Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB GAMING OC V2

Permalänk
Medlem

Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB GAMING OC V2

Fullt fungerande kort som använts väldigt lite och endast till mining på hobbynivå. Inköpt mars 2022, kvitto finns. Kan hämtas i centrala Strömstad eller skickas som paket.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

3500 + fr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

3500 + fr

Nej tack.

Permalänk
Medlem

Hej! Accepterar du bud eller fast pris endast?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av DR3AM2:

Hej! Accepterar du bud eller fast pris endast?

Mvh

Priset är fast.

Permalänk
Medlem

Varför skulle någon ge nypris för ett 3060 TI över två år efter det kom? Det går att köpa ett nytt för 5000kr idag så tror du kommer få behålla ditt kort om du inte kan tänka dig att gå ner nåt i pris.

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Varför skulle någon ge nypris för ett 3060 TI över två år efter det kom? Det går att köpa ett nytt för 5000kr idag så tror du kommer få behålla ditt kort om du inte kan tänka dig att gå ner nåt i pris.

I synnerhet när det mine:ats med. Vad jag har sett i marknaden här, är det väldigt många som söker kort som begär att det ej ska ha minats. De har helt enkelt lägre marknadspris. Vad man själv betalat har ingen betydelse för vad marknadspriset är, men man får göra som man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

I synnerhet när det mine:ats med. Vad jag har sett i marknaden här, är det väldigt många som söker kort som begär att det ej ska ha minats. De har helt enkelt lägre marknadspris. Vad man själv betalat har ingen betydelse för vad marknadspriset är, men man får göra som man vill.

just mining har noll inverkan på kortets prestanda (se LTTs video tex) men priset är helt klart för högt

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Att hitta 3060 ti med stora kylaren för 5000kr nytt är ju bara en dröm du hittat på... ligger på 6000kr och uppåt idag och dyrare var det när jag köpte.

Är du intresserad av att köpa ett kort, eller bara vill sprida falsk fakta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Du verkar inte vara så insatt men kan säga dig och andra läsare att mining är mycket skonsammare för kortet än att exempelvis köra krävande spel. När man mine;ar ligger kortet med väldigt jämn belastning och kontrollerad temperatur tack vare spänningssänkning/strömbegränsning.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Å vi får se om 299$ för referenskorten i usa slår igenom på priserna i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xetaz:

Du verkar inte vara så insatt men kan säga dig och andra läsare att mining är mycket skonsammare för kortet än att exempelvis köra krävande spel. När man mine;ar ligger kortet med väldigt jämn belastning och kontrollerad temperatur tack vare spänningssänkning/strömbegränsning.

Det beror ju såklart helt på om den som minear faktiskt vet vad den håller på med. Jag har stött på både en och annan miner som sett ut som fågelholkar när jag frågat om undervoltning och temperaturer på kärna och minnen. Sen håller jag med om att det är en skev uppfattning att miningkort i regel skulle vara i sämre skick, men det finns definitvt miningkort precis som gamingkort som jag inte skulle tycka är värda "fullpris" på begagnatmarknaden för att de inte varit varsamt omhändertagna.

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Japp, men bara i 2h 30 min till! Skynda skynda Fynda! Dock liten kylare.

Permalänk
Medlem

Det beror ju såklart helt på om den som minear faktiskt vet vad den håller på med. Jag har stött på både en och annan miner som sett ut som fågelholkar när jag frågat om undervoltning och temperaturer på kärna och minnen. Sen håller jag med om att det är en skev uppfattning att miningkort i regel skulle vara i sämre skick, men det finns definitvt miningkort precis som gamingkort som jag inte skulle tycka är värda "fullpris" på begagnatmarknaden för att de inte varit varsamt omhändertagna.

Självklart är det så, finns säkert de som inte sköter sina grejer! Detta kort har suttit så luftigt o fint att jag knappt behövt dammblåsa flänsarna. Kört på 80% o aldrig nånsin sett temperaturer som oroar.

Återigen... Hur får du ihop 4,5k som "fullpris" på ett "3060 ti oc" i Sverige idag? Utan kampanj etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xetaz:

Självklart är det så, finns säkert de som inte sköter sina grejer! Detta kort har suttit så luftigt o fint att jag knappt behövt dammblåsa flänsarna. Kört på 80% o aldrig nånsin sett temperaturer som oroar.

Återigen... Hur får du ihop 4,5k som "fullpris" på ett "3060 ti oc" i Sverige idag? Utan kampanj etc.

Nu menade jag att jag inte skulle ge fullt andrahandspris för ett miningkort som inte har undervoltats eller på annat sätt inte behandlats väl.

Sen tycker jag väl att det är en aning märklig att frånse kampanjpriser då det nästan alltid är någon modell på kampanj hos någon återförsäljare. Men det är verkligen mellan dig och köparen, jag tror dock att Sweclockers är helt fel ställe om man önskar få 4500kr för ett 3060 TI oavsett skick och kylare. Men men, lycka till med försäljningen i alla fall

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem

Nu menade jag att jag inte skulle ge fullt andrahandspris för ett miningkort som inte har undervoltats eller på annat sätt inte behandlats väl.

Sen tycker jag väl att det är en aning märklig att frånse kampanjpriser då det nästan alltid är någon modell på kampanj hos någon återförsäljare. Men det är verkligen mellan dig och köparen, jag tror dock att Sweclockers är helt fel ställe om man önskar få 4500kr för ett 3060 TI oavsett skick och kylare. Men men, lycka till med försäljningen i alla fall

Tack

Permalänk
Medlem

Ett mer rimligt pris skulle vara 4000 då 3070's säljs emellan 4400-5000. Du säljer inte den "ny" och även ifall den var det så går man av vad den använda marknaden ligger på. Du kommer väldigt tydligt inte lyckas sälja den här på sweclockers men du kan definitivt ha tur på andra platser där folk inte kanske bryr sig lika mycket.

Permalänk

4500+frakt

Visa signatur

:]