Rent spontant så ser det där rätt jäkla rankt ut. Väldigt spinkiga ben, och inga kryss-stag på sidorna vilket känns bisarrt. Man funderar på hur mycket vikt det där fanskapet faktiskt håller för på ett säkert sätt, vill ju inte vara med om att hela helvetet viker sig om man stöter till det lite för hårt.
Teenage Engineering känns lite som samma skola av obegriplig och vettlöst pretentiös formgivning som Cake, ett annat svenskt företag som uppenbart skapats av, samt riktar sig till jävla hipsters med för mycket pengar.
Måste säga att de dryga 17 papp jag själv lagt på mitt beställda men ännu inte levererade Secret Lab Magnus Pro XL känns rätt så mycket prisvärdare. Ingen fräsig björklaminat i bordsskivan förvisso, men det kan jag leva utan. Får istället en stadig bjässe i stål och MDF på närmare 70 kilo, dubbla VESA-armar, hållare för datorchassit och diverse magnetiskt krimskrams för kabeldragning och undanskymmande. (RGB LED också, med Thread-stöd... lol)
Skulle fått leverans den 21:a (beställde i november förra året, typ), men trillade ned besked häromdan att det blir någon gång under hela tisdag nästa vecka då jag fyller år och då farsgubben skulle komma på besök och vi skulle hitta på lite saker inkl jag följer med honom upp norr till min gamla lilla hemstad. Sedan sköts det raskt upp till onsdag istället och då hade jag fått flyttat födelsedagen ända till torsdag och det kändes jobbigt. Så då flyttade jag leveransen till måndag den 20:e istället - hela EN dag tidigare än vad som förut utlovats.
Ska fan bli skönt att kasta ut mitt närmare 15 år gamla IKEA-skrivbord. Har väl inte varit så dumt egentligen kanske (har ju hållare för chassit o grejer), men det ser så sletet ut idag, och så passar inte den trist vita skivan in i dagens PC-estetik heller.