Permalänk

För kraftig fläkt?

Är det möjligt att ha en för kraftig fläkt?
Om man går in på http://komplett.se/k/kl.asp?AvdID=1&CatID=28&GrpID=5&t=1622&l... och kollar på deras fläktar så står det från en viss CPU och uppåt. Jag har tänkt att köpa en XP 2600+ som jag kanske ska klocka. Då kan man väl köpa en som är till för tex 2800+, eller?
sen verkar det konstigt att det står uppåt. Skulle man kunna sätta in en hur snabb processor som helst?
Vilken fläkt rekommenderas av er i mitt fall?

Visa signatur

MacGyver

Permalänk
Avstängd

lol

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk

Re: För kraftig fläkt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacGyver_86

Ja och Nej - det går inte ha för bra kylning, men det är enkelt att den är för högljudd

det Komplett menar är att fläkten anges klara en 3000+ och även de efterföljande modellerna
SJÄLVKLART klarar den de lägre modellerna oxå (jaja... ni behöver inte påminna mig om att Palomino2100+ var en värre spishäl än 2400+)
Vilken fläkt du ska ha?
har du en budget mer eller mindre, kanske några prestations eller ljudkrav?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Jag tycker du borde köpa en Whisperrock XP3200 sägs vara bra dessutom bara 21 db

Permalänk
Medlem

Samuraj:

Citat:

§6 Signaturer och avatarer
Avatarer får inte vara animerade och får inte föreställa eller likna något som kan uppfattas kränkande eller förnedrande på något sätt.

Signaturer får maximalt vara tre rader i textstorlek ett ([size="1"]), två rader i normal textstorlek ([size="2"]) eller en rad i textstorlek tre ([size="3"]). Antalet rader kontrolleras i upplösningen 1024x768. De får maximalt bestå av två olika färger (svart är en färg). Ett radbyte räknas som en rad och den största textstorleken som används i signaturen gäller för hela signaturen oavsett textstorlek på övrig text. Undvik alternativa typsnitt.

Använd inte någon annan användares signatur eller avatar utan tillåtelse.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Citat:

Om man går in på http://komplett.se/k/kl.asp?AvdID=1&CatID=28&GrpID=5&t=1622&l... och kollar på deras fläktar så står det från en viss CPU och uppåt. Jag har tänkt att köpa en XP 2600+ som jag kanske ska klocka. Då kan man väl köpa en som är till för tex 2800+, eller?
sen verkar det konstigt att det står uppåt. Skulle man kunna sätta in en hur snabb processor som helst?

MacGyver, nej det där pluset är en del av amds modellbeteckning. Att det står till exempel 2600+ betyder att den kylaren klarar MAX amd xp2600+.
Det enda du kan förlora på att ha en för kraftig fläkt är att ljudnivån blir högre
Så enkelt är det

Permalänk
Medlem

Boo är du en sån som bara letar fel eller ser du inte att det står nyregristrerad eller?.....

Det är inte så lätt att komma ihåg allt här i världen.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuraj
Boo är du en sån som bara letar fel eller ser du inte att det står nyregristrerad eller?.....

bra eric.. bra sagt.. du måste säga ifrån.. skit bra..

P.S jag fatatde inte vad Boo menade??!!! e d "to bo or not to be" han e sur fö reller? smart kille.. smart...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuraj

Nej jag letar inte fel hos nybörjare som inte följt intruktionerna i registreringen. Jag såg bara att din sign var för stor, så jag påpekade vänligt att din sign var för stor. Hade en moderator sett din signatur så hade det stått nånting i stil med:

"*signatur raderad* Vänligen läs formunets regler."

Hur hade du velat bli upplyst? Jag vet inte hur jag bättre borde påpeka att någon bryter mot en regel än att citera regeln och lägga till en smiley på slutet. Snälla upplys mig.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk

Citat:

Såklart kan du ha en för kraftig fläkt..
Om du nu ska ha en för kraftig fläkt så får du sätta fast datorn riktigt ordentligt.
Annars så..äh, det kan du nog tänka ut själv.

Permalänk
Medlem

Re: Re: För kraftig fläkt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AudioChiCkeN
Såklart kan du ha en för kraftig fläkt..
Om du nu ska ha en för kraftig fläkt så får du sätta fast datorn riktigt ordentligt.
Annars så..äh, det kan du nog tänka ut själv.

:D:D:D
Typ sätta en jetmotor framför datorn... (tror inte den kyler bra dock)

Permalänk
Medlem

Hmm, det finns ju inomhus tävlingar för vindsurfing, där dom kör med enorma fläktar. Den är nog för kraftig ;D