma fråga som OP, men hittade faktiskt beggade för ~3500 med quadro 2000M GPU:er som nog borde kunna köra star stable utan problem. Sambon dock vägrade köpa begagnat och det blev 2x Mate book D 15 faktiskt. Får hoppas att det fungerar.

Kan bara säga en sak om de datorerna, det är det tangentbord som har den absolut mest crappiga, billiga känsla jag provat tror jag. Usch usch. Tur att ungarna förmodligen inte alls bryr sig om det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Spelas inte både Star Stable och Roblox med fördel på padda?

En Ipad 9th gen borde klara av det utan problem, så får du med lite föräldrakontroller och annat som är bökigt att sätta upp i Windows:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5855641

Ingen dålig ide, men jag vill eg. att barnen får lära sig använda "riktiga" datorer också. Känns lite konstigt med dator utan touch (vi har iofs ingen sedan innan heller) men det får de också vänja sig vid helt enkelt.

MS har ju familjekontroller men det är ju det sämsta gränssnitt jag sett tror jag, oförståeligt och verkar inte heller fungera som de påstår (tex. fungerar chrome när jag testade trots att det ska blockas). Läste också något om att barn alltid kan sätta sin användare till admin och gå runt alla begränsningar, vet inte om fortfarande stämmer.