Google 6 Pro laddar extremt långsamt

Permalänk
Avstängd

Google 6 Pro laddar extremt långsamt

Har provat tre olika kablar och två olika adaptrar. Har bara nått 22 % efter 7 timmars laddning. Jag har tidigare haft problem med att den laddat mycket långsamt, men aldrig så här. Jag lyckades få den tillräckligt laddad för att stänga av adaptiv laddning.

Vad ska jag göra nu? Telefonen är bara 5 månader gammal.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av davidfrank:

Har provat tre olika kablar och två olika adaptrar. Har bara nått 22 % efter 7 timmars laddning. Jag har tidigare haft problem med att den laddat mycket långsamt, men aldrig så här. Jag lyckades få den tillräckligt laddad för att stänga av adaptiv laddning.

Vad ska jag göra nu? Telefonen är bara 5 månader gammal.

Min laddar oxå riktigt sakta. Kommer nog upp i ~70-80% på 7h, men tycker de är riktigt dåligt då den nästan måste laddas varje dag.

Extra dåligt att de inte följde med någon laddare till den.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av dln:

Tack för tipset, ska testa det.

Ser att trådskaparen redan inaktiverat det.

Enda som fungerat för mig tidigare var en laddare med mer drag i. Kör just nu med en 9V 2A och det ger laddningstiden jag nämnde tidigare

Permalänk
Avstängd

Kontrollera även adaptern och laddningskabeln.Försök att ladda telefonen med en adapter med liknande spänning och om möjligt använd en ny kabel.

Har du fått någon uppdatering från Google?
Troligtvis är det ett programvarubugg som började efter att du installerat den senaste uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Min Pixel 6 laddar trådlöst från 40% till fullt på 1,5 tim, blir knappt ljummen (runt 32 grader).

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av davidfrank:

Har provat tre olika kablar och två olika adaptrar. Har bara nått 22 % efter 7 timmars laddning. Jag har tidigare haft problem med att den laddat mycket långsamt, men aldrig så här. Jag lyckades få den tillräckligt laddad för att stänga av adaptiv laddning.

Vad ska jag göra nu? Telefonen är bara 5 månader gammal.

Vilka kablar och laddare? Oftast usla kablar eller kontakter som gör sådant här, sedan piratladdare. Eller så saknas stöd för rätt protokoll, se nedan.

Jag kör en vanlig 20W Apple USB C-laddare till min Pixel 7 Pro och medföljande Google originalkabel (grövre än vanligt). Laddar snabbt (nära max vad som går med P7Pro) och aldrig krånglat.

Laddare för andra märken såsom Xiaomi, Huawei eller Oneplus stödjer inte laddprotokollet som Pixel (och t ex Apple) använder, så då går det extremt långsamt. Du måste ha en laddare som stödjer PD (Power Delivery).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro